• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Avslaget man får efter förlossningen.... Ska det vara så slemmigt?! J3nny, hallonpaj, quwerty? Hur ser det ut hos er? Har ni haft mkt eftervärkar?

Jag blev sydd både yttre o inre, samt lite på mellangården så jag vågar knappt torka mig med papper där nere. Sköljer med vatten men det känns också så konstigt. Borde kolla med en spegel för att se hur det ser ut men jag vågar inte ännu. När trillar stygnen av?

• Ziiah

Oj, jag har nog missat lite nu när jag varit borta ett tag! Tänkte uppdatera lite.. Jag blev igångsatt i onsdags, slutade i snitt på natten där. Så 6 mars 00:37 tittade vår Maximilian ut. Han vägde 3600 g och var 50 cm. Kom hem från BB idag.

• Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-03-10 21:06:29 följande:
    Oj, jag har nog missat lite nu när jag varit borta ett tag! Tänkte uppdatera lite.. Jag blev igångsatt i onsdags, slutade i snitt på natten där. Så 6 mars 00:37 tittade vår Maximilian ut. Han vägde 3600 g och var 50 cm. Kom hem från BB idag.

Stort grattis till er! Har tänkt på er massor. Så det slutade med snitt? Var det på grund av att du inte orkade eller något annat? Nu får du njuta av den lilla killen
  • qwerty1234

Tvetalan, jag har faktiskt ingen aning om vad som egentligen är normalt när det gäller avslaget. Men mitt har varit slemmigt med!

• qwerty1234

J3nny, tio timmar i streck, det var inte dåligt! Vår tjej har haft svårt med maten och inte riktigt orkat med så hon sondmatas istället just nu.

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-10 21:14:37 följande:
    Stort grattis till er! Har tänkt på er massor. Så det slutade med snitt? Var det på grund av att du inte orkade eller något annat? Nu får du njuta av den lilla killen

Tack :) jag öppnades inte mer än 4 cm på flera timmar trots mer än 7 värkar på 10 minuter. EDAn tog inte och tillslut låg jag bara och grät hysteriskt för att jag var så trött, arg och hade så ont. De fortsatte ju att höja det värkdrivande droppet också. Det visade sig sedan att han låg med ryggen in och ansiktet utåt och att det antagligen hade slutat i snitt senare ändå om jag inte hade bett om det innan. Annars önskar jag nu i efterhand att jag hade klarat det utan snitt.. Men med facit i hand så var det bäst som det blev :) nu ligger jag här hemma i sängen med min son precis bredvid som ligger och drömmer. Obeskrivlig känsla
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-03-10 21:34:36 följande:
    Tack :) jag öppnades inte mer än 4 cm på flera timmar trots mer än 7 värkar på 10 minuter. EDAn tog inte och tillslut låg jag bara och grät hysteriskt för att jag var så trött, arg och hade så ont. De fortsatte ju att höja det värkdrivande droppet också. Det visade sig sedan att han låg med ryggen in och ansiktet utåt och att det antagligen hade slutat i snitt senare ändå om jag inte hade bett om det innan. Annars önskar jag nu i efterhand att jag hade klarat det utan snitt.. Men med facit i hand så var det bäst som det blev :) nu ligger jag här hemma i sängen med min son precis bredvid som ligger och drömmer. Obeskrivlig känsla

Låter underbart med bebisen. Mindre underbar förlossning dock. Fick du en ballongkateter eller fick du börja med gel? Är ju en mardröm att få pinfärska utan resultat
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014