• Charlow

Göteborgare BF December 2013 <3

Hej alla gravida göteborgare med BF runt december 2013! :) 
    Jag heter Charlotte är 23 år, gravid med mitt andra barn <3 
    Tänkte att här kunde vi samlas och diskutera allt  om graviditeten, tankar, känslor och allt annat runt omkring :) 

Hoppas att vi blir ett glatt gäng! 

• Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3
  • pernilla78

Ni som ännu inte vet könet, eller väljer att avstå från att ta reda på det. Vad tror ni att ni väntar? Har ni fått kommentarer tex om hur magen sitter eller kroppsformen?

Jag själv anser att min form är den samma som innan men att magen bara växt. Sen så hoppas både jag och killen på en pojk

Mitt medium sa pojk för några år sen, även en fd vårdtagare och en fd kollega.

Bara för de så trillar väl en tös ut!

• Mybabies

Tycker de är svårt att se magform innan den blivit lite större.

Vi kollade könet med båda pojkarna så denna gången får de bli en överaskning.
    Har ingen magkänsla om va de e för kön men tänker att eftersom vi har två pojkar o de hade varit kul med en flicka så blir de säkert en pojke till.

En som sa sig va bra på att tyda linjer i handen sa att ja skulle få tre barn o en av dom skulle vara flicka. Även min moster som som sägs va lite synsk sa att vi skulle få en flicka. Men de återstår att se : )

• Lolli82
    Mybabies skrev 2013-07-21 13:06:50 följande:

Lolli82: när har du ul? Ja har på måndag den 29/7 : )

Va kul! Vi har ul på tisdag :) Kanske ska vi kolla vad det är, om de ser det!
  • Florida

Hej hej är en tjej på snart 22 år som är också väntar mitt andra barn i December, den lille är beräknad den 10 & han är i full gång med rörelser. Vårt fösta barn är en dotter som föddes i November förra året ♥

• pernilla78

Har upptäckt konstiga fläckar på mitt sovlinne, på natten även känt att det varit lite blött. Imorse upptäckte jag var det kom ifrån! Mitt ena bröst har börjat läcka! Inte de andra konstigt nog. Jag kan klämma som en dåre men inget kommer då, utan de sker spontant. Men i v18 snart 19? Har ju läst att sånt sker. Jag smög in och la mig med ett flin igen och somnade om!

• Hikib

Välkomna ni nya! Vi är visst en hel drös som gör rul den 29:e :)

Jag tror jag har känt den lill* några gånger, kan inte se vad det annars skulle vara för knäppar i magen. Hoppas på mer tydliga snart, känns verkligare då :)ur känns buffarna för er som känt era små?

• Hikib
    Mybabies skrev 2013-07-21 13:05:03 följande:
    Charlow: à de går fort! Dags o köpa större bhar så man slipper gå runt i amningsbh ; )

Haha, jag köpte två större bh:ar i typ v 12, men nu har boobisarna växt ur dom också! Jag som är van vid små nätta bröst.
  • Charlow

Hej välkommna alla nya! :) 

Pernilla78  Mina bröst har också börjat läcka! Är dina spända och gör ont?  Mina känns super hårda och onda. Jag vet inte om jag borde klämma ut det eller inte, kanske bara blir mer då. Skönt att veta att det inte är något fel på mjölproduktionen iallafall :) 

Hikib  Vad roligt med rörelser! :) Jag känner som sparkar nu mera. Men väldigt sällan! 

Hur mår ni annars nu i gravditeten? Jag börjar må mycket bättre är lite piggare, gladare och inte samma gravid monster som jag var den första tiden tjoho!  

• pernilla78

Jag känner ingen smärta alls i mina bröst. Dom är bara större än innan, vilket redan då var jobbigt.

Håller på att röja ut min lilla lägenhet för att kunna "flytta in på riktigt" hos killen. På kvällen är jag helt slut! Lägger mig 22.30 vilket är tidigt för mig!

Men nu på måndag är jag tillbaka på jobbet efter 4v semester. Får se hur de ska gå....

• Hypokondrikern

RUL idag och det gick finfint. Allt såg ut som det skulle. BF 23/12. moderkakan i framvägg så inte så konstigt att jag känt max 3 sparkar den senaste veckan. Jag kan lugnt vänta 4 veckor innan jag borde börja känna något iaf, puh.

Svar på tråden Göteborgare BF December 2013 <3