Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Jag har inga som helst symptomer kvar, har ju inte haft så många innan häller men allt är som borta sedan igår, nån mer som har så just nu? Är i 10+2 nu!!

• anaconda

Men grejen är ju att jag knappt haft symptomer som ni flesta andra, aldrig mått illa, kräkts, yrsel, kissnödig, trötthet. Har haft lite molande värk bara typ! Så förvirrad bara

• anaconda
    anniiiiiie skrev 2013-08-20 14:15:34 följande:

Anaconda hej vi verkar bo nära varann jag bor i Märsta:)

Åh vad roligt! Väntar du oxå ditt första barn mars 2014?
  • anaconda
    flowers skrev 2013-08-20 08:10:09 följande:

Så inte många timmar kvar nu, är skit nojig, hoppas, hoppas att den lille ännu lever!
    Har haft otur fört när jag gjort återbesök på samma ställe!!!
    Fan, jädrans skit känner mig så ledsen, vill inte förlora det här och jag som INTE HAR NÅTT SYMTOM!.
    Skiter i att åka och lägger mig ner och dör av ångest....        

Hur har de gått? Gjort vul idag eller?
  • anaconda
    flowers skrev 2013-08-21 03:11:57 följande:

Det är ju samma för mig, har näst in till varit/är symtomfri och oroat ihjäl mig för att jag inte känner mig gravid och för att det inte ligger nått i min mage men
    än så länge ser det bra ut här men är inte lugnare först vecka 12.
    Visst hade du fått sett ett liten kotte?

Ja verkar som att vara symptom fri ligger i familjen, min mamma mådde jätte göra under hela graviditeten med mig samt min moster prata jag med igår och hon har aldrig mått illa eller haft speciella symptomer under sina två graviditeten med mina kusiner så de måste ligga i släkten :)

Vi fick se ett hjärta ticka i v 7+3 och då va pyret 13mm nu 3 veckor senare 10+4 så borde den vara grymt mycket större :) hoppas du kan slappna av nu ordentligt och bara njuta av din graviditet, du/ni väntar ett barn ffs!! :) tycker alla vi är grymt grymma!!!
  • anaconda

Har precis kommit hem från gymet och kan verkligen rekommendera att ni som inte tränar då börja nu! Känns jätte bra i kroppen nu efter, jag gick lite lugnt på bandet 20 min ( blev ändå grymt svettig) sen körde jag lite armar och rygg maskiner inte speciellt mycket tyngd på men de kändes! Tror jag kommer må jätte bra sen och bättre rygg när mage och allt kommer, sen har man lättare att komma tillbaxs efter graviditeten! Firade med en grymt god sallad när jag kom hem!!

• anaconda
    flowers skrev 2013-08-21 14:42:57 följande:

Vad härligt, har själv inte vågat gå på nått gym, trott att det ska bli för ansträngande men som d själv skriver så går det ju faktiskt att anpassa efter sin nuvarande kondition.  =)
    Nu blir jag peppad av att läsa det här... 
    Bravo att du gick dit.     
    Klart de va lite jobbit men lite lätt kondition och maskiner med lätta vikter är ingen fara, inga magövningar eller så mycket ben ska inte jag göra iaf, ska fokusera på kondition, armar och speciellt rygg! Hoppas du oxå tar dig till gymmet, eller att alla ni tjejer börjar snarast :)
  • anaconda
    flowers skrev 2013-08-21 15:25:12 följande:

Kan man ta benövningar i en graviditet eller är det skadligt?
    Tänkte sån där "benpress"?
    Mage är nog klokt att hoppa över, den blir ju knappast mindre ju längre i graviditeten man går.     Tungan ute
    Natten som va så har jag varit riktigt, riktigt dålig, fick åka in till akuten och få Alvedon i droppform och en spruta av primperan (Mot illamående) samt vätska.
    Fick sån jobbig migrän så att jag bara spydde och spydde, tog liksom inge stopp, allt kom upp, vätska nån illamående tablett jag allt.
    Lite rädd att medicinen mot illamående ska vara skadligt för bebisen men jag berättade ju till läkaren att jag är gravid.
    Ska man lita på att läkare ger rätt?         
    Alltså jag vet inte de där med ben övningarna men jag kommer inte göra speciellt mycket ben eftersom de känns som man tar i med hela kroppen och det känns onödigt då, jag siktar in mig på resten av kroppen.

Dock märkte ja när ja kom hem att jag va helt slut (träna alltså inte som man brukar utan mycket lätt) så jag somna framför tv i ca 1 timme, man märker verkligen att kroppen måste låta ta igen sig på ett helt annat sätt. 
    BF 16 Mars 2014 ❤
  • anaconda

åh beställde ett bola smycke nyss och jag längtar tills jag får hem de, lägger in en bild i bildtråden =)

BF 16 Mars 2014 ❤
  • anaconda

Tredje dagen men migrän, jag orkar inte mer snart! Nån bara skjut mig! Tack på förhand

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014