• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Här är illamåendet oxå tillbaka. Rätt som det är kan de bara slå till att jag blir riktigt illamående så varar de typ Max 1 timme sen e de bra igen. Skumt att de bara dyker upp mitt i allt.

• carina87

Till er som oroar er för slemproppar, inga sammandragningar och torra b00bs.
    Mina flytningar har skiftat rejält under graviditeten och ett tag så luktade de inte hallon direkt och det var väldigt ofräscht, men jag är inte ett dugg orolig för att det är slemproppen. Jag hade väldigt mycket flytningar som tonnis och det känns mest som att det kommit tillbaka.

Ang. sammandragningarna så trodde inte jag heller jag hade några, förrän jag läste att de inte ska göra ont. Det trodde ju jag... Så fort magen blir hård (mer än på ett ställe där bebisen trycker på) så är det en sammandragning. Jag har alltså haft i ett par veckor utan att egentligen veta om det.

Mina bröst är också torra och jag har minsann inte fått njuta av några superperky bröst redan i andra månaden, innan magen syns. Här är det samma storlek som innan. Det kommer lite lite vitt ut piercingen, men inte mer än så. Jag tror inte min mjölk kommer rinna på förrän efter förlossningen.

• Mia86gbg

Nu är vagnen beställd!!! Bugaboo Buffalo svarta/svart med en grå åkpåse. Lite tråkig o feg i färgvalet men har tänkt att ev köpa till en färgglad sufflett när det kommer i fler färger.

Myggnät beställde jag också.

Tänkte beställa bugaboos skötväska också men min man fick bryt på mig o mitt slösande. Jag håller nog med honom..bra att nån håller i mig när jag vill ha det bästa av allt! Men kan ju va trevligt att ta en tur o jaga andra skötväskor nål dag. Någon av er spm köpt nån som känns bra, gärna snygg och som såklart inte är för tjejig utan funkar för oss båda...

Nu ska jag klämma i mig en semla..väl värd efter ett pass med cross trainern på gymet (superskonsam mot mina onda fogar!) innan jag ska varva ner o samla ihop ångesten inför morgondagens första jobbdag efter semestern! Huuu!

• Mango08

Min arbetsgivare har skickat in uppgifter till försäkringskassan om min lön och arbetstid osv. Allt stämmer förutom att det står att jag jobbar 40 timmar per vecka. I verkligheten jobbar jag 36 timmar i veckan (detta räknas dock fortfarande som heltid i mitt yrke). Har veckoarbetstiden någon betydelse eller ska jag be dem att ändra på de? Någon som vet? =)

• Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2014-01-06 18:40:16 följande:
    Min arbetsgivare har skickat in uppgifter till försäkringskassan om min lön och arbetstid osv. Allt stämmer förutom att det står att jag jobbar 40 timmar per vecka. I verkligheten jobbar jag 36 timmar i veckan (detta räknas dock fortfarande som heltid i mitt yrke). Har veckoarbetstiden någon betydelse eller ska jag be dem att ändra på de? Någon som vet? =)

Jag arbetade 37 timmar/veckan men står som heltid. Jag har inte stött på några problem med det på försäkringskassan iaf.
  • Längtanefterlilladig

Hur gör man som blivande pappa? Jag & min man är gifta. Sköts det automatiskt när bebisen är född då med föräldradagar eller måste han också ansöka för att få ledigt? Dem här 10 dagarna som pappan får ta ut i början står det att man ska ansöka om i god tid. Man kan ju inte veta innan när bebisen kommer. Den kanske kommer 14 dagar senare eller tidigare eller flera veckor tidigare. Verkar knepigt.

• Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-06 18:50:41 följande:

Hur gör man som blivande pappa? Jag & min man är gifta. Sköts det automatiskt när bebisen är född då med föräldradagar eller måste han också ansöka för att få ledigt? Dem här 10 dagarna som pappan får ta ut i början står det att man ska ansöka om i god tid. Man kan ju inte veta innan när bebisen kommer. Den kanske kommer 14 dagar senare eller tidigare eller flera veckor tidigare. Verkar knepigt.

Vi har gjort en ansökan för min man men mer verkar inte gå att göra. Tror han får gå in o acceptera detta när barnet är fött.
  • biodynamisk
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-06 18:50:41 följande:

Man gör en anmälan först, kan man göra redan nu och sedan när bäbisen kommit så söker man ersättning för de dagarna. Så har jag förstått det iallafall
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014