• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    xStellax skrev 2015-08-16 19:45:30 följande:
    Men vad härligt! Grattis! Åh vilket fint namn.
    Tack! Namnet känns otroligt bra nu, va lite tveksam i början men nu känns de helt rätt :)

På onsdag blir de nästa rul och hoppas Alice vuxit till sig så dom kan mäta allt som behövs, känner även rörelser bra nu, (redan förra veckan) är v19 imorgon så de är otroligt tidigt med Izabella kände jag nog v23 första gången (moderkaka framvägg då och nu bakväg så är väl därför)
  • anaconda
    anaconda skrev 2015-08-17 12:47:23 följande:
    Tack! Namnet känns otroligt bra nu, va lite tveksam i början men nu känns de helt rätt :)

På onsdag blir de nästa rul och hoppas Alice vuxit till sig så dom kan mäta allt som behövs, känner även rörelser bra nu, (redan förra veckan) är v19 imorgon så de är otroligt tidigt med Izabella kände jag nog v23 första gången (moderkaka framvägg då och nu bakväg så är väl därför)
    Fel av mig, är v20 nu :)

Rul 2 gick även bra idag!

100% en Alice som pussar mot kameran och oss <3
  • Sopp
    anaconda skrev 2015-08-19 21:23:19 följande:
    Fel av mig, är v20 nu :)

Rul 2 gick även bra idag!

100% en Alice som pussar mot kameran och oss <3
    Vilken fin och tydlig bild, grattis till er! Själv ligger jag hemma o känner desprat efter tecken på att något är på gång ... :)
  • Sopp

Sven kom ut i världen den 8e september, vecka 41+4, efter en snabb förlossning. En inte så liten kille på 53 cm och 4160 gram

• anaconda
    Sopp skrev 2015-09-17 03:33:37 följande:

Sven kom ut i världen den 8e september, vecka 41+4, efter en snabb förlossning. En inte så liten kille på 53 cm och 4160 gram

Grattis!!!!! Vår Izabella va 53cm o 4410g ??
  • xStellax
    Sopp skrev 2015-09-17 03:33:37 följande:

Stort grattis!! Härligt att det gick snabbare denna gången. Hur har det gått med storebror? är det stor skillnad mellan dem i sättet?

Jag upplever nog att mina är rätt lika om jag ser tillbaks hur dottern var som nyfödd. Rätt missnöjda mest hela tiden båda två. :-/ Men med dottern vände det efter några månader så jag hoppas på detsamma nu.

Jag hade glömt hur tufft det var att inte få sova på nätterna... Sonen sover rätt bra dagtid men nätterna är vi mest vakna. Blir tufft när mannen börjar jobba igen om några veckor.
  • Sopp
    xStellax skrev 2015-09-18 00:49:11 följande:

Stort grattis!! Härligt att det gick snabbare denna gången. Hur har det gått med storebror? är det stor skillnad mellan dem i sättet?

Jag upplever nog att mina är rätt lika om jag ser tillbaks hur dottern var som nyfödd. Rätt missnöjda mest hela tiden båda två. :-/ Men med dottern vände det efter några månader så jag hoppas på detsamma nu.

Jag hade glömt hur tufft det var att inte få sova på nätterna... Sonen sover rätt bra dagtid men nätterna är vi mest vakna. Blir tufft när mannen börjar jobba igen om några veckor.

Storebror tycker nog både att det är spännande och jobbigt på samma gång. Han är ju otroligt snäll i vanliga fall men har plötsligt börjat slänga leksaker i golvet och gör allt han vet att han inte får. Vill väl ha mer uppmärksamhet, men det ger väl sig.

Ja sömnen är jobbig, Sven sover inte så mycket heller nattetid om han inte får sova på mig eller vid bröstet så nu skiter vi faktiskt i nestet och reko.mendation och han sover med mig. Då kan jag få några timmar iaf. Men är som du orolig för när sambon börjar jobba i oktober, då jag ska vara hemma med båda. Det löser sig nog med tiden! Förhoppningsvis har man tillbaka att man låter dom anpassa sig efter varandra direkt istället för att de får varsina rutiner
  • xStellax
    Sopp skrev 2015-09-18 04:49:10 följande:

Storebror tycker nog både att det är spännande och jobbigt på samma gång. Han är ju otroligt snäll i vanliga fall men har plötsligt börjat slänga leksaker i golvet och gör allt han vet att han inte får. Vill väl ha mer uppmärksamhet, men det ger väl sig.

