• Anonym (Sommarvikarie)

Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?

Jag har sommarjobb på ett sjukhem och undrar om jag gör rätt eller fel som "fluffar upp" brukarnas blöjor innan jag sätter på dem. (Vrider och knådar lite på dom så dom blir mjukare och skönare att ha på sig.) Så gör jag alltid hemma med lillkillens nattblöja för jag tycker dom är så hårda om man bara tar dom  rätt ur paketet. Fast idag blev jag tillsagd av en "Nurse Ratched" att det var onödigt och inget vi skulle göra.

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?
  • nozpa
    Anonym (Sommarvikarie) skrev 2013-08-06 00:13:29 följande:

:) Kanske var ett fånigt ord men...

Nej, fattar ju precis vad du menar. Gör så med barnens. Hade förmodligen gjort så i din situation också. Har bara aldrig tänkt på det. Och fluffa lät helt rätt! :)
  • Anonym (l)

Gör alltid så med mina bindor om jan inte använder maxi för dom är redan så mjuka. Ultra bindorna är ju stenhårda och lägger sig lätt på sniskan om man inte knögglar ihop dom innan, ja e ganska brutal mot mina bindor men dom har aldrig läckt när ja har gjort så, fortsätt att fixa blöjorna och om hon klagar så hänvisa till tenautbildningen som dom andra här har nämnt

• Anonym (Sommarvikarie)
    nozpa skrev 2013-08-06 00:19:39 följande:

Nej, fattar ju precis vad du menar. Gör så med barnens. Hade förmodligen gjort så i din situation också. Har bara aldrig tänkt på det. Och fluffa lät helt rätt! :)

Fluff fluff! :)
  • Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (l) skrev 2013-08-06 00:21:35 följande:
    Gör alltid så med mina bindor om jan inte använder maxi för dom är redan så mjuka. Ultra bindorna är ju stenhårda och lägger sig lätt på sniskan om man inte knögglar ihop dom innan, ja e ganska brutal mot mina bindor men dom har aldrig läckt när ja har gjort så, fortsätt att fixa blöjorna och om hon klagar så hänvisa till tenautbildningen som dom andra här har nämnt

Oki
  • Anonym (Sommarvikarie)

Dags att sova. Tack för alla svar!

• Anonym (nej)

Det har jag aldrig gjort, men bara för att jag inte tänkt på det. Ska göra det i fortsättningen!

• Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (nej) skrev 2013-08-06 04:37:51 följande:
    Det har jag aldrig gjort, men bara för att jag inte tänkt på det. Ska göra det i fortsättningen!

Det tycker jag låter jättebra. Vi startar en "fluffa-blöjan-rörelse"!
  • Anonym (Jagärmed)

Jag gjorde en bild vi kan ha som logga. Vad tycker du, Fluffy?

• Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (Jagärmed) skrev 2013-08-06 09:44:17 följande:

Hm, alltså, det är väl inte jag som ska ha blöjan.
  • Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (Jagärmed) skrev 2013-08-06 09:44:17 följande:

Om det nu var mig du menade?
Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?