• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • LängtanSåStor
    MissKaos skrev 2013-09-29 14:17:40 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m71241984.html

..jag som tänkte det var dax att funderaöver hur man får ut ongen i tid! Tips och trix Fyll på..
    Haha va kul!!

Ja hallon te har man ju hört vilket jag kommer köra på för fullt :P

Fotmassage är en väldigt effektiv metod då insidan av foten stimulerar livmoder. Så man ska inte ge fotmassage till en gravid kvinna om inte hon är i rätt vecka helt enkelt. Min karl kommer få ge mig fotmassage varje kväll från vecka 37 tror jag. Är det en bra vecka tycker ni? :P
  • MissKaos
    LängtanSåStor skrev 2013-09-29 16:19:42 följande:
    Haha va kul!!

Fotmassage är en väldigt effektiv metod då insidan av foten stimulerar livmoder. Så man ska inte ge fotmassage till en gravid kvinna om inte hon är i rätt vecka helt enkelt. Min karl kommer få ge mig fotmassage varje kväll från vecka 37 tror jag. Är det en bra vecka tycker ni? :P

Jättebra! Man kan nog massera på tror jag. Sålänge dom inte trycker hårt på precis rätt punkt så.

Hallonblaste står det olika om. V32 har jag läst doulor som rekomenderar från. Ochv 34 andra. Och jag läste om en kvinna som drack hela sin graviditet..
    Tänk bara på att kolla vad du köper i påsteerna blandar dom upp det men hälsokosten har RENT hllaonbladste för runt 50 kr. Lösblad och stor paket..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    LängtanSåStor skrev 2013-09-29 16:19:42 följande:
    Haha va kul!!

Skriv gärna lite i den tråden så blir det lite liv i den.. Vi kan komma behöva den

Jag iaf.. Med tanke på att dr trodde på bf+16 denna gången med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Viktoria1990

Jag hänger gärna på den här tråden, väntar mitt första barn som är beräknad den 6/12 :) börjar bli så nervös, men Gud så kul det ska bli!

• Styx

Gud vad skönt, var på TUL idag och min lilla flicka är lagom stor. Bara jag som är smal av mig =)
    Tack och lov.

Nu är det inte jätte lång tid kvar, hur mår alla? =)
    Här är det 71 långa dagar kvar, 71 dagar för mycket :P

• MissKaos
    Viktoria1990 skrev 2013-09-29 21:43:01 följande:
    Jag hänger gärna på den här tråden, väntar mitt första barn som är beräknad den 6/12 :) börjar bli så nervös, men Gud så kul det ska bli!

Kul! JAg har Bf 7/12..
  • MissKaos
  • kiwii

Här är det 64 dagar kvar längtar som bara den. Mår för övrigt bra lite ont i ryggen men ska inte klaga :) Styx: vad bra att det gick bra på TUL:ET :)

• ZeldinaMina

Hej tjejer jag har bf den 25/12 men snittas den 20.e december :) . 3 graviditet och är så sluuuuuut i kroppen . Tror jag har foglossning eftersom d smärtar så otroligt i benen .. Strålar . :/ längtar jätte mycket efter bebisen då vi har haft ett jätte dåligt år och ett av mina barn(15månader) gick bort i sjukdom för 6 månader sedan . Vi är i sorg samtidigt som bebisen i magen hjälper oss (lite) att komma upp på benen igen. Saknaden är stor och jag har precis börjat att glädjas över magen utan att ha dåligt samvete. Låter säkert konstigt men det känns som att bebisen i magen är en välsignelse och att jag kan glädjas över varenda liten spark nu är jätte stort! Hakar gärna på den här tråden ❤️ Kram på er!

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)