Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Gled även in på babyproffsen när jag shoppa och kolla lite vagn och säger bara OMG vilken djungel av sånt! Kommer få panik när vi väl ska köpa! Har dock ett krav och de är en emmaljunga! De hade redan kommit in år 2014 modeller och dom sålda inga 2013 alls nu! Haha här går de undan!

• anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-19 10:39:13 följande:
    Åh spännande att kolla barnvagn. Jaså de har redan börjat med 2014 års modeller?

Vi håller på att sälja med lilla bil & ska uppgradera den mot en combi. Anpassa bilen efter emmaljungas barnvagn smile5.gif
    Helt sjukt att redan kolla barnvagn men man vill ju ha ett liter hum om vad de kommer kosta!

Tur att min man är biltokig :) vi har 4 bilar till oss två :) min man kör Saab 9-3 som är kombi sen har han en Volvo V70 som vi mer använder som extra bil och slit och släng bil, själv kör jag en BMW 318i och köpte mig en Chrysler (le baron) cab men dem är ju bara sommar bil! Kommer mest köra Saab sen när pyret kommer då jag inte har kombi då får min man köra V70 eller BMW :)
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-08-19 11:02:56 följande:
    Haha oj med bilar!Det är bara att välja & vraka. Vi kommer köpa en Volvo till 99,9 %.

Bra lastutrymme & bra benutrymme.

Vi är båda väldigt långa. Min bästa kompis har en Saab 93 kombi. Jag får alltid sitta med knäna upp i ansiktet när jag åker fram om hennes dotter sitter i baksätet = noll benutrymme (för långbenta).
    Oj vad konstigt med benutrymme för jag är kort 160 och min man är lång plus alla hans kompisar och familj är långa och de är aldrig nåt problem när vi ska åka någonstans :) kanske beror på lite års modell och vad man har för paket i bilen! Eller ja jag vet inte :) Volvo är ju stora bilar så hoppas ni hittar en ni blir nöjda med :)
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-08-19 13:11:45 följande:

Haha samma här!
    Fast ni har lite bättre varianter än oss (älskar BMW, medan mannen inte tål dem).. Vi har kört runt i en VW Polo (extremt billig i drift) , men nu har min kära sambo köpt VW Passat combi.. :)
    Jag älskar min bil, skulle aldrig sälja den! Bästa köp någonsin, skön och köra, jävligt bra väghållning och man sitter as bra i den! Jag åker ca 17 mil varje dag t/r till jobbet så jag vet vad jag pratar om :) har även ägt en Mazda 323 och en s40 och inget slår BMW :) har dock bra utrymme i bagage luckan oxå, man får in en rullstol plus lite shopping, notera då att jag ej har kombi utan en sedan :) hihi min BMW kostar inte så mycket den drar 0,5-0,6 sen 420kr hel försäkring skatt 2100kr
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-08-19 14:44:13 följande:

Jag håller med dig.. har haft en 318 så jag vet precis vad du pratar om! ;) min favoritbil !
    Men tyvärr så är det sambon som är mekaniker, så han väljer vad han ska reparera!
    Haha jaa min man är oxå mekaniker dock behöver han aldrig laga min bil eftersom de är en BMW så går den aldrig sönder vilket oxå är jätte bra med just BMW, hihi!
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-19 20:01:06 följande:

Måste fråga :) e de någon som har ett namn bestämt till antingen om ni får pojke eller flicka?

Jag har haft pojknamn ända sen 3 år tillbaka. Blir de en pojke blir de en liten Lias flicknamn har jag inget :(

Vi har ett flick namn bara men killnamn är jätte svårt så hoppas de blir en tjej :)
  • anaconda
    anaconda skrev 2013-08-19 20:04:50 följande:
    Vi har ett flick namn bara men killnamn är jätte svårt så hoppas de blir en tjej :)
    Glömde skriva namnet :) vi tänkte om de blir en flicka så ska hon heta Izabella, och killnamn är vi inte helt säkra på eller vi har inte tänkt alls på killnamn vi får ta de när vi vet efter ul 17 oktober :)
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-08-19 20:56:48 följande:

Gud va fint och så blir det de lilla speciella med ett z istället för s. Jätte fint smile2.gif ð??

Ja precis vi har z på slutet oxå i efternamnet därför tyckte vi Izabella med z passade bättre :)
  • anaconda
    Natt skrev 2013-08-19 21:26:53 följande:

Har vvarit på ul idag ? Så underbart men ändå så overkligt verkligt. Det BOR en 12 cm stor bebis i min mage!! Sambon var fascinerad. Först låg den bara stilla men sen fick vi den att röra sig genom att peta lite och hosta. Så underbart! Nu vet bägges familjer och det hänger 6 bilder på kylskåpet ?

12cm vilken v är du i?
  • anaconda
    Natt skrev 2013-08-20 06:05:32 följande:

Går in i vecka 13 imorrn. smile1.gif
    Okej men då är inte bebis 12cm då är man i ca v 17, kolla upp igen så ingen lurar er!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014