• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • Evig kärlek

Åh GRATTIS till alla som gjort sina RUL där det ser bra ut. Så himla skön känsla när man får gå hem med ett "allt är okej".

Hoppas ni mår bra alla. Själv är jag är i v 22 nu och här buffas det för fulla muggar varje dag. Vår lille kille gör nog massa kullerbyttor :) Men det är mysigt och så mycket mindre oroligt nu när man varje dag känner den lille där inne.

Ni som har fått mjölk redan. Kommer det mycket? Jag har inte fått en endaste droppe än, men jag märker däremot att mina bröst har förändrats en hel del. De har växt och böstvårtorna/vårtgårdarna likaså. Dessutom har mina blodådror blivit supersynliga just på brösten. Så vad jag har förstått är alla de sakerna tecken på att kroppen fattar att det snart ska börja produceras ;)

Har ni börjat köpa in grejer än? Har själv bara köpt ett fåtal klädesplagg än så länge men börjar väl känna att det är dags att börja köpa in allt så smått. Har nog varken lust eller råd att vänta med alla inköp till de sista veckorna.        

• Hikib

Pernilla78, vad kul, jag och killen hpller också på att flytta ihop på riktigt (så dags, hehe). Han flyttar in till mej, så just nu röjer jag plats för både honom och bäbis. Men jag är för det mesta ganska pigg.

Hypokondriken, vad skönt att det såg bra ut! Imorgon är det dags för flera av oss - lycka till!

• Charlow
    Hypokondrikern: Har också moderkakan i framvägg. Känns skönt att veta! :) Känner du den lite mer nu? 

Evigkärlek: Det kommer liksom som stora droppar om jag klämmer. Annars så läcker det lite ibland om jag tex sovit på magen eller sidan. Ser lite lustigt ut ibland nästan lite vattnigt typ. Ådrorna har också blivit synliga. Även på själva bröstkorgen. Häftigt hur kroppen förändras.

Vi har köpt alla kläder i storlek 50, några i 56, en snuttekanin, barnvagn. Vi har lite från min son sen tidigare också. Men det vi behöver mest är en bra bröstpump nu och babynest och lite så. Tänkte att vi struntar i spjälsäng då sonen inte sov i den förräns han var 1 år. Sen känns det lite tryggare att ha lillan nära första tiden :) 

Vilka storlekar i kläder har ni köpt/tänker köpa mest?  Med sonen sen tidigare köpte vi mest i 56, men de kunde han inte använda förräns han var 3 månader! Han hade storlek 40/44 när han kom. 44 var till och med lite stort. Ångrade att jag inte köpte mer i 50 då.
    Så denna gången har vi köpt en hel del i 50. Får se om vi behöver gå ner till stl 44 också . Det ä ju så svårt att veta hur stora/små bebisarna blir! :) 

Hikib: Vi har också flyttat ihop nu! :) Gjorde det i helgen, fick knöka in oss här i hans lilla 2a. Lite trångt men sjukt fin och mysig liten lägenhet. Fast vi ska försöka byta till en större, lär nog behövas. 

Pernilla78: Vad roligt! Lycka till du får uppdatera oss sen om hur det gick och så! :) 

Förresten har ni varit tillsammans med eran partner "länge" innan ni blev gravida? 
    Här har vi bara vart tillsammans i 7 månader. Blev gravid efter knappt 2 månader. Lite nervöst och allt är väldigt nytt. han har inga barn sedan tidigare men jag har en son. 
    han är super med sonen de älskar varandra verkligen. Jag är så förvånad över hur engagerad han är i allt från min son till graviditeten.  Från festkille till familjepappa haha! :)  
    Många av våra vänner tycker väl att vi är lite galna, men det känns så rätt. I början funderade vi lite på abort men det tog emot så vi behöll ändå. Är så glad för det idag!  
  • pernilla78

Allt såg bra ut på dagens RUL! Julafton står kvar som bf. Könet frågade vi aldrig om och barnmorskan frågade inte heller om vi ville veta. Bebisen låg för det mesta med ryggen mot oss och vi lyckades med att få till åtminstone ett bra foto.

Nu ska jag försöka röja det sista i min lägenhet, som ska hyras ut i andra hand from imorn.

