Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Sommarvikarie)

Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?

Jag har sommarjobb på ett sjukhem och undrar om jag gör rätt eller fel som "fluffar upp" brukarnas blöjor innan jag sätter på dem. (Vrider och knådar lite på dom så dom blir mjukare och skönare att ha på sig.) Så gör jag alltid hemma med lillkillens nattblöja för jag tycker dom är så hårda om man bara tar dom  rätt ur paketet. Fast idag blev jag tillsagd av en "Nurse Ratched" att det var onödigt och inget vi skulle göra.

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?
  • Anonym (Sommarvikarie)
    Piano skrev 2013-08-05 22:00:41 följande:
    Fluffar blöjor hela dagarna på jobbet. Har nog alltid gjort så och sen gick jag på tena-utbildning och fick bekräftelse på att det var riktigt.
    Så man till och med SKA?
  • Ramborg

Jobbar inte med gamla men barnblöjor verkar funka bättre och läcka mindre om man "fluffar" dem.

42.
  • Litet My

Sträcker och böjer lite på dem.

• Anonym (Sommarvikarie)

Byxblöjorna är mjukare i alla fall. Jag tycker uppriktigt synd om alla som måste ha blöjor på sig.

• Anonym (My)

Nu när du säger det så jo det gör jag, inget jag har reflekterat över. Det kommer lixom naturligt, de är ju så stela och ihoptryckta när man plockar fram dem.

• Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (My) skrev 2013-08-05 23:15:16 följande:
    Nu när du säger det så jo det gör jag, inget jag har reflekterat över. Det kommer lixom naturligt, de är ju så stela och ihoptryckta när man plockar fram dem.

Det är ju det jag menar, de är jättehårda.
  • Lindsey Egot NO1

Man ska skåla dom i grenen så de sitter bättre.

• Anonym (Sommarvikarie)
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-06 00:04:33 följande:
    Man ska skåla dom i grenen så de sitter bättre.

Jamen det gör jag såklart också!
  • nozpa

Fluffar. Så gulligt. :) Hoppas att någon fluffar mina blöjor i framtiden. :)

• Anonym (Sommarvikarie)
    nozpa skrev 2013-08-06 00:08:50 följande:
    Fluffar. Så gulligt. :) Hoppas att någon fluffar mina blöjor i framtiden. :)

:) Kanske var ett fånigt ord men...
Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?