Första barnet - BF Mars 2014
Det härliga med det här forumet är att man kan ventilera sig om oro och glädje. Jag har inte berättat för några vänner om graviditeten. De enda som vet är vi (min man och jag förståss
) och våra föräldrar. Därför är det skönt i detta läge att kunna fråga och ventilera allt här.
Kan bara säga för min egen del: Har försökt att bli gravid i 3 år, är snart 37 år gammal och har bmi 35. Det vill säga, jag vet att min graviditet är riskfylld och att det är högre risk att få missfall. Det är sjukvården som redan har skrämt upp mig... Ibland vill man bara ha stöd! Om man istället blir stressad, så är det fritt fram att inte vara inne på forumet nu. Välkommen tillbaka senare när graviditeterna är mer "säkra" och inte missfallsrisken är så stor.
Och appropå symtom.... Är det nån mer som har problem med magen? Är väldigt förstoppad och uppblåst. Börjar bli lite besvärligt... Är det nån som har några bra tips? Fibrer och laktulos är införskaffat... ska försöka äta messmör också, men är rädd för att det definitivt ska sätta igång illamående (ungefär som avokado...
)