• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • kiwii

Dom behöver ju inte komma efter i utvecklingen bara för att det blir dec barn :) jobbar på fsk o vi ser inte skillnad så visst på visa men det är ju olika kan det ju vara ändå :) Men sen beror det oxå på om dom kommer visa intresse för moppe/ bil o diverse saker det får man ta när det är dagx :) Och som du säger ni som får runt jul får dela upp så det blir två olika :) Ska bli mysigt att få fira jul med en liten ny född :)

• MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-09-24 11:58:48 följande:
    Hur känner ni om att barnet föds i december? Mysig månad tycker jag men känns tråkigt att barnet kan få problem i skolan eftersom det faktiskt är ett år efter de andra barnen i utvecklingen. Och såklart, moppe, körkort/krogen och bolaget sist av alla men de kanske inte är så stor nackdel egentligen kan jag känna, då har det blivit lite avdramatiserat bland kompisarna när barnet fyller. Vi har bf vid jul med men det får man försöka göra det bästa man kan av, vara noga med att dela upp jul och födelsedag så de inte sammanslås tror jag på, hört många julbarn som tyckt det vart tråkigt.
    Jag är tacksamm att jag blev gravid öht. Och just det här abrnet kunde inte ha blivit till vid ett anant tillfälle ju.
    Dessutom är större delan av min släkt född i december. Pappa är chef mamma harhaft  ok jobb... Så dom verkar klara sig..
    Därtill: Astma är vanligare hos människor födda på våren...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Styx

Min minsta son är född i november, och han är längre fram än vissa andra på förskolan som är födda så mycket tidigare. :) Så det ska man inte vara orolig för.
    Sen körkort och så, ja det är kanske lite tråkigt för barnet men det är inte så mycket att göra åt. =/

Ska bli mysigt med en liten decembertjej =)

• Lina1990

Tror nog vi alla är glada att vi e gravida alls, det är ju ingen självklarhet. Man får ha tankar om månaden ändå :)

• MissKaos

Ingen som har sagt annat.

Frågan var personligen hur JAG ser på att gå barn i dec.

Noll värdering om andras åsikt.

Lina1990 skrev 2013-09-24 17:48:33 följande:
    Tror nog vi alla är glada att vi e gravida alls, det är ju ingen självklarhet. Man får ha tankar om månaden ändå :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fjonkis

Jag är född den 28 december och har jämt fått höra -ååh vad det är synd om dig. Haha det värsta har nog vart att mina brorsor som är födda på sommaren har fått mammas jordgubbstårta på sin födelsedag medan jag jämt fick nöja mig med en prinsesstårta tårta från bageriet. Jag har aldrig vart efter i skolan eller så. Jag har inga problem alls med att mitt barn också kommer födas i december. Hela december har alltid vart den bästa och härligaste månaden för mig och nu med lilla bebin och allt kommer den bara bli underbarare:)

• Lina1990

Ok :) ja de e ju de man får höra nu när man säger att man är beräknad vid jul. Skönt att höra från nån som är född i dec! :)

• Lina1990

Och klart att ett decemberbarn kan få lika bra jobb som ett januaribarn. Den åldersskillnaden är ju ingenting som märks av alls såfort barnet blivit lite äldre. Jag vet inte om det stämmer alls jag hoppas inte det, men är flera som sagt det när man sagt att man skall ha i december. Men det borde ju bara vara första o kanske andra året som kan vara lite jobbigare isf än om man skulle få i januari så barnet börjar ett år senare. Sen är alla barn olika såklart :) december är iaf en väldigt mysig och rolig månad så det blir nog bra

• MissKaos

Jag är cseptember barn. Var rätt sen i utvecklingen. . Märktes i skolsn etc. Vet ibte om det korrelerar med en månad för lite i mamnas mage? Jag försöker ge min bebis bästa förutsättningarna genom att äta mkt fisk och grönsaker röra på mig etc! Tänket att det ska vara pos för bebisen i magen occh dess utveckling. Så tror jag man ska unna sig lite så man är så nöjd man kan tex glad ngt skoj. Glad hormoner och endorfiner ! Kanske inte är stora saker men jag försöker tänka så iaf

• BabieS

jag tror inte att det här kommer skapa något problem för barnet, för det beror på hur du lär upp barnet.. DVS från att barnet är nyfödd så kan man läsa böcker, lära barnet genom leksaker och böcker, samt tv barn utvecklas genom att använda sig av allt runt omkring sig och det har inte med hur sen barnet är född under året eller inte.. 

Hur mycket tid du lägger ner på barnet när den är nyfödd till ett år kan göra stora skillnader..

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)