• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan
    Joma skrev 2014-01-05 11:49:02 följande:

Måste bara fråga er tjejer, har alla fått eller känt sammandragningar? :/ Jag har inte känt något alls? Tänker att man borde väl känna av de om man skulle ha fått de?

Jag har varken känt sammandragningar eller börjat läcka något alls ifrån brösten å jag är i vecka 29 nu! Undrar bara om de är "normalt" eller om jag är ensam kvar utan dessa "symtom"?

Samma här! Inte en enda sammandragning och brösten är fortfarande snustorra. V 32 imorgon.
  • Längtanefterlilladig
    Blixtpatrullen skrev 2014-01-05 11:36:52 följande:
    Måste bara spy ur mig lite gnällighet. Är det nån mer som plötsligt förvandlats till en ofrivillig taxirörelse under graviditeten? Folk verkar ta för givet att bara för att jag inte dricker på fester så har jag lust att flänga omkring och hämta och lämna folk överallt. Det är som att de tror att jag är nykter för att jag VILL köra. Jag tycker det är skittrist att köra bil men gör det för min egen komforts skull (foglossning och klämda nerver... Ni vet.), plus att det är smidigt att kunna åka hem när jag vill utan att behöva anpassa mig till kollektivtrafik. Exempelvis igår var vi på födelsedagsfest i en stad 5 mil bort, och jag skulle köra. Förutom jag och min sambo skulle ett annat par med. SJÄLVKLART är de välkomna att åka med i bilen. MEN! Då förväntar de sig dessutom att bli upphämtade (och lämnade) hemma hos sig, vilket blir en omväg på totalt 6,5 mil åt helt motsatt håll för mig. Igår kände jag verkligen att jag blev skitirriterad för att jag låter mig utnyttjas på det här sättet. I fortsättningen får de faktiskt ta sig hem till mig om de vill åka med. Och ytterligare en sak, jag vill ju oftast åka hem ganska tidigt eftersom jag blir trött, och det är inte så kul att hänga bland en massa berusade människor när man själv är nykter. Då blir det oftast gnäll från de andra som åker med för att de vill stanna längre och då ska jag tydligen anpassa mig. Igår sa jag till dem att ok, jag åker nu. Vill ni inte med får ni ta tåget. Känner mig som världens tjurigaste men aaaah vad irriterad jag blir! Okej, då har jag gnällt lite. Kram på er!

Förstår dig PRECIS. Är i samma situation & jag hatar det. Tänker på solsidan där Alex & Anna är på middag. Alex tackar ja till ett till glas vin. Anna blir sur & säger "bara för jag är gravid vill jag väl inte köra hela tiden & va nån jävla taxi". Du har all rätt att vara tjurig. Och att du fick köra en sån omväg också herregud, förväntade de sig det alltså? Det känns ju heller inte schysst att neka skjutsa, man sitter ju ändå där nykter. Ändå är det så sjukt iriterande att folk tar det för givet.
  • Längtanefterlilladig

Tack tjejer för era värmande ord & råd igår angående mig & min man. Jag sa till honom igår att jag vill att han hittar på något mysigt för oss nästa vecka. Han sa ja. Får se vad det kan bli. Jag kan komma på massa saker att göra & han hade följt med. Men vill att HAN ska bestämma & det ska komma från honom. Det är lite som man säger att det är tanken som räknas.

• Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-01-05 11:56:13 följande:
    Jag har inte heller haft, har fått nån sammandragning efter orgasm men inte mer än så. Är i v 31 nu, snart 32. Har knappt vågat röra brösten för jag läst om så många här som läckt, men här kommer de minsann ingenting. Va lite hysterisk för ett tag sen o sa till min sambo att "våran bebis kommer inte kunna få nån mat de kommer ju ingenting ur mina bröst!!!!" Men tror vi ska vara glada så länge vi slipper :)

Du ska vara väldigt glad att du slipper läckande bröst. Otrevligt & ofräscht. Byter lakan & kläder varje dag. Vem vet, du kanske har massor med mjölk efter förlossningen. Jag har gjort slut på all min :-P
  • Tinapina

Oroa er inte över uteblivna sammandragningar och bröst som inte läcker. Så hade jag det förra gången och ut kom en underbar bebis som fick massor av mat ändå:)

• TomMon

Längtanefterlilladig: du hittade precis rätt, det är ett av inläggen på bloggen! Min favorit var den om Tourettes, skrattade hur mycket som helst igår!

• Joma

Då ska man kanske bara va glad att man slipper så länge då :)

Skönt å höra att man inte är ensam iallafall!

• Tinapina

Jag är ju lite förberedd då jag har ett barn sedan innan men hon är så pass stor och eftersom hon föddes med snitt så är mkt nytt för mig med:) tydligen så räknas jag som förstföderska om än jag burit ett barn tidigare.

• Feminista

Mitt babynest gick på 280 kr inklusive allt när jag sydde det själv. Kuddar finns som sagt på ikea. Jag köpte 3 stycken för12 kr styck. Dock köpte jag även en platta vadd till botten i sybutiken, kändes smidigare just till botten. Glöm inte att tvätta tyget innan du börjar sy, jag fick sprätta ut all vadd när jag hade glömt och skulle tvätta :)

• Blixtpatrullen
    tvetalan skrev 2014-01-05 11:59:19 följande:
    Jättebra pris du fick! Hoppas de är bra med reklamationer och så ifall det skulle behövas. Har hört att dom är seriösa (tillsammans med babyplus)!

Babyplus erbjöd mig vagn för 8900 ungefär, med frakt inräknad. Sedan så ramlade jag över ett erbjudande från svensk butik och fick den för 9200! Nu står den hemma och väntar på att bli uppackad :)

Hur tänker du kring tillbehören? Vilken färg tog du? :)

Grattis till ett bra vagnval :D
    Ja, det kändes som en bra deal! De beskrev väldigt utförligt hur man går till väga vid reklamation. Tydligen är det också så att bugaboo har en världsomspännande garanti vilket innebär att man kan gå till vilken återförsäljare som helst och begära att de tar över garantin så att man vänder sig till den affären istället om nåt går sönder:) kan tänka mig att babyproffsen el liknande inte blir jätteglada men de får antagligen inte säga nej (höhö).

Men det var ju ett jättebra pris du fick för att vara i Sverige, har bara sett den för 11 500:-.

Jag köpte inga tillbehör nu, tog bara baspaket där alla "nödvändigheter" ingår samt regnskydd. Tog svart svart:) hade gärna köpt adapter till babyskydd om vi haft en maxi cosi, men nu kommer vi få ta över min systers akta graco så de passar tyvärr inte:(. Men annars finns det ju sjukt mkt (och dyra) tillbehör så där kan man ju verkligen gå all in haha!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014