• Nany

Shape Up

Idag börja jag med kalori programmet shape up för att tappa gravidetkilo. Jag undra om några fler vill vara med? I den här tråden kan vi pusha varandra, dela med mattips, träningstips, viktminskning och ställa olika frågor till varandra. Vilka är med?

• Svar på tråden Shape Up
  • Tildalainen
    Pommac skrev 2013-09-23 18:40:46 följande:
    Vad härligt det är att gå ner i vikt. Nu har jag gått ner 4 kg på 4 veckor (från 99 - 95 kg) många kilo kvar men bara 15 kg kvar till första delmålet. Tog en sallad till middag och tänkte kosta på mig en coca cola till. Dock smakade colan inte alls som jag minns den. Huvva vad sött det var! Jag har levt på mineralvatten i fyra veckor. 😄
    Gött! Jag tycker samma sak, sött smakar inte samma längre och det är ju ett stort steg i rätt riktning
    Idag har jag dock slarvat till det med utelunch och tårta pga en avtackning av en nära kollega. Det får vara värt det. 
  • Pommac
    Tildalainen skrev 2013-09-24 16:53:14 följande:
    Gött! Jag tycker samma sak, sött smakar inte samma längre och det är ju ett stort steg i rätt riktning Idag har jag dock slarvat till det med utelunch och tårta pga en avtackning av en nära kollega. Det får vara värt det. 

Ja, det måste ju vara det. Jag var ju colaberoende förut. Men choklad smakar fortfarande bra. Jag äter nåt litet sött varje dag och det funkar bra. :)
  • finflicka

Hej tänkte hoppa in här, har använt appen i 3 dagar och har hållt mig under mina 1100 kalorier utan några större problem. Mitt första mål är att gå ner 6 kilo.
    Brukar ofta gå promenader men funderar på om jag ska räkna in dom så jag kan äta mer eller om jag ska strunta i det, hur gör ni? :)

• Tyson
    finflicka skrev 2013-09-24 19:07:51 följande:
    Hej tänkte hoppa in här, har använt appen i 3 dagar och har hållt mig under mina 1100 kalorier utan några större problem. Mitt första mål är att gå ner 6 kilo. Brukar ofta gå promenader men funderar på om jag ska räkna in dom så jag kan äta mer eller om jag ska strunta i det, hur gör ni? :)  

Jag brukar skriva in gång och träning, på det sättet kan jag äta lite mer de dagarna. Tycker det är extra trevligt när man har planerat in en finare middag på kvällen, då kan man äta lite extra
  • Tildalainen
    Hej tänkte hoppa in här, har använt appen i 3 dagar och har hållt mig under mina 1100 kalorier utan några större problem. Mitt första mål är att gå ner 6 kilo.
    Brukar ofta gå promenader men funderar på om jag ska räkna in dom så jag kan äta mer eller om jag ska strunta i det, hur gör ni? :)

Hej! Välkommen hit
    Ja, allt handlar om vad man gör av med och ska du äta 1100 kcal om dagen så ska du absolut göra det. Dvs om du går en promenad så ska du räkna av de kalorierna och äta dem. Annars får det ingen effekt, då har du ätit för lite och så småningom ställer kroppen in sig på svält istället och omvandlar det lilla du äter till fett. Rätta mig gärna om jag har fel  
  • Nany

Mina damer nu är äntligen min första delmål uppnådd vilket är att hamna under 80 kg äntligen. Jag har svajat mycket upp o ner. Nu vill jag tappa ytterligare 9kg till innan jag är nöjd. Nästa delmål är att jag går ner till 76kg. Bara att kämpa på

• Tildalainen
    Nany skrev 2013-09-25 08:52:59 följande:
    Mina damer nu är äntligen min första delmål uppnådd vilket är att hamna under 80 kg äntligen. Jag har svajat mycket upp o ner. Nu vill jag tappa ytterligare 9kg till innan jag är nöjd. Nästa delmål är att jag går ner till 76kg. Bara att kämpa på
    Grattis!!! Bra jobbat!!
  • Nany

Välkommen tycker att det är sp kul att tråden har blivit populär o vi kan alla hjälpas åt o pusha varandra. För visst har vi alla dagar vo vill ge upp. När det gäller träning så äter jag dem vissa dagar andra inte. Beror på.vet ej om jag gör rätt
  • babybaby

Hej. Vill också vara med här :) Väger 69.2 och vill gå ner till 60 minst. Började i måndags

• Nany
    babybaby skrev 2013-09-25 19:53:37 följande:
    Hej. Vill också vara med här :) Väger 69.2 och vill gå ner till 60 minst. Började i måndags

Välkommen bara att hänga på
Svar på tråden Shape Up