• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Jag mår också illa till och från, kom för ett par veckor sedan.

Det finns en blankett att skriva ut på fks hemsida som handlar om att avstå dagar till partner/annan vårdare.

• tvetalan

Jag mår bara illa om jag är hungrig. Dock har det varit så sedan typ v 20 för mig så jag är van..

• Elsis00

Hej, jag har följt denna tråd ett tag då det är roligt att se hur det går för alla jag själv är beräknad till 3 februari. Läste att ni haft problem med att fylla i f-penningen så jag tänkte svara på det eftersom jag vet hur tokig man blir F-kassan har massa buggstörningar nu efter uppdateringarna dom gjort så lita inte vad det står på sidan ang dagar m.m. Och samma sak när det står att man ska skicka in intyg om graviditet, det är en bugg och handläggaren kontrollerar intyget när hon/han hanterar ansökan så man behöver inte göra något eller oroa sig, jag har nämligen pratat med dom då jag fick panik

Lycka till allihopa

• SEM
    Elsis00 skrev 2014-01-06 14:23:41 följande:
    Hej, jag har följt denna tråd ett tag då det är roligt att se hur det går för alla jag själv är beräknad till 3 februari. Läste att ni haft problem med att fylla i f-penningen så jag tänkte svara på det eftersom jag vet hur tokig man blir F-kassan har massa buggstörningar nu efter uppdateringarna dom gjort så lita inte vad det står på sidan ang dagar m.m. Och samma sak när det står att man ska skicka in intyg om graviditet, det är en bugg och handläggaren kontrollerar intyget när hon/han hanterar ansökan så man behöver inte göra något eller oroa sig, jag har nämligen pratat med dom då jag fick panik

Lycka till allihopa
    oooh tack för ditt svar!:D
  • Hallonpaj88

Jag har oxå börjat må illa igen. Tydligen ganska vanligt och skönt att man inte är själv om det, fast hade gärna sluppit :)

Idag var vi på promenad, gick väl ca 4 km. Fy vad med sammandragningar jag fick. Några gjorde ont så nu blir det liggläge resten av dagen.

• Zobeideh

Va oxå i kontakt med försäkringskassan nu i veckan för att jag va osäker med allt men tydligen behöver jag inte göra något än utan låta dem sköta allt. Eftersom jag e arbetslös har dem nyligen skickat ut papper till mitt hamla jobb, typ väl bevis på att jag varit där och så. Så dem väntar bara svar från dem sen skulle allt rulla på. Och va jag förstod de som så behöver man inte ansöka om dagar än på sidan förrän de kom igång med allt. Men tycker ändå allt verkar vara skit struligt. Hoppas kunna gå på mammaledighet den 25 feb så hoppas allt blir klart innan. Sen som vissa skriver så e jag inte alls med på hur jag ska gå till väga för att få min sambos dagar men får nog slå en signal till dem i veckan :) eller om du magdalenaZ ser detta kanske du kan svara på hur jag ska gå tillväga om jag måste vänta tills barnet e ute eller min sambo kan ge mig dem dagarna redan nu? :)

• kucke

MagadalenaZ: Lite sent, men jag tycker att det låter som en helt underbar ide att du och din syster åker utomlands nästa år och gifter er med era respektive! :) Hoppas du även kan koncentrerar dig på din bäbis och din sambo, även om jag vet hur jäkla ont och jobbig situationen med din pappa är. Tänker på dig och Stor kram. :)

Zobeideh: Eftersom som vi är i samma situation (aktivitetsstöd) så vet du hur man skall  göra de dagar man ev. ligger inne på förlossningen? Man kan inte få fr FK då, men är man sjukskriven eller är det då mammadagarna som går åt?

Som många av er andra så har jag börjat må illa igen och sover som en kratta. Sd ofta och ryggen håller på gå av på kvällarna ;)

• Heene

illamåendet är tillbaka här med sen ett par veckor tillbaka. Men inga spyor än iaf =) Och än så länge så har det typ gått över lika fort som det har kommit så har inte riktigt nån koll på av vilka orsaker som illamåendet uppstår.Det verkar inte vara som i början iaf då det hade mkt att göra med mat för min del.

• Zobeideh

Kucke: eftersom mitt mål är att gå på mammaledighet från och med 25 feb så kommer jag bli utskriven från arbetsförmedlingen från och med den dagen och då går mammadagarna istället så då får jag mammapengen :) när är du beräknad och när hade du tänkt gå på mammaledighet? Skönt att kunna slippa arbetsförmedlingen lite så kan va skönt att gå på mammaledigheten lite innan beräknad förlossning :). Annars vet jag inte hur dem gör. Du missar ju bara pengar om du skulle missa ett möte på arbetsförmedlingen. Tror inte dem vet att du ligger på förlossningen om de inte e så att du blir kallad dit :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014