• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Finns det någon här som får kraftiga värk som liknar mensvärk ibland? Håller i sig typ i 30 sekunder. Är det fortfarande växtvärk? De kommer inte regelbundet men några gånger om dagen.

• Heene
    majsa88 skrev 2014-01-07 02:26:58 följande:
    Finns det någon här som får kraftiga värk som liknar mensvärk ibland? Håller i sig typ i 30 sekunder. Är det fortfarande växtvärk? De kommer inte regelbundet men några gånger om dagen.

ja ibland men då oftast på natten. kan iaf inte komma på att jag fått det dagtid nån gång om man bortser från växtvärken i början... Fast min är verkligen inte kraftig, så det kanske inte är samma.
    TROR att det är nån form av sammandragning men är verkligen inte säker. Det växer ju fortfarande massor där inne så det skulle inte förvåna mig om det hade nått med det att göra heller =)

• TomMon

Jag får mensvärk i samband med mina sd, i kanske 20% av dem. Då har jag sd 4-5 ggr per timme. Om jag inte vilar gör dessa sd ont.

• Annnanym
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-06 21:04:42 följande:
    Vilka veckor får/fick ni komma till er BM. Får ni lämna urinprov alla gånger? Jag har varit där vecka 8 hälsosamtal, vecka 12 inskrivning, vecka 25 var jag där. Inget urinprov. Nästa besök blir inte fören 22/1 är då i vecka 33. Om man t.ex ska kunna upptäcka havandeskapsförgiftning måste ju regelbundna kontroller göras med blodtryck & urinprover. Konstigt!!

Jag tror att urinprovet görs om blodtrycken börjar öka, eller om man misstänker urinvägsinfektion. Vad jag har förstått så är blodtrycken första tecket på havandeskaptförgiftning och skulle det gå upp, ja, då tar man urinprovet. 

Jag hade möte i vecka 12 (inskrivning), vecka 20, vecka 25, 29 och nu kommer vi att ses varannan vecka fram till förlossningen. 

• majsa88

Jaha okej. Nee mina är inga sammandragningar, för magen blir inte hård som den brukar bli vid sammandragningar. Utan detta är som växtvärk eller mensvärk som håller i typ 30 sek. Igår hade jag det 2eller 3 ggr under hela dagen.

jag tror faktiskt att det måste vara växtvärk, magen växer ju så mycket nu. Ville bara koll om det finns fler än jag o om det är vanligt :)

Heene skrev 2014-01-07 07:10:44 följande:
    ja ibland men då oftast på natten. kan iaf inte komma på att jag fått det dagtid nån gång om man bortser från växtvärken i början... Fast min är verkligen inte kraftig, så det kanske inte är samma.

TROR att det är nån form av sammandragning men är verkligen inte säker. Det växer ju fortfarande massor där inne så det skulle inte förvåna mig om det hade nått med det att göra heller =)

• Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-06 21:04:42 följande:
    Vilka veckor får/fick ni komma till er BM. Får ni lämna urinprov alla gånger? Jag har varit där vecka 8 hälsosamtal, vecka 12 inskrivning, vecka 25 var jag där. Inget urinprov. Nästa besök blir inte fören 22/1 är då i vecka 33. Om man t.ex ska kunna upptäcka havandeskapsförgiftning måste ju regelbundna kontroller göras med blodtryck & urinprover. Konstigt!!

vecka 6 hälsosamtal

Vecka 11 inskrivning m. Vikt, blodtryck, blodprov och urinprov

Vecka 23 blodtryck och blodprov

Vecka 27 vikt, blodtryck, blodprov och glukosbelastning

Är inbokad till nytt besök på fredag, då är det glukosbelastning nr 2. Sedan varannan vecka fram till bf.

Utöver det har jag varit där i samband med sjukskrivning, legat på sjukhus och ultraljuden i vecka 12 och 19
  • Hallonpaj88

Usch första arbetsdagen efter långledighet. Räknar dagarna till 14/2 nu så man får gå hem =)

• SilKit

Hej hej!
    Är en sällan-postare. Ville bara säga att det är så skönt att läsa att jag inte är den enda som fått tillbaka illamåendet och nu fick en bonus i form av halsbränna. Skönt att det är fler i samma båt så att säga.

Tror att jag har gjort urinprov ett par gånger nu, min BM gillar väl att hålla koll  =)   blodtryck och det kollas också varje gång än så länge.

• Awanata

Åh herrejösses idag är en sån dag när jag bara är trött på att vara gravid! Jag är tungandad, halsbränna, svårt att sova, lillan kickar sönder ena revbenet på mig och jag orkar verkligen ingenting. Var ute och gick med hundarna i 30 min igår och blev helt slut. Jag vill att det här lilla barnet ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Räknar verkligen ner dagarna nu tills jag slutar jobba. Puh!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014