• Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

Tog min första tablett idag 25/7, fler som börjat nyss ? :)

Den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge?
  • Svar på tråden Pergotime, följas åt?
  • sanla

Konstigt.
    1a kur pergotime. Ingen konstaterad problem med ägglossning men eftersom vi försökte 9 ggr innan mitt utomkvedshavandeskap i juli och inte funkat ännu ville min gyn sätt mig på den. Har annars regelbunden mens. På senare tid har jag haft bara en svag mensvärk. Nu med 1a pergokuren har jag ingen som helst känsla av värk. Känna ingenting? Någon mer med samma erfarenhet?

• linnn89

Hej zandra o ni andra det var länge sen vi skrev här.. Hur mår ni o hur går det med era graviditeter ?

• wassan

hej! 
    linn89: 

jag är gravid vecka 7-8 och jag mår piss ;( spyr väldigt mkt varje dag flera gånger om dan, yr och ingen ork..
    jag har hemska uppstötningar..
    klarar inte av något ;( 

hur går de själv?

• linnn89

Hej wassan

Jag är i vecka 11+x alltså 12 o mår illa hela tiden o kräks ibland. Hatar alla lukter men ärligt talat jag står med allt bara jag får vara gravid :)

Det värsta tycker jag är halsbränna som jag inte klarar av. När jag får halsbränna kan jag inte göra utan måste stoppa det på något sätt...

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-03-26 08:21:39 följande:
    Hej zandra o ni andra det var länge sen vi skrev här.. Hur mår ni o hur går det med era graviditeter ?
    Hej! Jag mår bara bra, börjar bli tungt men jag njuter :) är i vecka 27 nu, hur går det för dig? :)
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2014-03-26 13:03:56 följande:
    Hej wassan

Jag är i vecka 11+x alltså 12 o mår illa hela tiden o kräks ibland. Hatar alla lukter men ärligt talat jag står med allt bara jag får vara gravid :)

Det värsta tycker jag är halsbränna som jag inte klarar av. När jag får halsbränna kan jag inte göra utan måste stoppa det på något sätt…
    såg att du svarat :)  åh halsbränna from hell har jag med. köpte gavicon tuggtab som barnmorskan rekomenderade och de funkar någorlunda iaf. men försöker mest undvika för stark kryddad mat, juice,kaffe och att inte äta något 2timmar innan läggdags för o undvika o få de under natten.  brukar mislyckas dock :P
    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • wassan

gele å linn:  ni har ju kommit en bra bit in i graviditeten juu, roligt<3
    hoppas de går över snart inte alls roligt ;( 
    usch! 

inte äta 2 h innan man skall sova hm de skall jag prova och se ifall de hjälper, så slipper man kanske spy också på morgonen 

• linnn89

Jo det har jag men har haft blödningar och bruna flytningar fortfarande men allt såg bra ut så jag undrar hur länge det varar :) är så rädd då jag tidigare haft ma..

Geléhallon
    Hatar gaviscon tabletter, jag kräktes så fort jag började tugga blääää men oral funkade perfekt så länge man inte äter något efteråt ;)

• wassan

linn89; nu kommer jag inte ihåg riktigt men jag har haft blöddningar 3 gånger senaste var nog förra veckan eller under helgen nån gång ;( kan inte sluta oroa mig ska på vul 9 april ;

• Trasan87

Jag är i vecka 24 nu, syns knappt att jag är gravid fortfarande.
    Har inga direkta krämpor att klaga över, så jag är nöjd

Bf - 23 juli 2014, vår första <3
Svar på tråden Pergotime, följas åt?