• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • Charlow
    pernilla78 skrev 2013-08-13 15:09:31 följande:
    I förrgår kom värsta ångestattacken på länge. Kanske inte så konstigt heller. Flyttat, jagat hundvakt, försöker trappa ner på just ångestmedicinen under graviditeten, mer påtaglig aktivitet i magen. Nu finns det liksom ingen återvändo gällande mammarollen och bebisen! Så nu är jag hemma en vecka och vilar upp mig.
    På torsdag är det dags för barnmorskebesök! Lyssna på hjärtat, prata gravidgrupper, järntabletter etc.

Munkebäcks mvc är jättebra tycker jag. Lätt att komma i kontakt med, enkla att prata med oxå.
    Åh! Nu fladdrar de i magen igen!
    Fy obehagligt med ångestattack, men det måste ju ut! Mår du lite bättre nu då? 

Jag gick också på munkebäck men trivdes inte alls med min BM så har bytt stadsdel till och med, det blir majorna. hade min förra BM där men tyvärr hade hon gått i pension nu, men får en annan :)

Har bara vart på MVC EN gång. hur många ggr har ni andra vart där?
  • tystlängtan

Jag har varit på mvc två gånger hittills och ska dit igen på måndag om en vecka. Tycker tiden går sååå långsamt, längtar så mycket till man får träffa den lille (men hoppas såklart att det dröjer några månader till).

• Hypokondrikern

Jag har varit hos själva bm två gånger - v5 och 9. Vul i v10 och rul i v19. Nu v24. Och ska träffa bm nästa vecka. Dock är det extremt svårt att få tag i min bm och mvc så är faktiskt väldigt besviken. Min bm svarar t ex inte på frågor jag mejlar in och det krävdes senast 16 samtal för att komma in i telefonkön på telefontiden som är en timme varje dag. Tycker också tiden går långsamt. Har fortfarande svårt att äta. Har gått upp två kg hittills. Dock har jag lite att ta av även om jag inte är direkt överviktigt (ligger/låg på 26 i bmi) så det är ju lugnt.

• pernilla78

Jag höjde upp min medicindos en aning, så nu är det lite bättre igen.

Har druckit Blutsaft en tid nu, min mage blir stenhård!

Känner av mer aktivitet i magen nu, några få sparkar och slag oxå! men bebisen har min dygnsrytm,sover när jag sover osv, än så länge! Fick värsta hostan en natt, vilket bebisen genast klagade på genom att buffa mig i sidan! Gulligt!

Musik och mitt sjungande reagerar den på oxå. Tycker väl att mamma är tondöv

Å kisseblåsan har den hittat å hoppa på en gång!

• Evig kärlek

Jag har varit på MVC 4 gånger och har nästa tid om typ 3 veckor. Går hos barnmorskegruppen som är privat och tycker det är kanon. Har en väldigt gullig barnmorska och har alltid blivit väl mottagen av all personal.

Hur går det för er andra tjejer då? Växer magarna? Det är mindre än 3 månader kvar för oss nu om man går efter BFdatum. Så konstigt att vi snart är föräldrar :) Lägger in en bild på min mage tagen idag i vecka 27+0. Hade varit kul att se era också :)

• Evig kärlek

Nä men, min bild la sig ner. Vad konstigt. Ja ja, vet inte hur man ändrar så ni får vända på huvudet ;)

• Hypokondrikern

Fin mage! Min är inte alls så stor. Är i vecka 24+5 nu. Var på kontroll hos bm i torsdags och allt såg bra ut. Låg exakt på kurvan. "Ibland är det skönt att vara medelsvensson" sa min bm. Haha. Dock hade dom tagit fel klamydiatest första gången så jag fick ta om. Blev rejält nervös när bm sa "alla prover ser bra ut... Men... Klamydiaprovet..." Satte andan i halsen där. Inte nog med att jag var i uganda under det jag trodde var äl (utan mannen), om jag hade haft klamydia hade han verkligen undrat vad jag egentligen gjorde där haha! Vi bokade in resten av möten inkl föräldragrupp : 13 gånger! Herregud! Ska jag inte göra något annat?

• Filippaa88
    Hypokondrikern skrev 2013-08-13 12:56:29 följande:

Oj tappade bort denna tråd. Sökte på allt: gbg, göteborg m.m. Men det var ju göteborgare den hette! Klart du ska hänga på filippa! Nu känner jag hur mycket som helst :) vissa dagar tror jag att jag är en torktumlare. Börjar också bli himla nervös för nu är det bara två veckor kvar till barnet faktiskt kan överleva :O och jag har inte köpt någonting, inte ett enda plagg åt vare sig bebisen eller mig själv. Ska nog köpa nya byxor och en bh på fredag. Vill inte slösa massa pengar och det känns som om jag jinxar om jag börjar handla. Men förr eller senare måste jag ju. Vi har däremot bestämt namnet till leija om det blir en tjej. Hur går det för er andra? Är rätt missnöjd med krokslätts mvc. Det går aldrig att nå dom (fel på telefonväxeln). Sen stämde inga akutnummet på telefonlistan jag fick och behövde använda vid blödning i v16. Sen vill jag kolla mitt järnvärde så jag kan sluta äta dom äckliga järntabletterna. Men det får jag inte heller kolla. Så ska göra det på vårdcentralen imorgon. Dm är mkt trevligare och förstod absolut. Ha det fint!

Haha torktumlare va ju klockrent!! :D Det är verkligen så man känner sig ibland. Åkte utomlands en vecka och det satte fart på sparkandet för min del med.

Leija tycker jag är jättefint!
  • Filippaa88
    Evig kärlek skrev 2013-09-06 12:23:49 följande:

Jag har varit på MVC 4 gånger och har nästa tid om typ 3 veckor. Går hos barnmorskegruppen som är privat och tycker det är kanon. Har en väldigt gullig barnmorska och har alltid blivit väl mottagen av all personal.

Hur går det för er andra tjejer då? Växer magarna? Det är mindre än 3 månader kvar för oss nu om man går efter BFdatum. Så konstigt att vi snart är föräldrar :) Lägger in en bild på min mage tagen idag i vecka 27+0. Hade varit kul att se era också :)

Ja en riktig söt gravidmage :) Min är inte heller så stor, har dock växt lavinartat senaste veckan. Undrar hur man ska se ut framöver om det ska gå i denna takten :/
Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3