• Anonym (Sommarvikarie)

Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?

Jag har sommarjobb på ett sjukhem och undrar om jag gör rätt eller fel som "fluffar upp" brukarnas blöjor innan jag sätter på dem. (Vrider och knådar lite på dom så dom blir mjukare och skönare att ha på sig.) Så gör jag alltid hemma med lillkillens nattblöja för jag tycker dom är så hårda om man bara tar dom  rätt ur paketet. Fast idag blev jag tillsagd av en "Nurse Ratched" att det var onödigt och inget vi skulle göra.

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?
  • Anonym (Sommarvikarie)
    The a skrev 2013-08-07 21:59:53 följande:
    Fluffa? Nej, det brukar jag inte göra och nej de är inte stenhårda.

Inte stenhårda men ganska stenhårda.
  • The a

Inte de blöjor/inkontinensskyd som används där jag jobbar nu och inte heller där jag jobbat tidigare. Inga har varit stenhårda, eller ganska stenghårda.

• Anonym (Sommarvikarie)
    The a skrev 2013-08-07 23:44:05 följande:
    Inte de blöjor/inkontinensskyd som används där jag jobbar nu och inte heller där jag jobbat tidigare. Inga har varit stenhårda, eller ganska stenghårda.

Då har ni väl andra märken... Det är ju bra.
  • Anonym (.)

Kan inget om detta, men glad att det finns medmänsklighet i vården. Det är klart du gör rätt :)

• Lindsey Egot NO1
    Anonym (Sommarvikarie) skrev 2013-08-07 23:48:03 följande:
    Då har ni väl andra märken... Det är ju bra.
    De vanligaste är ju tena och de är inte stenhårda
  • finskaflikkan

Ja herregud de är klart man gör det! Sitter bättre på dom och känns antagligen bättre och bekvämare. Bra gjort TS! Och fortsätt med det!

• Anonym (Sommarvikarie)
    finskaflikkan skrev 2013-08-08 10:50:40 följande:
    Ja herregud de är klart man gör det! Sitter bättre på dom och känns antagligen bättre och bekvämare. Bra gjort TS! Och fortsätt med det!

Tack! Det ska jag!
  • Anonym (Jagärmed)
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-08 10:45:14 följande:
    De vanligaste är ju tena och de är inte stenhårda
    Jo det är dom faktiskt om man tar dom direkt från paketet, de är alldeles ihoppressade. Om man lägger dem på hylla ett par dagar blir de lite mjukare men jag fluffar ändå.
  • Anonym (Usk)
    Anonym (Sommarvikarie) skrev 2013-08-06 19:24:07 följande:
    Varför inte?

Därför att dom är ganska känsliga och går lätt sönder eller att fyllningen fördelas om så de läcker. Har flera boenden som river runt i sina så det ligger småbitar överallt. Tycker inte våra blöjer är hårda heller. Men som sagt, viker och fixar noga så de ligger bra och inte irriterar någonstans. Har inte haft någon boende som klagat heller. Däremot när personal har flera blöjor på en gång brukar dom klaga, så jag undviker det så gott det går också. :)
  • Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (Usk) skrev 2013-08-08 20:41:56 följande:

Därför att dom är ganska känsliga och går lätt sönder eller att fyllningen fördelas om så de läcker. Har flera boenden som river runt i sina så det ligger småbitar överallt. Tycker inte våra blöjer är hårda heller. Men som sagt, viker och fixar noga så de ligger bra och inte irriterar någonstans. Har inte haft någon boende som klagat heller. Däremot när personal har flera blöjor på en gång brukar dom klaga, så jag undviker det så gott det går också. :)

Har ni dubbla blöjor på dom menar du? Det måste ju vara jättejobbigt.
Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?