• twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • kiwii

Min vän som fick barn för 3 v sen sa att visa saker är bra att veta och rekommenderade att gå. Och eftersom det är första barnet så kan det nog vara bra att gå, så man får veta om förlossningen mm :) Nu har man äntligen gått in i v 28:)

• Fjonkis

Våran föräldrakurs är gratis och vi börjar gå nu på onsdag eller onsdagen efter det, måste kolla upp nu när det var :) 

• winty

Jaa, jag tror också det kan vara en del nyttiga saker att lära sig. :) 

Vad härligt med vecka 28 Kiwii :D Jag går in i v28 på torsdag, som jag längtar! Haha.

Men då kan du ju berätta lite när du har varit där Fjonkis ;D 

• kiwii

Ja riktigt härligt hoppas hoppas veckorna snabbar på nu :))

• kiwii

Min har vart bra haft lite huvudvärk o nack värk från v 13-21( migrän var o varannan dag ) men nu verkar det bättre. Tycker att jag har mått kanon aldrig mått så här bra innan har svår endometrios så graviditeten har hjälpt kroppen mkt ska verkligen inte klaga. :) Känner av lite i rygg o svank nu från o till men man blir ju tyngre sen beror det lite på jobbet med. Men hoppas jag orkar jobba tills det är dagx att gå på ledighet :)

• winty

Åh vad härligt! :) Eller, hoppas migränen försvinner, det är ju ett helvete verkligen :S 
    Ja, jag tänkte ta ut en veckas semester från 1a December, och därefter föräldraledigt hoppas jag. Jag jobbar på kontor, men det blir ganska stressigt så jag vill gärna ha ett par veckor och vila upp mig innan bebis, och fixa klart allt i huset. :) Vad jobbar du med? :)

• kiwii

Menar du mig :) Jag tänker gå i mitten av nov om jag inte behöver gå tidigare beror på hur mkt ryggen kroppen orkar med. Bm sa att man minst behöver ha två veckor ledigt innan bebisen kommer. Man kommer vara så trött sista veckorna, måste kolla om jag har sem att ta ut. Jag jobbar inom fsk så det är lite tungt från o till redan :( Ska till sjukgymnasten nästa vecka o se vad hon säger kan nog ge lite tips om hur man ska träna. Migränen har försvunnit nu har jag bara lite ont i huvudet o axlarna i bland men det funkar :) Har ni era magar växt mkt? Gått upp mkt?

• winty

Japp, menade dig Kiwii ^_^  Aah, tror också man behöver ha några veckor hemma och vila, men jag fattar verkligen ingenting med försäkringskassan.. det börjar kännas som ett stressmoment :P 

Jag känner mig verkligen superstor, haha, har gått upp två kupstorlekar och 7kg, men allt ligger på magen liksom. Så bakifrån ser jag lika liten ut som alltid xD Jag sover verkligen jättekasst just nu, och jag tror jag har börjat få sammandragningar.. x)

• kiwii
    winty skrev 2013-09-10 15:31:37 följande:
    Japp, menade dig Kiwii ^_^  Aah, tror också man behöver ha några veckor hemma och vila, men jag fattar verkligen ingenting med försäkringskassan.. det börjar kännas som ett stressmoment :P  Jag känner mig verkligen superstor, haha, har gått upp två kupstorlekar och 7kg, men allt ligger på magen liksom. Så bakifrån ser jag lika liten ut som alltid xD Jag sover verkligen jättekasst just nu, och jag tror jag har börjat få sammandragningar.. x)  

Ja sover oxå dåligt måste ligga på sidan och sova. Vaknar ofta skit jobbigt :( Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 28 och mitt har oxå lagt sig på magen men den är inte stor men man ser att det är en gravid mage Får oxå sammandragningar :( mest när jag rör på mig och upp o ner på jobbet lite jobbigt :( Har ni köpt mkt :)?
Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)