• Anonym (Sommarvikarie)

Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?

Jag har sommarjobb på ett sjukhem och undrar om jag gör rätt eller fel som "fluffar upp" brukarnas blöjor innan jag sätter på dem. (Vrider och knådar lite på dom så dom blir mjukare och skönare att ha på sig.) Så gör jag alltid hemma med lillkillens nattblöja för jag tycker dom är så hårda om man bara tar dom  rätt ur paketet. Fast idag blev jag tillsagd av en "Nurse Ratched" att det var onödigt och inget vi skulle göra.

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?
  • FIame
    Anonym (Jagärmed) skrev 2013-08-06 09:44:17 följande:

Jag gjorde en bild vi kan ha som logga. Vad tycker du, Fluffy?

Varför har du lagt till "Sjuksköterska"? Det är väl knappas sjuksköterskan som fluffar till blöjan på ett random äldreboende. Då kan du lika gärna skriva dit "Läkare". Blir ungefär lika dumt om du frågar mig.
  • Anonym (Sommarvikarie)
    FIame skrev 2013-08-06 09:50:34 följande:
    Varför har du lagt till "Sjuksköterska"? Det är väl knappas sjuksköterskan som fluffar till blöjan på ett random äldreboende. Då kan du lika gärna skriva dit "Läkare". Blir ungefär lika dumt om du frågar mig.

Jag tyckte inte den var så passande överhuvudtaget.
  • FIame
    Anonym (Sommarvikarie) skrev 2013-08-06 10:09:18 följande:

Jag tyckte inte den var så passande överhuvudtaget.
    Wah! Skulle du inte kunna ha den på ryggen när du arbetar? :)
  • Anonym (Sommarvikarie)
    FIame skrev 2013-08-06 10:20:17 följande:
    Wah! Skulle du inte kunna ha den på ryggen när du arbetar? :)

Jag är inte sjuksköterska...
  • Anonym (M)

Jobbar i hemvården och jag brukar alltid "mjuka" upp blöjan och skåra till den så det blir bekvämare för vårdtagaren. Det har jag nog alltid gjort.

• Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (M) skrev 2013-08-06 10:58:19 följande:
    Jobbar i hemvården och jag brukar alltid "mjuka" upp blöjan och skåra till den så det blir bekvämare för vårdtagaren. Det har jag nog alltid gjort.

Bra!
  • Anonym (Usk)

Skulle aldrig fluffa en blöja. Däremot är jag väldigt noga med att dom sitter ordentligt och att inga veck uppstår som kan kännas obehagligt eller irritera huden.

• Gosalyn

Jag jobbar som PA och gör alltid så till en av mina brukare som har nattblöja. Jag gjorde alltid så med dotterns up

• Anonym (Sommarvikarie)
    Anonym (Usk) skrev 2013-08-06 13:32:48 följande:
    Skulle aldrig fluffa en blöja. Däremot är jag väldigt noga med att dom sitter ordentligt och att inga veck uppstår som kan kännas obehagligt eller irritera huden.

Varför inte?
  • Anonym (Sommarvikarie)
    Gosalyn skrev 2013-08-06 19:07:01 följande:
    Jag jobbar som PA och gör alltid så till en av mina brukare som har nattblöja. Jag gjorde alltid så med dotterns up

Då är du med i fluffklubben! :)
Svar på tråden Brukar ni "fluffa" brukarnas blöjor?