• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • LängtanSåStor
    ZeldinaMina skrev 2013-10-02 21:02:25 följande:
    Hej tjejer jag har bf den 25/12 men snittas den 20.e december :) . 3 graviditet och är så sluuuuuut i kroppen . Tror jag har foglossning eftersom d smärtar så otroligt i benen .. Strålar . :/ längtar jätte mycket efter bebisen då vi har haft ett jätte dåligt år och ett av mina barn(15månader) gick bort i sjukdom för 6 månader sedan . Vi är i sorg samtidigt som bebisen i magen hjälper oss (lite) att komma upp på benen igen. Saknaden är stor och jag har precis börjat att glädjas över magen utan att ha dåligt samvete. Låter säkert konstigt men det känns som att bebisen i magen är en välsignelse och att jag kan glädjas över varenda liten spark nu är jätte stort! Hakar gärna på den här tråden ❤️ Kram på er!
    Kära ngn vilken historia. Mitt hjärta går ut till er allihopa! Ja hoppas nya bebisen verkligen kan fylla lite av hålet som skapats :) Kram
  • Styx
    ZeldinaMina skrev 2013-10-02 21:02:25 följande:
    Hej tjejer jag har bf den 25/12 men snittas den 20.e december :) . 3 graviditet och är så sluuuuuut i kroppen . Tror jag har foglossning eftersom d smärtar så otroligt i benen .. Strålar . :/ längtar jätte mycket efter bebisen då vi har haft ett jätte dåligt år och ett av mina barn(15månader) gick bort i sjukdom för 6 månader sedan . Vi är i sorg samtidigt som bebisen i magen hjälper oss (lite) att komma upp på benen igen. Saknaden är stor och jag har precis börjat att glädjas över magen utan att ha dåligt samvete. Låter säkert konstigt men det känns som att bebisen i magen är en välsignelse och att jag kan glädjas över varenda liten spark nu är jätte stort! Hakar gärna på den här tråden ❤️ Kram på er!
    Usch, stackare. Mina tankar går till er.
    Grattis till underverket i magen. Hoppas bebisen kan fylla lite av tomrummet!

• twoinone
    Viktoria1990 skrev 2013-09-29 21:43:01 följande:
    Jag hänger gärna på den här tråden, väntar mitt första barn som är beräknad den 6/12 :) börjar bli så nervös, men Gud så kul det ska bli!
    Vad trevligt! Vi har inte långt kvar nu! =) 
  • PMD

Jag hänger gärna på den här tråden, väntar mitt första barn som är beräknad den 6/12 :) börjar bli så nervös, men Gud så kul det ska bli!

Va kul. Vi beräknas ochså till den 6/12..
  • kiwii

Kul vi har bf dagen innan 5/12:) Kan inte veckorna gå fortare så vi är i dec nu :)
  • MissKaos

Mer sdr igen. Känner mig stressad av dom! Är ju sjukskriven och hade ingen påverkan cx vid kontroll. Blir ändå stressad... vi ska göraxen mibdre ombyggnad oxh gubbarna kommer om 3v. Det tar typ 1dag sen är det klart och då ska vi in med lite nya möbler montera spjälsäng etc. Och min mannär inte den stressande typen! Detta medför även ett röjj i klädkammaren och nytt hyllsystem där. Bra men det tar ju tid att fixa!

Imorgob ska jag börja sortera och väga ochgöra aukrioner till tradera iaf. Få ut stora killens försmå kläder! Har inte plats att ha allt.. sparar bara skor uteplagg och några speciella grejer. Behövrr dessutom pengarna! Risk att det blir lagom till fel säsong med..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • twoinone

Hej hej! Tänkte skriva lite om hur det har gått nu hittills (BF 5/12). I vecka 29 var jag på gyn och det visade sig att jag hade börjat öppna mig, så fick penicillin mot det. Nu i vecka 32 så har jag nu börjat öppna mig ännu mer då modertappen har mjuknat upp en del, så läkaren tror att tösen kommer 2-3 veckor innan BF. Ifall förlossningen går igång nu framöver kommer dom inte stoppa det. Hur ha det gått för er? - Stefane

• Millan05

Hänger gärna på denna tråd då bf är beräknat till 24/12.. Hoppas innerligt att hen kommer innan.. Femte graviditeten och bara första kommit tidigt och dom andra tre på utsatt datum..

• AnnaKaffekanna

Hej allihopa!
    Anna heter jag och jag väntar mitt tredje barn! Bebisen är beräknad till den 23/12! Mina två andra barn som är en dotter på 5 år och en son på 15 månader, föddes båda två i vecka 35, så jag får nästan vara beredd på att min lilla guldklimp nr 3 kommer redan i November.. Men men vi får se!

Jag var med i en annan tråd om Decemberbebisar förut men varje gång jag skulle kolla läget så var det minst 100 nya inlägg haha. Hann inte med alls.
    Hoppas att det är ok att jag hoppar in här!

• winty

Oj nu var det längesen jag var in, har försökt läsa ikapp lite :) det närmar sig december!! :) jag är lika trött nu (v33) som jag var de första tolv veckorna, sover konstant! xD

Hoppas att allt är bra med er! :)

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)