• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Victrix

Hej, hänger gärna på här :). Grattis till ert plus till att börja med! 

Vi testade svagt plus efter midsommarhelgen, detta efter vårt första IVF-försök, det känns fortfarande helt overkligt att det faktiskt fungerade. På vår testdag, 30 juni, var plusset starkt och enligt min beräkning är BF 5 mars. Vi är 23 resp. 25 år gamla och bor i södra Sverige. 

• anaconda

Åh vad mysigt! Vi hade äl midsommardagen :) och fick plus 4 juli, vi hade tänkt söka hjälp efter sommaren om de inte hade tagit sig, kan ju säga att jag blev klart överraskad när de kom upp ett litet sträck till på testlagrets sticka så åkte och handlade på Willys och där hade dom bara cb plus så köpte de och testade när jag kom hem (hade hållt mig från 9-14) så blev de ett plus! Hoppa in i bilen och åkte till Apoteket för att köpa cb vecko digital som jag doppa i samma urin som cb plus och upp kom ett gravid 1-2! Har aldrig fått en tillstymmelse till plus tidigare och vi hade försökt sen juni -12!

Kan fortfarande inte förstå att vi ska bli tre! Har inga känningar alls, lite molvärk annars inget! Tog ett testlagrets test igår och de blev jätte starkt så hormonerna går ju uppåt!

• Thussen

Hej allihopa!!

Grattis till alla som  fått ett plus. själv testade jag mig i förrgår och fick ett starkt plus. Vi ska har vårt första barn och  är jätte exalterad över detta. Jag ser fram emot hela graviditets processen och tycker mest att allt känns spännande. Jag har inte haft några tecken överhuvudtaget, men när jag upptäckte att mensen var sen så var det värt ett test. Vi blev väldigt glada över att få ett plus och ser mycket fram emot vad som komma ska. vi är 26 respektive 28 och bor i Linköping.

Vi håller gärna kontakten med er :)

• 82maria

Fick mitt första pluss i måndag på ett "first response" test som mäter från 10. Har egentligen bim på fre-lö  nånting tror jag. Testade med vanliga stickor i morse och där fanns också streck, dock inte jättestarka men rosa och fint!
    Bf enligt familjeliv 21 mars, en dag efter att min lillebror fyller år Glad

Vi lyckades på tredje försöket, gick snabbt tycker jag med tanke på att vi inte är ungdomar mera, jag blev 31 i våras och gubben är 34. Är svårt att riktigt sätta ord på känslorna, lyckorus, förväntan, otålig, glädje, jaa nåt i den stilen känns det som Glad

Känningar: ONT i brösten, värmevallningar, huvudvärk, liiite molvärk och plötsliga trötthets anfall...

Det som gjorde att jag testade tidigare än vad jag planerade var att jag brukar ha ont i bröstvårtorna mellan äl och mens, fick som vanligt ont i vårtorna när ägget släppt men det avtog efter några dagar, men i måndags började få  ont i brösten på ett annat sätt än vanligt så det fick mig tänka att kanske det nu har hänt nåt, och det hade det ju Skrattande 

Har beställt hem cb digital som jag skall ta på  fredag, vilket jag tror är bim dagen, bara för att få det riktigt bekräftat OCH för att jag också vill prova ett digitalt Tungan ute

• Längtanärenorm01

Hej!

Jag plussade igår och är chockad fortfarande tror jag! Jag kan inte riktigt greppa vad som ska hända :)
    Men vi är glada och det är första försöket så det hela har gått fort, kanske därför vi är så chockade..

Enligt en räknare har vi BF 14 mars :)

När tänker ni berätta för era familjer/vänner? och hur? tips på roliga sätt att avslöja det på?      

• anaconda

Åh vad kul att så många hänger på!

Grattis till allas plus, eftersom de är första barnet för alla oss är ju ett speciellt plus!

Vi har faktiskt redan berättat för hans/mina föräldrar då vi har sånt mycket gemensamt planerat nu under semestern! Sen har vi berättat för 4 av våra bästa kompisar eftersom vi verkligen kämpat för vårat plus och dom har ju vetat om att vi försökt så länge oxå!

• anaconda

Till min man berätta jag genom att köpa två nappar som är från 0-3 månaders och sen cb vecko digitala, slog in allt i ett paket och gav honom när han kom hem från jobbet! De första han sa när han öppna va: åh äntligen vi som längtat att bli tre! Samma kväll hade vi middag för bådas föräldrar (planerat sen innan) och då berättade min man nyheten och min svärmor blev så glad att de kom lycko tårar!

• 82maria

Jag berättade åt gubben genom att ta bild på testet med ipaden och lägga det som bakgrundsbild eftersom han alltid sätter sig ner med den när han kommer hem från jobbet medans jag gör maten. Han lade på padden och tittade på mig, "nää, är det två streck??" "jag visste väl att dom var ena jävlar till att simma". Glad

Nån annan vet ännu inte, väntar nog lite till eftersom jag inte passerat bim ännu heller, men om vi kan vänta till v12 är jag osäker på....Svärmor fyller år den här veckan så det skulle ju vara roligt att hitta på nåt i samband med det men jag känner att jag vill vänta lite till, kanske hon kan få en försenad födelsedagspresent iställetGlad

• Victrix

anaconda: vet hur det känns när det liksom aldrig fungerar, men skönt att det gick för er utan extra hjälp. 

Stort grattis till alla plus :) så spännande!

Då vi har genomgått flera behandlingar och nu IVF så vet våra närmsta att vi försöker, därför har vi också talat om för de som vet att vi plussat, ifall det inte skulle gå vägen utan bli missfall t ex. Lite svårt att dölja också med tanke på alla sjukhusbesök. Utöver närmsta familjen så vet bara en av mina vänner, övriga vänner och släkt och arbete väntar vi med tills det är mer säkert. Kan liksom inte riktigt smälta att det faktiskt är på riktigt och är rädd att det inte ska gå vägen. Ska på tidigt ultraljud imorgon igen och se ifall det syns något, var förra veckan (5+1) men då syntes bara hinnsäcken så därför vill man kolla igen. 5+1 är oftast alldeles för tidigt för att se mer än hinnsäcken så försöker att inte oroa mig, mina hCG-värden är normala och har ökat som de ska i alla fall, så vi hoppas på att det imorgon ska gå att se ett litet embryo och hjärtslag. 

• Feminista

Här vill vi också vara med ;)

I torsdags kväll fick jag ett underbart "gravid 2-3" på testet! I går, fredag, berättade jag för min sambo genom att slå in testet och ge honom, så lycklig kille!

Vi har inte aktivt jobbat för att bli gravida, utan det gick på första försöket. Fantastiskt!

Beräknad bf är 19 mars. Vi bor i Linköping och är båda under 30.

Ser fram emot många trevliga pratstunder med er! ;)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014