• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    qwerty1234 skrev 2014-03-11 13:28:06 följande:
    Spännande att testa på BB Sophia, berätta sedan hur det var! Om det nu finns plats där när det väl är dags.
    Det ska jag göra! Vi fick väldigt bra intryck både av de två bm vi träffade och gynläkaren så nu hoppas jag bara att det finns plats på Dagen D :)
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-03-10 22:46:55 följande:
    Fick en sån kateter tio över två på eftermiddagen och sex timmar senare åkte den ut, då var jag öppen fyra cm. Efter det hände inget. Hur går det för dig nu? :)

Då gick det relativt fort att öppnas till 4 cm iaf. Men va konstigt att inget hände, trots dropp. Beslutade de om kejsarsnitt då? Jag var inne för koll igår men min livmodertapp var helt stängd & bakåtlutad. Så ingen igångsättning. De kommer kolla mig nästa måndag igen. Så jag får vänta.
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-11 18:04:41 följande:

Då gick det relativt fort att öppnas till 4 cm iaf. Men va konstigt att inget hände, trots dropp. Beslutade de om kejsarsnitt då? Jag var inne för koll igår men min livmodertapp var helt stängd & bakåtlutad. Så ingen igångsättning. De kommer kolla mig nästa måndag igen. Så jag får vänta.
    Okej, vad tråkigt att få vänta ännu längre... Men det är ju ändå bäst att vara tillräckligt mogen när man blir igångsatt, annars kan det ju ta evigheter. Får hoppas att det hänt något till på måndag! :)

Han låg med ryggen mot min rygg, kommer inte ihåg vad det kallas men... Det hade iaf tagit lång tid att få ut honom, om det ens hade gått. Hade nog slutat i snitt ändå. Jag begärde snitt klockan tolv på natten och eftersom läkaren skrivit i journalen att jag skulle snittas om jag ville så fick de göra det när jag bad om det.
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-03-11 20:58:03 följande:
    Okej, vad tråkigt att få vänta ännu längre... Men det är ju ändå bäst att vara tillräckligt mogen när man blir igångsatt, annars kan det ju ta evigheter. Får hoppas att det hänt något till på måndag! :) Han låg med ryggen mot min rygg, kommer inte ihåg vad det kallas men... Det hade iaf tagit lång tid att få ut honom, om det ens hade gått. Hade nog slutat i snitt ändå. Jag begärde snitt klockan tolv på natten och eftersom läkaren skrivit i journalen att jag skulle snittas om jag ville så fick de göra det när jag bad om det.

Verkligen skönt att höra att man FÅR snitt när man önskar det & det inte bara är som de säger. Har ju också sånt kontrakt. Tack för dina svar
  • attali

Jag skrev här i lördags för att jag fick något rosa på pappret då ja gick på toa, då var det någon som hade fått samma och undrade hur det gick för mig, orkar inte leta tillbaka vem det va i och med att det inte hände nåt typ dagen efter så tänkte jag att det där ljusrosa bara var nåt annat :-P två dygn efter gick mitt vatten iallafall och igår kväll (bf -4) föddes vår lilla pojke

• anaconda

Tror jag lyckats hitta nu hur man gör grupp hemlig här på fl, fixar ordning de senare när jag får tid vid datan!

Grattis attali!!!!

• Saltad
    attali skrev 2014-03-12 12:25:34 följande:
    Jag skrev här i lördags för att jag fick något rosa på pappret då ja gick på toa, då var det någon som hade fått samma och undrade hur det gick för mig, orkar inte leta tillbaka vem det va i och med att det inte hände nåt typ dagen efter så tänkte jag att det där ljusrosa bara var nåt annat :-P två dygn efter gick mitt vatten iallafall och igår kväll (bf -4) föddes vår lilla pojke

Åh.. grattis! Vad härligt! Man vet aldrig när det startar!
  • Saltad

Märkligt hur kroppen kan lura en ibland. Jag skrev ju här på förmiddagen i lördags, då jag kände vad som visade sig vara riktiga värkar. Några timmar senare var min grabb ute. Jag trodde aldrig att det vare sig skulle gå så fort eller hända alls ;) Jag var övertygad om att jag skulle behöva bli igångsatt den 27/3. Tji fick jag! Och fantastiskt bra blev det ju! :))

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014