• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Utvandraren
    YummyMami skrev 2013-08-24 20:57:06 följande:

Jag har testa string och jag har fått trosan upp i röven, ingen skillnad. Köp ett par stringkallingar vet jag, riktigt hett på män. Tyvärr vill få använda pga att de är.. Ja? OBEKVÄMA!
    En stringtrosa ska man köpa i storleken större än ens vanliga storlek
  • FemmeM

Håller med YummiMami, string är inget bekvämt och uppfunna för mäns skull och som vissa lider sig igenom att använda just därför och kanske tom vänjer sig vid. Inget vidare alltså. Men det blir OT, stackars TS...

• Pemlarsson

Tycker inte alls de är obekväma
    , används dagligen ! Samt att de är svin fult med synliga kanter på byxorna

• Anonym (vad göra?)

Men herregud, håller ni fortfarande på och tjafsar? :-O

Idag gick dottern omkring hela dagen i stringtrosor här hemma. Jag behandlade henne precis som vanligt och sade inte ett ord om det. Får se om hon tröttnat imorgon, hihi.

• YummyMami
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 22:10:15 följande:
    Men herregud, håller ni fortfarande på och tjafsar? :-O

Idag gick dottern omkring hela dagen i stringtrosor här hemma. Jag behandlade henne precis som vanligt och sade inte ett ord om det. Får se om hon tröttnat imorgon, hihi.

Haha, beror på envishetsgrad. Jag gav det två veckor, två långa veckor.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • boandersson

Ni som tycker det är ok att en flicka går runt i stringtrosor, ett plagg skapat enbart för att behaga det manliga könet, måste ha jävligt snedvridna åsikter om kvinnor och dess uppgift här på jorden.

• Anonym (lilla TS)

Jag förstår inte varför du gör en tråd av detta när du inte kan ta in det andra skriver. Du "hugger" emot och skriver att vi har "fel". När man skapar en tråd är det väl för att få fler tankar kring själva "problemet".
    Eller kände du att eftersom att så många inte tycker som du gör så ryter du ifrån. Konstigt.

• lille Birger
    boandersson skrev 2013-08-24 22:49:48 följande:
    Ni som tycker det är ok att en flicka går runt i stringtrosor, ett plagg skapat enbart för att behaga det manliga könet, måste ha jävligt snedvridna åsikter om kvinnor och dess uppgift här på jorden.
    Fast just stringtrosan är väl mer till för att behaga kvinnor?
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(