• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • kattur

Hej alla!

Jag har precis gått med i Familjeliv och den här tråden passar ju mig utmärkt eftersom BF är 13/12.  En liten Lucia alltså.  Eller Stjärngosse...

Jag är 36 år och det här blir mitt första barn.  Början av den här graviditeten var oerhört jobbig pga att jag gick igenom ett uppslitande missfall förra året och var helt övertygad om att även den här graviditeten skulle sluta olyckligt.  Jag blödde konstant i sex veckor från vecka 6.  Sen slutade det helt abrupt.  Jag började känna mig tryggare från v19 då jag gjorde ultraljudet och fick se det lilla livet ligga där och vifta.  Sedan dess har det känts bättre och bättre och nu börjar jag glädjas på riktigt.

Jag är bosatt i södra Stockholm och försöker bestämma mig för vilket sjukhus jag ska välja.  Valet står mellan Huddinge och SÖS.  Någon som har erfarenheter de vill dela med sig av?  Jag känner mig lite orolig pga allt negativt som rapporterats i media under det senaste året.  Jag är rädd för att spricka och undrar om sjukhusen erbjuder perinealskydd t ex.  Tacksam för alla tankar och erfarenheter. 

Hoppas ni alla mår bra!

• MissKaos
    kattur skrev 2013-09-21 18:06:40 följande:
    Hej alla!

Jag har precis gått med i Familjeliv och den här tråden passar ju mig utmärkt eftersom BF är 13/12.  En liten Lucia alltså.  Eller Stjärngosse...

Jag är 36 år och det här blir mitt första barn.  Början av den här graviditeten var oerhört jobbig pga att jag gick igenom ett uppslitande missfall förra året och var helt övertygad om att även den här graviditeten skulle sluta olyckligt.  Jag blödde konstant i sex veckor från vecka 6.  Sen slutade det helt abrupt.  Jag började känna mig tryggare från v19 då jag gjorde ultraljudet och fick se det lilla livet ligga där och vifta.  Sedan dess har det känts bättre och bättre och nu börjar jag glädjas på riktigt.

Jag är bosatt i södra Stockholm och försöker bestämma mig för vilket sjukhus jag ska välja.  Valet står mellan Huddinge och SÖS.  Någon som har erfarenheter de vill dela med sig av?  Jag känner mig lite orolig pga allt negativt som rapporterats i media under det senaste året.  Jag är rädd för att spricka och undrar om sjukhusen erbjuder perinealskydd t ex.  Tacksam för alla tankar och erfarenheter. 

Hoppas ni alla mår bra!
    Jag sa till BM, hon var jättenoga med att hålla emot och påminde mig under krystvärkarna när jag ville trycka på för fort! Så skriv det i ditt förlossningsbrev och prata med dom!

Själv sitter jag med sdr som gör ont Opåverkad tapp och idag inga direkta sdr på ctg. Igår regelbundna sdr på ctg.. Ordinerad vila och ska vara hemma. får inte ens åka och kolla på enn babyskydd. TRÅKIGT! Särskilt som ajg vill göra saker med stora pojken. Hoppas det lägger sig snart vill inte missa min inplanerade resa till Ullared. Fånig jag VET och ytligt men det känns viktigt att få göra dom där boagrejjerna... HAr det mesta men ändå!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Troja11

Hoppas oxå in.....

Väntar nr 4 15/12......en liten sladdis :)
    Bor i Stockholm och är sjukskriven pga foglossning.
    Denna graviditet har gått fort men har varit betydligt tyngre än de tidigare, förmodligen beror det väll på att jag denna gång är lite äldre. Längtar väldigt mycket till december nu :)

• kattur

@MissKaos - tack för svar! Jag tror jag ska ringa till sjukhusen och höra efter. Tråkigt att du har det jobbigt! Vad står sdr för?

• MissKaos

Gör det !

Sammandragningar. Sovit bra inatt länner mig lite starkare efter det. Men gar ont i magen idag. Inaktivitet riskerar min kassa rygg men rörelse riskerar att skapa sdr. Med fogloss är det begränsat innan. Har ändå mått väldigt bra fram till nu! Hej v 30!!

kattur skrev 2013-09-22 07:57:15 följande:
    @MissKaos - tack för svar! Jag tror jag ska ringa till sjukhusen och höra efter. Tråkigt att du har det jobbigt! Vad står sdr för?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • kattur
    MissKaos skrev 2013-09-22 09:13:24 följande:

Gör det !

Sammandragningar. Sovit bra inatt länner mig lite starkare efter det. Men gar ont i magen idag. Inaktivitet riskerar min kassa rygg men rörelse riskerar att skapa sdr. Med fogloss är det begränsat innan. Har ändå mått väldigt bra fram till nu! Hej v 30!!

Skönt att du känner dig starkare! Jag har inte lärt mig alla förkortningar ännu :-P
  • Hypokondrikern

Såg att det var en del från gbg här. Det finns en hemlig facebookgrupp för decembermammor i gbg. Skriv till mig om ni vill vara med :)

• Shabe

Hejsan!

Bor i Varberg och 20 år gammal och väntar min första bebis, en liten pojke. 

Är vi v27 och är beräknad den 28 december. Man kan ju alltid hoppas på att han trivs därinne och stannar 3 dagar till. ;)

Kram på er alla! :) 

• Lina1990

Hur känner ni om att barnet föds i december? Mysig månad tycker jag men känns tråkigt att barnet kan få problem i skolan eftersom det faktiskt är ett år efter de andra barnen i utvecklingen. Och såklart, moppe, körkort/krogen och bolaget sist av alla men de kanske inte är så stor nackdel egentligen kan jag känna, då har det blivit lite avdramatiserat bland kompisarna när barnet fyller. Vi har bf vid jul med men det får man försöka göra det bästa man kan av, vara noga med att dela upp jul och födelsedag så de inte sammanslås tror jag på, hört många julbarn som tyckt det vart tråkigt.

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)