• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    attali skrev 2014-03-08 23:20:33 följande:
    Grattis j3nnyy!!:) jag hoppas verkligen någon kan svara på min fråga, var på toa tidigare ikväll och när ja torka mig kom det ljusrosa på pappret? Inte slemmigt eller nåt utan bara blött ljusrosa. Torkade flera gånger på raken och det kom alla gånger. Nu gick jag på toa igen och då kom inget. Vad var det för nåt? Ska ja va orolig eller?:s hittar inge bra fakta alls på Google... Bara att de kan va slemproppen men som sagt de va inte ett dugg slemmigt bara blött...
    Jag har samma idag! Ljust rosa i trosskyddet och samma sak när jag torkade mig, blött och ljusrosa - inget slem. Hur har det gått för dig? Ringde du någonstans eller hur blev det? 
  • attali
    LillsmurfanLisa skrev 2014-03-10 10:06:05 följande:
    Jag har samma idag! Ljust rosa i trosskyddet och samma sak när jag torkade mig, blött och ljusrosa - inget slem. Hur har det gått för dig? Ringde du någonstans eller hur blev det? 

Nä det har inte kommit något mer sen dess, så ringde aldrig. Men har fortfarande ingen aning om vad det var, har du något hum om vad det kan va?:) har 5 dagar till Bf nu så jag hade hoppats att det var något på gång men nu har jag gett upp hoppet :/ haha, man hoppas ju såå för minsta lilla.. Jag sökte ju mycket på Google om vad de kunde va men hitta inget som ja tyckte stämde in!
  • MiCorazon

Kom på nu att jag hade rosa flytningar, väldigt lite, i två dagar för ca två veckor sen. Men det var när jag tog Dalacin vagitorier mot bakteriell vaginos. Så tror nästan att det var antibiotikan som irriterade lite eller så var det nåt liknande det ni hade. Men känns mest troligt att det var antibiotikan.

• Mia86gbg

Precis varit hos BM o frågade över mina blödningar. En dag var det rosa flytning, en dag blodiga slemmiga hinnor och sista gången var det bara lite rent blod. Detta var för över en vecka sen nu o hon sa att det är helt normalt o behöver (tyvärr) inte betyda förlossning inom det närmsta. Så länge det var slemmigt så var allt i sin ordning. Jag skulle reagera om det var mer som en vanlig mens.

• LillsmurfanLisa
    attali skrev 2014-03-10 10:20:41 följande:

Nä det har inte kommit något mer sen dess, så ringde aldrig. Men har fortfarande ingen aning om vad det var, har du något hum om vad det kan va?:) har 5 dagar till Bf nu så jag hade hoppats att det var något på gång men nu har jag gett upp hoppet :/ haha, man hoppas ju såå för minsta lilla.. Jag sökte ju mycket på Google om vad de kunde va men hitta inget som ja tyckte stämde in!
    Jag har ingen aning om vad det kan vara men jag ser det som ett gott tecken på att något händer i alla fall. Trist att ditt rosa inte följdes av andra spännande indikationer på att något är på g. Vi får se hur det blir för mig. Jag har hade molvärk i mage/rygg hela dagen igår för första gången. Och nu det rosa (även om det verkar varit endast en engångsföreteelse). BF är på onsdag så jag hoppas, hoppas, hoppas att något kan vara på g runt det datumet. 
  • Mia86gbg

Igår kväll kom det ett rejält knäpp från min mage, som om någon knäppte med fingrarna. Någon som vet vad det kan vara? Läste att det kan vara barnets leder (låter skumt) eller att det kan vara vattnet som går (men inget vatten har kommit)

• Zobeideh

De har hänt mig med förra veckan. Har inte hänt igen sen dess. Glömde fråga de hos bm innan idag

• carina87
    Mia86gbg skrev 2014-03-10 11:47:43 följande:
    Igår kväll kom det ett rejält knäpp från min mage, som om någon knäppte med fingrarna. Någon som vet vad det kan vara? Läste att det kan vara barnets leder (låter skumt) eller att det kan vara vattnet som går (men inget vatten har kommit)
    Jag har också hört lite skumma ljud från magen, vet inte vad det är men det är lite häftigt :)
  • LillsmurfanLisa
    Mia86gbg skrev 2014-03-10 11:42:13 följande:
    Precis varit hos BM o frågade över mina blödningar. En dag var det rosa flytning, en dag blodiga slemmiga hinnor och sista gången var det bara lite rent blod. Detta var för över en vecka sen nu o hon sa att det är helt normalt o behöver (tyvärr) inte betyda förlossning inom det närmsta. Så länge det var slemmigt så var allt i sin ordning. Jag skulle reagera om det var mer som en vanlig mens.
    Skönt att höra men lite tråkigt också :P
  • tvetalan

Oh gud! Att göra nr 2 första gången efter en förlossning (blev sydd där nere) var verkligen en hemsk upplevelse. Bävat inför detta i 3 dagar och idag klarade jag det. Var inte så farligt som jag föreställde mig men hade ändå laddat upp med laxeringsmedel ifall det skulle behövas. Finns så mkt efter förlossning som man liksom inte tänker på före.. Hehe

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014