• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Snopp
    Anonym (helt okej) skrev 2013-08-25 08:48:58 följande:
    Finns oftast ingen anledning eftersom en sjuåring oftast inte behöver dölja troskanten. Skulle hon däremot vara brudnäbb och har en klänning där troskanten syns så tycker jag att det är bättre om hon har string än om hon är utan trosor för tänk om hon är nervös och det kommer lite bajs i farten och hon är utan trosor.
    Hur skulle ett snöra kunna stoppa bajs? Och varför skulle en sjuåring bajsa lite varstans sådär?
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:54:03 följande:
    Hur resonerar du då? Ska hon få prova sex också då om hon vill?
    Det gör hon kanske redan, i form av onani.
  • Tom Araya
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 09:14:38 följande:
    Det låter ju vettigt. Men det finns ju liksom massor av andra sorts trosor, varför måste hon ha sådana som låter skinkorna hänga ut?
    Starta en tråd och fråga om varför tjejer/kvinnor har string.
  • Anonym (helt okej)

Ibland när hon är nervös och fiser så kommer det en liten skvätt och den skvätten skulle inte vara nåt problem med en stringtrosa, däremot om hon var utan trosor och hade en vit tunn klänning så skulle det nog synas. (nu är jag mest ironisk mot ts, men det verkar inte hjälpa för att få henne att inse hennes inskränkthet)

• Snopp
    Anonym (helt okej) skrev 2013-08-25 12:45:48 följande:
    Ibland när hon är nervös och fiser så kommer det en liten skvätt och den skvätten skulle inte vara nåt problem med en stringtrosa, däremot om hon var utan trosor och hade en vit tunn klänning så skulle det nog synas. (nu är jag mest ironisk mot ts, men det verkar inte hjälpa för att få henne att inse hennes inskränkthet)
    Hon vem? Om man skiter ner sig när man är nervös och fiser är det något fel på en. Ändtarmen ska normalt inte innehålla någon vätska som kan skvätta, och det ska ändå inte komma något annat än gas när man fiser. Ta henne till en läkare.
  • Anonym (helt okej)
    Snopp skrev 2013-08-25 12:53:39 följande:
    Hon vem? Om man skiter ner sig när man är nervös och fiser är det något fel på en. Ändtarmen ska normalt inte innehålla någon vätska som kan skvätta, och det ska ändå inte komma något annat än gas när man fiser. Ta henne till en läkare.
    Ok, då gör jag det och sen låter jag ungen gå utan trosor Skål
  • Snopp
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-25 09:44:14 följande:
    Det är ju just anledningen jag är ute efter! Varför trivs man i det? Är shortsen lätta? Luftiga? Skönt med vinden som svalkar mot benen? Finns massor av anledningar, men få kommer fram i denna tråd då det gäller string och tights.
    En bra anledning för tights är ju när det är för kallt för bara ben under kjolen, men kjol är väl förbjudet och sexualiserande också, det är väl bara till så våldtäcktsmän ska slippa att anstränga sig med att dra ner byxor hela dagarna.
  • Anonym (Larv)
    viseversa skrev 2013-08-24 08:51:54 följande:
    Vilket är sjukt men det är ett annat samtalsämne. Tycker tom man ska höja gränsen till 18 år. 
    Nej men det är ju larv! Jag träffade min sambo när jag var 16 och han var 25, 8 år senare och vi väntar tredje barnet ihop.
  • Anonym (fyskam)
    viseversa skrev 2013-08-24 08:51:54 följande:
    Vilket är sjukt men det är ett annat samtalsämne. Tycker tom man ska höja gränsen till 18 år. 
    Jag tycker man ska höja gränsen till 25, och då bara tillåta missionärsställningen.
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(