• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-14 21:38:14 följande:

Jag är säker på att du måste ha receptet och fullmakt iaf och sedan vet jag inte om det är id- kort och då är det ju kört om det inte räcker med en fotostatkopia ha ha. Pengar för att hämta ut det kan man ju sätta in på kontot och sen frakten vet jag inte vad det kostar faktiskt.
    okej, aa de va de med idkort jag med tänkte på. frakten kostar nog ngr få kr då de inte väger ngt typ :p men kika på de o hör av dig om de går :)
  • linnea83
    Xaxxa skrev 2013-10-14 19:49:36 följande:

Det vet jag problemet är att Pergotime är slutsålt på alla Apotek och restnotat i hela landet så det verkar vara helt omöjligt att bara gå till Apoteket och hämta ut det. Försökte få ut det under 18 månader förr utan att lyckas
    Har hämtat ut pergo i 2 månader utan problem,dock i Halmstad..ska hämta ut min tredje kur imorgon inför min andra insem =).
    Kan kanske hänga på er?Har inte läst hela tråden,gör det imorn =)...Men jag och sambon är ofrivilligt barnlösa.Inga fel.Nu ska vi göra vår andra insem för att sedan göra ivf så fort vi får tid =). 
  • Xaxxa
    linnea83 skrev 2013-10-14 21:42:15 följande:
    Har hämtat ut pergo i 2 månader utan problem,dock i Halmstad..ska hämta ut min tredje kur imorgon inför min andra insem =). Kan kanske hänga på er?Har inte läst hela tråden,gör det imorn =)...Men jag och sambon är ofrivilligt barnlösa.Inga fel.Nu ska vi göra vår andra insem för att sedan göra ivf så fort vi får tid =). 

Får väl se imorgon om jag få recept och vad Apoteket säger, har 3 apotek här.
  • Xaxxa
    ZandraClaesson skrev 2013-07-26 13:22:36 följande:
    jag har tid den 5. sj? :) får du ha sex innan du vart på vul? vi ska ha de den 2 & 4 och 7 sa han.  men vissa skriver att dem inte får ha sex innan dem vart på vulet. :/ Aa första gången så jag har sååå stora förhoppningar även fast jag vet att de för vissa inte funkar direkt heh..  Ne jag har mens som vanligt men väldigt dåliga äl så när jag väl blir gravid så fastnar inte ägget riktigt så haft 5missfall och ett MA. 
    Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?

Hur räknar msn ut när man ska ha sex för att öka chansen? Har aldrig hört att man inte får ha samlag före VUL när man äter Pergotime men det kanske är något nytt sedan jag hade det senast. Har ätit 2 omgångar Pergotime för många många år sedan vilket gav mig ÄL, andra vändan så fanns det ingen Pergotime att få tag i och nu hoppas jag få Pergotimd igen och att det går att få tag på och ger mig ÄL så man har en rimlig chans till graviditet för nu är det lönlöst att ens hoppas.
  • Xaxxa

Håll tummarna att jag får Pergotime idag.

• Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-15 11:27:48 följande:
    Håll tummarna att jag får Pergotime idag.
    jag håller mina! :)
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89

ja de får jag med nu men efter första kuren ville han se så jag inte producerade för många ägg då de kan ge riskgraviditeter med flera stycken barn. hehe

Vincent 080622 <3
  • linnn89

Menar du allvar? Är du graviiid???

Gratttttttiiiiiiisss äntligen :) en stor kram till dig :)

Svar på tråden Pergotime, följas åt?