• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    attali skrev 2014-03-12 12:25:34 följande:
    Jag skrev här i lördags för att jag fick något rosa på pappret då ja gick på toa, då var det någon som hade fått samma och undrade hur det gick för mig, orkar inte leta tillbaka vem det va i och med att det inte hände nåt typ dagen efter så tänkte jag att det där ljusrosa bara var nåt annat :-P två dygn efter gick mitt vatten iallafall och igår kväll (bf -4) föddes vår lilla pojke
    Först och främst: GRATTIS! Det var jag som frågade - och nu fick jag ju ett förhoppningsfullt svar. Själv var jag inne på BB på "studiebesök" igår förmiddag eftersom de misstänkte att jag börjat läcka fostervatten. Det rosa, trots att det var extremt vattning, visade sig dock vara slemproppen och den har fortsatt att lossna i omgångar (idag dock mer slemmigt). I morgon bitti är det två dygn sedan jag först såg rosa på pappret så jag hoppas att du har startat en trend här :)
  • MiCorazon
    attali skrev 2014-03-12 12:25:34 följande:
    Jag skrev här i lördags för att jag fick något rosa på pappret då ja gick på toa, då var det någon som hade fått samma och undrade hur det gick för mig, orkar inte leta tillbaka vem det va i och med att det inte hände nåt typ dagen efter så tänkte jag att det där ljusrosa bara var nåt annat :-P två dygn efter gick mitt vatten iallafall och igår kväll (bf -4) föddes vår lilla pojke
    Grattis Attali! Hur hade du det i latensfasen? Några onda förvärkar? Och varade den länge?

Min slempropp gick i förrgårkväll, efter det har jag haft regelbundna värkar, 20-30 min intervall, på nätterna. På dagarna har de lugnat ner sig och bara kommit ibland. Men nu på eftermiddagen så har de börjat igen med 30 min emellan... 

:)
  • LillsmurfanLisa

Vilka var det som pratade om att magen blev mjukare innan förlossning? 

Min mage är alldeles mjuk på "toppen" sedan ett par dagar tillbaka. Eftersom jag letar efter minska tecken på att förlossningen är på g måste jag bara fråga hur det var/är för er andra...? :D

• Lovely90
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-12 18:03:29 följande:

Min mage är alldeles mjuk på "toppen" sedan ett par dagar tillbaka. Eftersom jag letar efter minska tecken på att förlossningen är på g måste jag bara fråga hur det var/är för er andra...? :D

Min mage har också blivit mjuk, och nästan platt när jag ligger ner. Bögar dock inte tro att det är något på G ändå. Orkar inte bli besviken xD
  • carina87
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-12 18:03:29 följande:

min är också mjuk. Ikväll har det varit massa rörelser i magen, men den är ändå mjuk uppepå och ibland nere, under.
  • biodynamisk

Vilken vecka det varit! I måndags blev jag inlagd pga havandeskapsförgiftning. På tisdag togs beslut att jag skulle sättas igång. Förlossningen var full hela kvällen så det sköts fram till idag. Idag togs beslut att istället skicka hem mig för att mina värden blivit såpass bra och livmoderstappen bara precis börjat mjukna/förkortas.... Så jag har gått från extrem oro till lycka att snart få se bebis till skräck inför en plödslig förlossning till besvikelse över att den inte blir av till att det känns rätt ok ändå! Och allt på tre dagar!!

• Feminista

Men oj vilken vecka! Vad frustrerande för dig! När är du beräknad?

Igår hade jag konstig värk i magen. Fick sammandragningar regelbundet (cirka 10 min mellan) under hela kvällen. I samband med dem fick jag väldigt ont högt upp i magen (nedanför revbenen och till naveln ungefär). Ingen molvärk med andra ord utan bara ont. Någon som varit med om liknande? Sammandragningarna har fortsatt hela natten men värken har lagt sig...

• biodynamisk

Är beräknad till 22 mars så det är inte så långt kvar Ont i magen kan man ju få av lite allt möjligt. Det enda jag känner till som kan vara direkt farligt är smärtor i övre delen av magen, då speciellt höger sida strax under revbenen, för det kan vara tecken på havandedkapsförgiftning. Men har man inga andra symptom som flimmer för ögonen o huvudvärk så är det nog ngt helt annat det beror på! Kanske tarmsystemet som inte vill vara med riktigt?

• LillsmurfanLisa
    biodynamisk skrev 2014-03-13 00:05:04 följande:
    Vilken vecka det varit! I måndags blev jag inlagd pga havandeskapsförgiftning. På tisdag togs beslut att jag skulle sättas igång. Förlossningen var full hela kvällen så det sköts fram till idag. Idag togs beslut att istället skicka hem mig för att mina värden blivit såpass bra och livmoderstappen bara precis börjat mjukna/förkortas.... Så jag har gått från extrem oro till lycka att snart få se bebis till skräck inför en plödslig förlossning till besvikelse över att den inte blir av till att det känns rätt ok ändå! Och allt på tre dagar!!
    Oj! Jag avundas dig inte. Det där låter som lite för mycket att hantera för en person på så kort tid. Skönt att du har landat i att det känns rätt ok ändå. 
  • Feminista
    biodynamisk skrev 2014-03-13 09:08:05 följande:

Är beräknad till 22 mars så det är inte så långt kvar smile1.gif Ont i magen kan man ju få av lite allt möjligt. Det enda jag känner till som kan vara direkt farligt är smärtor i övre delen av magen, då speciellt höger sida strax under revbenen, för det kan vara tecken på havandedkapsförgiftning. Men har man inga andra symptom som flimmer för ögonen o huvudvärk så är det nog ngt helt annat det beror på! Kanske tarmsystemet som inte vill vara med riktigt?

Hmm, jag hade dock ont i huvudet igår under kvällen... Men var hos bm i måndags och hade fint blodtryck samt inget protein i urinen. Kan det ha ändrat sig så fort? Om det återkommer idag får jag nog ringa förlossningen... Tack för ditt svar!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014