• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • Fjonkis
    winty skrev 2013-09-27 08:17:13 följande:
    Hehe tack :D  Åh ibland behöver man verkligen bara sitta och slappa, och bara ta hand om sig själv :) Vi har varit permitterade på jobbet i tre veckor, för vi ska börja med ett nytt projekt, så nästa vecka ska jag börja jobba igen. Vet inte hur det kommer gå xD Åh hoppas det gick bra! :) Vi har första på tisdag :D  

Ja det var hur skönt som helst att vara hemma ensam igår och bara ta det lugnt. Det behövde jag verkligen, har ett väldigt fysiskt krävande jobb så jag hoppas att min gravidpenning blir godkänd. Föräldraträffen igår var skittråkig! Det var inte den vanliga träffen med gruppen och barnmorskorna utan folk från olika grupper som var på socialstyrelsen/familjerådgivningen där en gammal kvinna pratade slött om hur förhållandet kanske kommer ändras och att dom finns där om man behöver hjälp i relationen. Jag bara satt och gäspade. Inte hört om någon som tyckt den vart nödvändig. Det går nog bra för dig att börja jobba igen får vi hoppas!:) Nu ska jag åka iväg och köpa flyttkartonger. Vunnit en budgivning och skrivit på papper till en ny lägenhet i veckan :)
  • winty

Välkommen Charlow! :)  jag mår helt okej tycker jag! Förutom halsbrännan och att det är supersvårt att hitta en bekväm sitt/ liggställning :P  Själv då? :) 

Ååh vad kul med ny lägenhet Fjonkis! :D Spännande!!

Hur är det för er andra och flytningar...? jag har börjat få jättemycket flytningar, jag vet inte om jag ska kolla upp det? :S Tycker det är lite som slem ibland.. (förlåt för äckelheten :P) men jag vet inte om jag bara nojjar... :P

• kiwii
    winty skrev 2013-09-28 14:23:56 följande:
    Välkommen Charlow! :)  jag mår helt okej tycker jag! Förutom halsbrännan och att det är supersvårt att hitta en bekväm sitt/ liggställning :P  Själv då? :)  Ååh vad kul med ny lägenhet Fjonkis! :D Spännande!! Hur är det för er andra och flytningar...? jag har börjat få jättemycket flytningar, jag vet inte om jag ska kolla upp det? :S Tycker det är lite som slem ibland.. (förlåt för äckelheten :P) men jag vet inte om jag bara nojjar... :P  

Hej flytningar kan man få mera av när man Är gravid ingen fara :) som slem helt naturligt, så du kan vara lugn
  • MissKaos
    Styx skrev 2013-09-27 08:28:36 följande:
    Hjälp någon som har varit i samma sits?!

Var på glukosbelastning igår, allt gick bra med det men när hon mätte mitt SF mått så tyckte hon det var väldigt litet. Ska på TUL nu på onsdag och är så nervös att det är något fel på min lilla flicka.

Någon som har erfarenhet av liten livmoder, vad det berodde på, om där var något fel på barnet eller vad som helst.
    Har haft underbara graviditeter med mina pojkar inga beskymmer alls. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, tro eller tycka om detta. Är bara så nervös.

VAd bra att dom är noga! Bätte att få ett TUL än inte, eller hur? Har magen sjunkit på dig? Det kan ju vara en orsak som är helt oskyldig..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Styx
    MissKaos skrev 2013-09-28 18:26:13 följande:

VAd bra att dom är noga! Bätte att få ett TUL än inte, eller hur? Har magen sjunkit på dig? Det kan ju vara en orsak som är helt oskyldig..
    Ja det är jätte bra att de är noga. Men man blir ändå orolig.
    Jag tycker att jag haft en väldigt låg mage hela tiden, låg och liten.
    Mitt sf mått i vecka 25 var 21 cm och nu i vecka 28+5 var det bara 23 cm.

Försöker intala mig att det inte är någon fara men tankarna snurrar =/
  • MissKaos

Förstår det. Det är litet. Men har ju växt lite iaf. Hoppas du fårctid snabbt!

Styx skrev 2013-09-29 09:39:42 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LängtanSåStor

Berättade hon runt vilken siffra sf måttet skulle ligga i din vecka? eller hur gick diskussionen?
  • MissKaos
    LängtanSåStor skrev 2013-09-29 11:25:43 följande:
    Berättade hon runt vilken siffra sf måttet skulle ligga i din vecka? eller hur gick diskussionen?

v.25 mellan 19-24 cm
    v.26 mellan 20-25 cm
    v.27 mellan 21-26 cm
    v.28 mellan 22-27 cm
    v.29 mellan 23-28 cm
    v.30 mellan 24-29 cm
    v.31 mellan 25-30 cm
    v.32 mellan 26-31 cm
    v.33 mellan 27-32 cm
    v.34 mellan 28-33 cm
    v.35 mellan 29-34 cm
    v.36 mellan 30-34 cm
    v.37 mellan 31-35 cm
    v.38 mellan 31-36 cm
    v.39 mellan 32-36 cm
    v.40-42 mellan 33-37 cm
  • MissKaos

Det kan ju bero på hur bebisen råkar ligga, mätfel etc etc.. Be att få komma in för en extra mätning!
Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)