Charlow: Jag ser fram emot att det ska börja läcka lite på mig också. Ha ha, inte för att det kanske är så väldigt angenämt ifs, men jag är nyfiken på hur det ser ut/känns. Ja ja, tids nog är manväl mer eller mindre en mjölkfabrik i alla fall, så det räcker väl och blir över med bröstmjölk :)
Det låter som att du fått en pyttebebis förra gången. Jag var helt på snittet när jag föddes (3500 gr) och maken var väl lite större har jag för mig. Men man vet ju aldrig hur stor eller litet ens bebis kommer bli. Det är ju massa faktorer som spelar in. Vi har inte köpt våldsamt mycket ännu, men lite kläder har det allt blivit. Försöker passa på när det är lite rea i butikerna. Men vi tänker iaf köpa en del i storlek 50, ungefär lika mycket i storek 56 och kanske även 62. 68 köper vi nog lite i också, beror på. Jag kommer i alla fall vilja ha så att jag klarar mig den första tiden utan att behöva springa på stan jämt å ständigt. Så himla mycket virus och smittor kring jul och ett par månader framåt. Dessutom är det ju vansinnigt kul att gå och förbereda ;) Små kläder är ju SÅ sött!
Jag och min man har varit tillsammans i 4 år i november och nu i augusti har vi varit gifta i 3 år ;) Så det gick rätt fort för oss också att binda oss, även om det var på ett annat sätt än att få barn. 9 månader hade vi varit tillsammans innan vi gifte oss. Nu så är det ju inte lika nytt längre såklart och känns väldigt stabilt och lagom för vår del. Men jag tror absolut att det kan gå hur bra som helst även om man är ganska nya i ett förhållande. Man får ge sig tusan på att det ska funka helt enkelt.
Min svägerska och svåger blev gravida när de varit tillsammans i 1 månad (oooops) och de har idag 3 underbara barn och har varit gifta i snart 7 år. Min andra svägerska hade varit tillsammans med sin kille i kanske 1 år när de gjorde slut. Sedan blev de ihop igen efter någon månad och insåg ganska strax där efter att hon var gravid. Eftersom att de ändå gjort slut tidigare och precis tänkte testa igen så var ju situationen inte sådär jätteoptimal, men de valde ändå att köra och nu väntar de sitt tredje barn, är förlovade och har köpt hus ihop. Så, man behöver ju inte alltid ha varit tillsammans länge :)
Pernilla78: Åh vad härligt att det såg bra ut. Nu blir det en lång väntan då för att få den lilla överraskningen om vem som gömmer sig i din mage. Beräknat på julafton och allt kanske det blir en riktig liten julklapp :)
Här går det för övrigt bra. Det sparkas mest hela dagarna tycker jag vilket är mysigt. Känner att det börjar bli dags att köpa in lite smått och gott nu och förbereda ordentligt om man ska flytta eller liknanade. Det blev helt plötsligt lite bråttom med att få tillräckligt med utrymme för en ny liten person :)