• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Feminista skrev 2014-03-13 09:19:25 följande:
    Hmm, jag hade dock ont i huvudet igår under kvällen... Men var hos bm i måndags och hade fint blodtryck samt inget protein i urinen. Kan det ha ändrat sig så fort? Om det återkommer idag får jag nog ringa förlossningen... Tack för ditt svar!
    Ring förlossningen. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Uppdatera oss gärna när du vet mer!
  • biodynamisk

Det kan ändra sig ganska snabbt. Jag kunde ha 120/80 på förmiddagen och sedan 150/95 på kvällen. Samma ned proteinet i urinen. Noll på morgonurinet och sedan på kvällen var det+2. Det skadar ju inte att ringa ifall, ifall.

• Feminista

Tack för omtanken tjejer! De tyckte att jag skulle avvakta och se om huvudvärken eller magontet kommer tillbaka. Vila under dagen! Nu ligger jag på soffan och dricker hallonbladste :)

• jesspett

Jaha, en vecka kvar till beräknad förlossning. Har föga förhoppningar om att det blir just då men alltid skönt med någon typ av delmåls-stolpe!

Har ni några vadslagningar på g om när bebis kommer, vilket kön (för er som inte vet) osv? Här hemma är det bara  jag o sambon än så länge som gissar, jag tror på den 25te (mest för att båda mina bröder är födda det datumet, med 5 år emellan, så för sakens jäklighets skull blir det säkert då! ;) ) och sambon tror den 18de. Han tror pojke och jag tror flicka. =)

• Feminista
    jesspett skrev 2014-03-13 13:56:34 följande:

Jaha, en vecka kvar till beräknad förlossning. Har föga förhoppningar om att det blir just då men alltid skönt med någon typ av delmåls-stolpe!

Har ni några vadslagningar på g om när bebis kommer, vilket kön (för er som inte vet) osv? Här hemma är det bara  jag o sambon än så länge som gissar, jag tror på den 25te (mest för att båda mina bröder är födda det datumet, med 5 år emellan, så för sakens jäklighets skull blir det säkert då! ;) ) och sambon tror den 18de. Han tror pojke och jag tror flicka. =)

Vi har också exakt en vecka kvar ;)

Sambon har vadslagning bland sina kompisar på dag, tid, vikt och längd. Han tror att bebisen kommer på söndag, vi får väl se ;) Vi vet att det är en liten pojk därinne men två av vännerna har ändå gissat på tjej, lite underhållande!

Jag hoppas på bebis någon gång i helgen!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014