• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Anonym (vad göra?)

Jajaja, OK. Men är nyfikenheten den enda anledningen? Det kan ju inte vara så att alla i klassen börjar med det samma dag, någon måste börja och sedan hänger andra på?

Härstammar inte själva nyfikenheten mycket från att string faktiskt anses vara vuxet och sexigt?

• kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:21:10 följande:
    Jajaja, OK. Men är nyfikenheten den enda anledningen? Det kan ju inte vara så att alla i klassen börjar med det samma dag, någon måste börja och sedan hänger andra på?

Härstammar inte själva nyfikenheten mycket från att string faktiskt anses vara vuxet och sexigt?

Inte för mig i alla fall. De flesta "sexiga" trosor jag har är inte string. Stringtrosor använder jag mest till tighta kläder.
  • mice
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:21:10 följande:

Jag var kompis med en tjej som hade det, och syrran som var flera år äldre hade ju det. Förstod inte riktigt att det handlade om sex eller vara sexig.. Killar var ju bara för pussar/kyssar. Skrattande Men det kan såklart vara olika från tjej till tjej. Det var iaf min upplevelse.
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:23:21 följande:

Inte för mig i alla fall. De flesta "sexiga" trosor jag har är inte string. Stringtrosor använder jag mest till tighta kläder.
    Och varför använder man tighta kläder då, om inte för att visa upp sin kropp?
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:27:56 följande:
    Och varför använder man tighta kläder då, om inte för att visa upp sin kropp?
    Haha! Du är rolig du! Jo, jag kanske ska ta och byta ut garderoben mot burka istället, så slipper jag bli sexifierad Tungan ute.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 08:13:35 följande:
    Om man ska följa argumenten som vissa här har, så borde det vara OK med string för 7-åringar - de har ju ändå ingenting med sex att göra, utan bara ren nyfikenhet och bekvämlighet.

Så är det OK med string till 7-åringar?
    Oj låter du din 7-åring gå ensam på stan för att köpa saker utan din vetskap? Det ser jag som ett större problem än att din 7-åring gillar att ha strintrosor.

*Ironi* Jag antar att såna här kommentarer från dig är anledningen till att du inte vill berätta att din dotter fyller femton nästa vecka.

För att svara på din fråga: Om min 7-åriga dotter skulle tycka att det var skönare med stringtrosor än med några andra modeller på trosor så skulle hon gärna få ha det. Varför skulle hon inte få ha kläder som hon själv tyckte var bekväma. Jag skulle t.ex heller inte tvinga min dotter att ha kjol om hin inte ville av precis samma anledning.

Själv har jag aldrig gillat att bära kjol och min mor och far var så kloka att de lät mig bära byxor, trots att jag är tjej.  
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:30:06 följande:
    Haha! Du är rolig du! Jo, jag kanske ska ta och byta ut garderoben mot burka istället, så slipper jag bli sexifierad Tungan ute.
    Please. Det behöver varken vara slöja eller jättetight. Finns massor av kläder däremellan.

Varför vill man ha tighta byxor som smiter åt runt skinkorna?
  • kaffeamanda
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:31:17 följande:
    Please. Det behöver varken vara slöja eller jättetight. Finns massor av kläder däremellan.

Varför vill man ha tighta byxor som smiter åt runt skinkorna?

Ok, så det är du som ska bestämma vilka kläder jag ska tycka om och bära, najs!
  • Anonym (vad göra?)
    kaffeamanda skrev 2013-08-25 09:32:27 följande:

Ok, så det är du som ska bestämma vilka kläder jag ska tycka om och bära, najs!
    Men sluta nu. Kan du inte bara läsa vad jag skriver? VARFÖR vill man ha tighta byxor som visar formerna?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 08:54:57 följande:
    Intressant. När kommer stringblöjan?
    Om du märker att det är bekvämt och praktiskt med stringblöja så skulle väl det vara OK, eller? Nu är det troligen inte så praktiskt eftersom personen som bär blöja brukar göra det för att de inte kan hålla sig. Dvs. bajs och kiss kommer ut och ska fångas upp och få plats i blöjan. Det är inte den uppgift en trosa har. Så funktionaliteten på en trosa och en blöja skiljer sig ju något.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(