Ja sömnen är jobbig, Sven sover inte så mycket heller nattetid om han inte får sova på mig eller vid bröstet så nu skiter vi faktiskt i nestet och reko.mendation och han sover med mig. Då kan jag få några timmar iaf. Men är som du orolig för när sambon börjar jobba i oktober, då jag ska vara hemma med båda. Det löser sig nog med tiden! Förhoppningsvis har man tillbaka att man låter dom anpassa sig efter varandra direkt istället för att de får varsina rutiner

Vi (pappan) skolade in storasyster på förskolan förra veckan. Hon ska gå 15 tim/v. Hon behöver MYCKET stimulans och en så länge är jag nöjd med beslutet trots att det är jobbigt att lämna bort henne.

Har du storebror hemma på heltid?

Sömnen blir bara värre här.. :-S Senaste 2 nätterna kan jag räkna till 2 timmars osammanhängande sömn. I natt blev det lite tårar av frustration. Han är inte ledsen och skriker men bökar, gnäller och tappar sin napp hela tiden. Känner att jag blir sur på min man också för att han minsann får sova (vaknar inte av skrik och gnäll) men det är ju liksom inte hans fel heller. Tack och lov sover storasyster bra och vaknar sällan på nätterna. Men kommer bli tokig om inte lillebror börjar sova nattetid snart.
  • Sopp
    xStellax skrev 2015-09-22 19:15:20 följande:

Vi (pappan) skolade in storasyster på förskolan förra veckan. Hon ska gå 15 tim/v. Hon behöver MYCKET stimulans och en så länge är jag nöjd med beslutet trots att det är jobbigt att lämna bort henne.

Sömnen blir bara värre här.. :-S Senaste 2 nätterna kan jag räkna till 2 timmars osammanhängande sömn. I natt blev det lite tårar av frustration. Han är inte ledsen och skriker men bökar, gnäller och tappar sin napp hela tiden. Känner att jag blir sur på min man också för att han minsann får sova (vaknar inte av skrik och gnäll) men det är ju liksom inte hans fel heller. Tack och lov sover storasyster bra och vaknar sällan på nätterna. Men kommer bli tokig om inte lillebror börjar sova nattetid snart.

Alltså det hade kunnat vara jag som skrev det där, precis så har vi det nu!! Han sover skitbra dagtid om han får ligga på mage, nätterna är ett helvete. Han ska bara ligga PÅ mig, inte ens liggamma fungerar. Han är så stökig i magen och kommer inte till ro men skriker inte heller som du säger. Det är tortyr. Jag får kanske en timmes sömn sittandes med honom på mig. Inatt kände jag att jag vart så arg på honom att jag fick väcka min sambo (som sover med sonen på hans rum, då han vaknar på natten och jag inte orkar två vakna barn) och be honom ta ut yngsta från sovrummet. Kunde inte somna men iaf lugna ner mig. Vet inte hur länge till jag orkar???
  • Sopp
    xStellax skrev 2015-09-22 19:15:20 följande:

Måste bara skriva igen här från sovrummet - började ge sonen Minifom i förrgår och nu sover han tretimmarspass i nestet och vaknar för mat! Det kan väl ändras snabbt MEN det är första gången sedan han kom som vi kunnat lägga bort honom på rygg!
  • xStellax
    Sopp skrev 2015-09-30 04:44:25 följande:

Måste bara skriva igen här från sovrummet - började ge sonen Minifom i förrgår och nu sover han tretimmarspass i nestet och vaknar för mat! Det kan väl ändras snabbt MEN det är första gången sedan han kom som vi kunnat lägga bort honom på rygg!

Härligt!! Vi har faktiskt också börjat med minifom och fått lite bättre sömn under veckan.

Har kunnat lägga honom i nestet i vaggan och äntligen kunnat få sova utan honom på /brevid.

Vaknar för mat ungefär var 3-4 timme.

Vilken skillnad! Även om det som du säger kan ändras snabbt så känns det helt ljuvligt att det går åt rätt håll!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014