• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 20:55:46 följande:

Svamp helvetet drabbas jag ofta av men denna gång hade jag så rinniga flytningar, var helt övertygad att det var graviditetssymtom. Brösten och mol värk i magen brukar jag vara fri från men denna gång så hade jag ordentliga känningar i magen dagarna jag hade ÄL, kan berott på att jag inte haft egen ÄL på länge så det blev en jätte stark då. Har ordentlig fobi mot illamående och kräkningar så det hoppas jag slippa. Har läst att Pergo totkar upp där nere och jag som inte direkt har några ÄL flytningar lär väl inte få mer nu.
    ohja de gör jag med.  och när jag väntade sonen hade jag det inprincip hela graviditeten. -_-   vaknade på nätterna av att de "brann" där nere. fyy! tog olivolja och bara öste på därnere hahah..   ja nu när du säger de så när jag inte hade svamp så va jag torr mest hela tiden.  jag har aldrig haft äl flytningar. inte ens nu innan jag blev gravid.   oh, fobi? inte lite läskigt o inte veta om man ska må illa hela graviditeten lr inte. heh.
    Vincent 080622 <3
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-10-17 20:58:45 följande:
    ohja de gör jag med.  och när jag väntade sonen hade jag det inprincip hela graviditeten. -_-   vaknade på nätterna av att de "brann" där nere. fyy! tog olivolja och bara öste på därnere hahah..   ja nu när du säger de så när jag inte hade svamp så va jag torr mest hela tiden.  jag har aldrig haft äl flytningar. inte ens nu innan jag blev gravid.   oh, fobi? inte lite läskigt o inte veta om man ska må illa hela graviditeten lr inte. heh.
    Vincent 080622 <3

Jo fy svamp kan känna som man brinner där nere, jag slapp mycket besvär när jag slutade tvätta med tvål, lactacyd och bara vatten dör nere och bara använda bomulls trosor. Sex med kondom ger mig svamp, string trosor, om jag har det minsta parfymerade där. Inga hängbroflytningar här heller, det är väldigt få i så fall mer blött där nere och det har jag tolkat som mina fertila flytningar om det är helt glasklara, dom liknande fast vita vet jag inte hur jag ska benämna ens. Vet du? Jag hade en kort attack av svamp i lördags höll på att klia ihjäl mig och gyn såg att jag var smått röd i botten av något men så långt in kliade då inte, men olja är bra tom yoghurt har jag testat men Pevaryl gör det oftast mitt värre. Ja det är väl det jag oroar mig för att få hypremesis ( extremt graviditetsillamådnde) vet inte vad jag gör då, kommer säkert lida helvetes kval då men man får det finaste man kan få i sitt liv, ett barn men mitt uppe i det så är det nog fruktansvärt jobbigt när man bara kräks hela tiden.
  • Xaxxa
    linnea83 skrev 2013-10-20 08:16:19 följande:
    Fick du ut dina pergotima Xaxxa?

Ringde kliniken i fredags men då fanns varken läkare eller sköterskor på plats så jag blev tillsagd att ringa igen på måndag morgon under telefontiden så ringer imorgon och hoppas på det bästa. Ska i så fall börja med det imorgon då jag är på dag 5.
  • Trasan87

Stort Grattis Zandra!!! äntligen!!!

Nu när du inte tog pergo den månaden, hade du ändå lika lång cykel som med pergo?
    Jag har ju slutat med pergo för tillfället, och undrar när man kan vänta sig äl isf :-P  

• Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-10-20 17:57:47 följande:

Stort Grattis Zandra!!! smile2.gif äntligen!!!

Nu när du inte tog pergo den månaden, hade du ändå lika lång cykel som med pergo?
    Jag har ju slutat med pergo för tillfället, och undrar när man kan vänta sig äl isf :-P  

Tack ! :D ja äntligen hih ^^

jag fick positivt ältest på dag 16 precis som med pergo. plussade 11 dagar senare :p så ägget måste släppt fort heh
  • Trasan87

oj ja det var snabbt kände du något annorlunda innan? än alla pergo fusktgravidecken man får :-P

okej skönt att veta, jag hoppas att äl är lite sen så jag hinner hem, som det ser ut nu är det just dem två dagarna jag är borta på utbildning =/

Ska köra en helt sockerfri vecka nu också får vi se om det kan hjälpa något :D   

• Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2013-10-21 08:30:11 följande:
    oj ja det var snabbt kände du något annorlunda innan? än alla pergo fusktgravidecken man får :-P

okej skönt att veta, jag hoppas att äl är lite sen så jag hinner hem, som det ser ut nu är det just dem två dagarna jag är borta på utbildning =/

Ska köra en helt sockerfri vecka nu också får vi se om det kan hjälpa något :D   
    Hm, jag fick ömma bröst precis innan äl som med pergo men sen på äl slutade dem göra ont och med pergo så gjorde dem ont enda fram till mensen. ooc två dagar efter äl gjorde dem ont igen. då började jag ana lite att ägget kanske fäst ? och de hade den nog hehe :) 

åh de lät typiskt. vad är det för utbildning? :) 
    Vincent 080622 <3
  • Xaxxa

Drar igång med första Pergotime kuren idag, enkeldos,.

Svar på tråden Pergotime, följas åt?