Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Saffron skrev 2013-08-07 20:43:43 följande:

Det härliga med det här forumet är att man kan ventilera sig om oro och glädje. Jag har inte berättat för några vänner om graviditeten. De enda som vet är vi (min man och jag förståss smile5.gif ) och våra föräldrar. Därför är det skönt i detta läge att kunna fråga och ventilera allt här.

Kan bara säga för min egen del: Har försökt att bli gravid i 3 år, är snart 37 år gammal och har bmi 35. Det vill säga, jag vet att min graviditet är riskfylld och att det är högre risk att få missfall. Det är sjukvården som redan har skrämt upp mig... Ibland vill man bara ha stöd! Om man istället blir stressad, så är det fritt fram att inte vara inne på forumet nu. Välkommen tillbaka senare när graviditeterna är mer "säkra" och inte missfallsrisken är så stor.

Och appropå symtom.... Är det nån mer som har problem med magen? Är väldigt förstoppad och uppblåst. Börjar bli lite besvärligt... Är det nån som har några bra tips? Fibrer och laktulos är införskaffat... ska försöka äta messmör också, men är rädd för att det definitivt ska sätta igång illamående (ungefär som avokado... smile5.gif )

Vi är här för att hjälpa och stötta varann igenom graviditeten plus att de är vårt första barn (dom flesta hör inne iaf) så klar man är extra orolig när man aldrig upplevt detta innan! Vi försökte lite mer än ett år innan de tog sig och vi är 26 båda två! Jag har ett högt BMI oxå, är bara 163 cm och vägde innan pluset 85kg nu är jag nog uppe i 87 kg kanske! Tyvärr har jag inga bra tips på förstoppad mage utom dom vanliga grejerna, jag är helt normal i magen!
  • anaconda

Vecka 10 idag! Fick hem tid om ultraljud den 17 oktober och vi längtar massor dit just nu!

• anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-11 10:37:16 följande:

Gud va härligt anaconda. :) då har du ett datum nu att se fram till. smile2.gif

Verkligen! Jag eller vi rättare sagt ser verkligen fram emot UL, vi har bestämt oss för att tjuv titta vad vi väntar, de är nåt vi båda vill men jag är helt övertygad om att de är en liten tjej! Känslan bara finns där!
  • anaconda
    Rebecka82 skrev 2013-08-11 21:39:36 följande:

Gällande att se könet på UL. Det ska inte jag och min man göra. Vi har slagit vad om vad det blir för något, och den som förlorar får bjuda den andra på frukost när vi kommer hem med knyttet om 7 månader. smile1.gif

Ja alla vill inte veta, de är ju helt olika man får ju bara respektera de (alltså vi här, familj, vänner, bm) ja alla! Åhhhhhhh är de bara 7 månader kvar!! Vi är ju snart där :) hihi
  • anaconda
    flowers skrev 2013-08-12 00:34:42 följande:

Nu vet ju inte jag om jag fortfarande är gravid men hoppas ju det, nån som känner igen sig i det här?

Min kära man känner dofter och har svettningar...

Hur mår era män?    

Varför känner din man dofter och har svettningar?
  • anaconda
    flowers skrev 2013-08-14 16:24:03 följande:

Är rätt så nere, inga svullna bröst eller ömma som dom har varit till och från.
    Blödde igår och även idag och oroar ihjäl mig, vet i fan hur jag ska kunna känna mig till freds tills jag ska göra nästa VUL.
    Har ju inga direkta symtom som alla andra här och det gör mig ännu mer NOJIG!
    Håller mig borta här ifrån, orkar inte läsa mer...
    Jag blir mer och mer knäckt.
    Kanske tar det här död på mig eller så gör det inte det.
    Vågar inte hoppas längre.... GråterGråterGråter
    Kanske lika bra och avboka allt!!!            

Jag har inga symptomer alls häller mår precis som innan! Dina "små" blödningar kanske beror på att din kropp är extremt stressad över din oro, försök slappna av och be om hjälp nu av en kurator eller psykolog!
  • anaconda

Oj ni verkar vara många som ska göra kub? Dum fråga men (håller inte koll på åldrar) är ni över 30-35 ni som tänkt göra? Min bm frågade om vi ville göra kub (antar att hon erbjöd de då) jag är "bara" 26 år och bor i norra sthlm och både jag och min man tackade nej till Fosterdiagnostik (kub, fostervattens prov mm) och hon tyckte att vi inte skulle oroa oss över de speciellt mycket, sen som sagt ser man ju om fostret är "välskapt" på rul?

Idag eller nu på kvällen börja jag känna mig typ jätte gasig och ont i magen på ett sett jag inte känt förr samt har fått sjukt ont i svanken så vet inte riktigt hur ja ska sitta/ligga i soffan, haha!

Har även umgåtts med världens finaste bebis idag, min kusins son och jag undrar om de finns nån mer charmigare unge än han, skrattar och gosar hela tiden (han är 8månader) så nu längtar man bara ännnnnnnnnu mera!

Imorgon bär de av till parken zoo för mer mys med min BFF och hennes vilda 5 åring!

Oj vad långt inlägget blev hoppas ni gravida kvinnor sköter om er ordentligt nu!

• anaconda

Har nu vart och shoppat mina första mamma kläder :) jag som inte köpt eller använt jeans på 6 år köpte nu hela 2 par mamma jeans! Dock undrar jag varför jag aldrig prövat såna jeans förr (eftersom jag är jätte mullig/tjock och mamma jeansen satt perfekt med mjukdelen över magen) haha handlade massa på hm och dom hade jätte bra priser på alla mamma kläder! Bild kommer i bildtråden strax :) är så glad btw så kommer kläderna användas direkt då jag är så sjukt svullen

• anaconda
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-18 23:12:19 följande:

Jag har två par mammajeans från hm. Bästa plagget nååågonsin! Kanske aldrig slutar ha dem :) köpte de som inte har knapp och fake gylf. De är som stuprörsjeans som är avklippta upp till. Inga knöliga skarvar eller något! Köpte svarta och blå. Kommer nog köpa flera inför hösten. Spec de svarta.

Köpte en amnings bh med ( som min ubermamma till kompis snabbt informerade att jag kommer växa ur långt innan amning ;) men den är så skön! Bredare band, inga byglar, brett knäppe i ryggen. Toppen!

Åh jag köpte ett par svarta typ lite trasiga och med en fake knapp tror dom kosta 399kr och sen ett par grå jeans 299kr hitta vanliga jeans olika färger för 199kr st och de är inte farligt pris tycker jag :) jag kör med amnings bh sedan en vecka tillbaxs och dom är så sköna, har alltid vart emot typ bh utan byglar samt "tyg bh" tycker att man får såna strut tuttar (alltid använt typ t-shirt bh) men ack vad fel jag haft! Amnings bh är de bästa som finns, sköna och ett jätte stöd för brösten även fast de inte finns bygel (har just nu 90D eller 90F) på dom kommer inte ihåg så även som stor bystad kan jag rekommendera dem bhn! Min mamma köpte dom på bonprix.se och inte så dyra! Ett tips bara!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014