• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • babybaby

Tack så mycket :)) Om man följer shape up, tror ni man kan gå ner 1 kg i veckan då?

• minneli

Hej! Började använda shape up idag. Har aldrig räknat kalorier förrut men gravidkilona vill inte försvinna så jag hakar gärna på här!

Vill gärna ha tips på kalorisnåla mättande saker.. Får äta 1219 kcal/dag.

• Nany
    babybaby skrev 2013-09-25 21:24:32 följande:
    Tack så mycket :)) Om man följer shape up, tror ni man kan gå ner 1 kg i veckan då?

Lite olika jag har tappat 5kg på 8 veckor men har fuskat en del.
  • Nany

[quote=71210293][quote-nick]minneli skrev 2013-09-25 21:38:51 följande:[/quote-nick]Hej! Började använda shape up idag. Har aldrig räknat kalorier förrut men gravidkilona vill inte försvinna så

jag hakar gärna på här!

Välkommen! Jag får äta 1214 kcal. Börjar alltid dagen med havregrynsgröt osötad äppelmos o knäckebröd med skinka o grönsak till o kaffe. Hamnar runt 200-250kcal. Lunch/middag är olika men tips på mättande kalorisnåla alternativ är kyckling filé, laxfile, , torskrygg,quorn filé, bulgur m.m. mellan mål brukar jag ta finn crisp med lättare pålägg eller frukt. Lycka till

• Nany
    minneli skrev 2013-09-25 21:38:51 följande:
    Hej! Började använda shape up idag. Har aldrig räknat kalorier förrut men gravidkilona vill inte försvinna så jag hakar gärna på här!

Vill gärna ha tips på kalorisnåla mättande saker.. Får äta 1219 kcal/dag.

• Nany
    Nany skrev 2013-09-26 09:02:53 följande:
    [quote=71210293][quote-nick]minneli skrev 2013-09-25 21:38:51 följande:[/quote-nick]Hej! Började använda shape up idag. Har aldrig räknat kalorier förrut men gravidkilona vill inte försvinna så

jag hakar gärna på här!

Välkommen! Jag får äta 1214 kcal. Börjar alltid dagen med havregrynsgröt osötad äppelmos o knäckebröd med skinka o grönsak till o kaffe. Hamnar runt 200-250kcal. Lunch/middag är olika men tips på mättande kalorisnåla alternativ är kyckling filé, laxfile, , torskrygg,quorn filé, bulgur m.m. mellan mål brukar jag ta finn crisp med lättare pålägg eller frukt. Lycka till

Blev super konstigt. Men den är till dig minelli
Svar på tråden Shape Up