• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Jag kanske bara inbillar mig men jag funderar lite på om inte slemmisen börjat släppa... Förlåt för infon men igår när jag satt i badet kom det ut något, såg ljusgult och slemmigt ut.. :s Men då tänkte jag inte så mycket på det, tänkte att det kanske bara var något annat. Men sen ikväll när jag torkade mig fick jag nästan som snor på pappret, ljusgult (nästan genomskinligt) i en slemklump.

Är inte så orolig för att förlossningen ska starta, jag tror att det finns tid för kroppen att bygga upp slemmisen lite mer så att det dröjer. Men jag är ju lite fundersam ändå över om det var slemproppen eller vad annars det kunnat vara. Det har inte varit något liknande innan under graviditeten...

• majsa88

Det är nog slemproppen men ibland undrar jag varför den släpper för att bilda nytt? Att slemmisen går brukat oftast vara ett tecken på att förlossningen ska starta inom 2 veckor oftast, vilket inte behöver vara så. Har du pratat med förlossningen.?

Ziiah skrev 2014-01-05 23:18:47 följande:
    Jag kanske bara inbillar mig men jag funderar lite på om inte slemmisen börjat släppa... Förlåt för infon men igår när jag satt i badet kom det ut något, såg ljusgult och slemmigt ut.. :s Men då tänkte jag inte så mycket på det, tänkte att det kanske bara var något annat. Men sen ikväll när jag torkade mig fick jag nästan som snor på pappret, ljusgult (nästan genomskinligt) i en slemklump.

Är inte så orolig för att förlossningen ska starta, jag tror att det finns tid för kroppen att bygga upp slemmisen lite mer så att det dröjer. Men jag är ju lite fundersam ändå över om det var slemproppen eller vad annars det kunnat vara. Det har inte varit något liknande innan under graviditeten...

• SmygejoinarN

Väntar oxå mitt första barn i mars! 13 mars är jag beräknad till :) ska bli spännande! Är dock sjukt rädd för förlossningen. :(

• Anki84
    Zobeideh skrev 2014-01-06 06:02:13 följande:

Men e inte slemproppen blodig? Kanske jag som är ute och cyklar? :-P

Nä inte alltid, enligt boken jag fick från mvc vid inskrivningen :)
  • Längtanefterlilladig

Vaknade precis. Hade en oerhört verklig dröm att jag skulle föda. Åkte in till förlossningen själv. Fick värkstimulerande dropp & gick omkring flera timmar. Mötte en massa människor som jag kände på förlossningen. Hann t.o.m resa en sväng till Tyskland. Haha så sjukt. Sen födde jag sonen & först efteråt kom min man till mig. Men allt var så lugnt & det gick så bra. Det var så verkligt när jag satt & höll min fina son & pussade hans små fötter som sparkat mina revben.

• Längtanefterlilladig
    SmygejoinarN skrev 2014-01-06 04:21:16 följande:
    Väntar oxå mitt första barn i mars! 13 mars är jag beräknad till :) ska bli spännande! Är dock sjukt rädd för förlossningen. :(

Välkommen till oss Skriv gärna in dig i BF listan (länk finns i inlägget längst upp). Om du vill lägga in bilder så har vi även en bildtråd (också länk längst upp på sidan). Vad är det som gör att du är rädd för att föda (om man får fråga). Håller på att läsa boken "att föda". Pendlar väldigt mycket mellan att vara jätte rädd & lugn inför förlossningen.
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2014-01-05 18:37:51 följande:
    Därifrån har jag beställt. =) Jätte söta saker och dessutom miljövänligt för bebis och natur. Nej affärer har jag inte hittat men skulle vara på Åhlens i så fall som har virkade säng och barnvagns tillbehör.

Vad beställde du för något? Tack för tipset om Åhléns
  • Mia86gbg
    majsa88 skrev 2014-01-06 01:19:44 följande:

Det är nog slemproppen men ibland undrar jag varför den släpper för att bilda nytt? Att slemmisen går brukat oftast vara ett tecken på att förlossningen ska starta inom 2 veckor oftast, vilket inte behöver vara så. Har du pratat med förlossningen.?

WHAT?!? Det har jag haft flera gånger. Hur mycket slem pratar vi om?

Jag har tänk att det är vanliga flytningar som klumpat sig till en elastisk klump.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014