Jag och killen har varit tillsammans sen 19/4-11. Men har väl nästan mer eller mindre bott ihop det senaste halvåret.

Hur går det för er andra?

• Evig kärlek
    Charlow: Jag ser fram emot att det ska börja läcka lite på mig också. Ha ha, inte för att det kanske är så väldigt angenämt ifs, men jag är nyfiken på hur det ser ut/känns. Ja ja, tids nog är manväl mer eller mindre en mjölkfabrik i alla fall, så det räcker väl och blir över med bröstmjölk :)

Det låter som att du fått en pyttebebis förra gången. Jag var helt på snittet när jag föddes (3500 gr) och maken var väl lite större har jag för mig. Men man vet ju aldrig hur stor eller litet ens bebis kommer bli. Det är ju massa faktorer som spelar in. Vi har inte köpt våldsamt mycket ännu, men lite kläder har det allt blivit. Försöker passa på när det är lite rea i butikerna. Men vi tänker iaf köpa en del i storlek 50, ungefär lika mycket i storek 56 och kanske även 62. 68 köper vi nog lite i också, beror på. Jag kommer i alla fall vilja ha så att jag klarar mig den första tiden utan att behöva springa på stan jämt å ständigt. Så himla mycket virus och smittor kring jul och ett par månader framåt. Dessutom är det ju vansinnigt kul att gå och förbereda ;) Små kläder är ju SÅ sött!

Jag och min man har varit tillsammans i 4 år i november och nu i augusti har vi varit gifta i 3 år ;) Så det gick rätt fort för oss också att binda oss, även om det var på ett annat sätt än att få barn. 9 månader hade vi varit tillsammans innan vi gifte oss. Nu så är det ju inte lika nytt längre såklart och känns väldigt stabilt och lagom för vår del. Men jag tror absolut att det kan gå hur bra som helst även om man är ganska nya i ett förhållande. Man får ge sig tusan på att det ska funka helt enkelt.

Min svägerska och svåger blev gravida när de varit tillsammans i 1 månad (oooops) och de har idag 3 underbara barn och har varit gifta i snart 7 år. Min andra svägerska hade varit tillsammans med sin kille i kanske 1 år när de gjorde slut. Sedan blev de ihop igen efter någon månad och insåg ganska strax där efter att hon var gravid. Eftersom att de ändå gjort slut tidigare och precis tänkte testa igen så var ju situationen inte sådär jätteoptimal, men de valde ändå att köra och nu väntar de sitt tredje barn, är förlovade och har köpt hus ihop. Så, man behöver ju inte alltid ha varit tillsammans länge :)

Pernilla78: Åh vad härligt att det såg bra ut. Nu blir det en lång väntan då för att få den lilla överraskningen om vem som gömmer sig i din mage. Beräknat på julafton och allt kanske det blir en riktig liten julklapp :)

Här går det för övrigt bra. Det sparkas mest hela dagarna tycker jag vilket är mysigt. Känner att det börjar bli dags att köpa in lite smått och gott nu och förbereda ordentligt om man ska flytta eller liknanade. Det blev helt plötsligt lite bråttom med att få tillräckligt med utrymme för en ny liten person :)   

• Hikib

Charlow, vad mysigt att bli sambo! S flyttar in här om 2-3 veckor, eller så fort han får plats. Vi har också en liten tvåa och söker större. Skulle vara kul att inreda barnrum, men det får bli senare! Jag och S har varit tillsammans sedan... februari 2012 ungefär, så inte så galet länge men lagom ;)

Pernilla 78, vad härligt att det såg bra ut!

Vi var på rul i måndags 29:e, och det var ju hur häftigt som helst! Hade kunnat kolla i flera timmar :) Jag blev jättenervös innan, men allt såg bra ut. Att få se en riktig liten människa som dom säger ligger inuti min kropp - helt galet. En liten tös sa bm att det blir. Hur gick det för er andra som varit på rul nu?

• Hikib

Och ja just det, 29:e december beräknades vi till, så spännande värre Skrattande

• Mybabies

Nej varför skulle de vara dumt? Vi köpte syskonvagn för ca en vecka sen ; )

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3