• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Valgma

det är väl det dåliga samvetet om människors lika värde. Det är ju bara mina tankar. Men, vi får se hur det blir.

• tobiq

Hej! Får jag hoppa in här? Jag har plussat IDAG!;) BF blir 24-25 maj enligt uträknaren. Jag har fått väldigt svaga plus men har ett par dar kvar till BIM och har inte använt morgonurin, då borde man väl ändå kunna lita på två positiva test?

• tobiq

Just det ja, jag har två döttrar sedan tidigare, födda sep 08 och aug 10!

• sissi81
    tobiq skrev 2013-09-14 20:05:46 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Jag har plussat IDAG!;) BF blir 24-25 maj enligt uträknaren. Jag har fått väldigt svaga plus men har ett par dar kvar till BIM och har inte använt morgonurin, då borde man väl ändå kunna lita på två positiva test?

He he ja mitt streck var inte mycke starkare kan jag säga. Men det var det inte med mina 2 tidigare barn heller.
    Grattis.
     Ska bli underbart med försommar-bebisar <3  
  • Lindhaz

Behöver lite lugnande ord! Växtvärken i magen är väldigt svag (knappt där)'och brösten gör bara super lite ont! Är så orolig att något är fel :( är i 5+0 idag! Är lite tröttare än vanligt. Sen inget mer! Min förra graviditet (född-12) kände jag super tydligt typ Hela tiden :(

• Q13
    Lindhaz skrev 2013-09-14 20:38:59 följande:

Behöver lite lugnande ord! Växtvärken i magen är väldigt svag (knappt där)'och brösten gör bara super lite ont! Är så orolig att något är fel :( är i 5+0 idag! Är lite tröttare än vanligt. Sen inget mer! Min förra graviditet (född-12) kände jag super tydligt typ Hela tiden :(

De flesta i den här tråden verkar inte ha jättemkt symtom än! Iofs är detta min första graviditet men jag tror inte det är någon ovanlighet så här tidigt :)
  • tobiq
    Lindhaz skrev 2013-09-14 20:38:59 följande:

Jag hade inte växtvärk alls med andra barnet, magen och musklerna var ju redan rätt uttöjda;) Jag tror inte att man ska jämföra sina graviditeter för mkt, det kan nog vara väldigt olika!
  • Längtan till dig
    Naniismamma skrev 2013-09-14 13:45:41 följande:
    Glömde gratta allihopa i förra inlägget ^^. Grattis till alla plus :D har ni någon önskan om vilket kön?? (Även om man blir glad vilket som sålänge de e friskt) Hur har ni tänkt berätta för blivande mor o far föräldrar? O ni som berättat. Hur gjorde ni :)
    Tack detsamma! :) Haha! Jaa du. Vi var precis hos svärföräldrarna och hade funderat på om vi skulle säga nått då. Men vi skulle avvakta bestämde vi då det är ganska så tidigt. 
    Jag visste att min svärmor brukar kunna erbjuda vin eller liknande när vi kommer på helgen så här och sa det till mannen min. Vad skulle vi säga då isf? Helt riktigt erbjöd hon det, men jag tackade artigt nej, vilket känns märkligt, för jag brukar vilja ha när hon frågar ^^ Vi sa inget men under kvällen kom det massa samtalsämnen upp som skulle kunna leda till att vi sa nått. Haha! Nu ångrar jag mig nästan att jag inte sa nått!

Annars så skulle jag vara glad om jag får rätt om att vi får en flicka ;) Men blir givetvis glad om vilket det än blir :).
    Men chansen är stor att det blir en pojk då det på hans sida är många killar.

Vi får se :) Själv då? 
  • Längtan till dig
    mbjorken skrev 2013-09-14 13:58:49 följande:
    Ja jag får väl göra det I guess ;) känner ju faktiskt lite drar nere i magen ibland så :) alltid nåt ;) men skulle inte ha nå emot att brösten skulle vilja bli lite större hahaha
    Haha vem skulle inte ha nått emot de? ;) haha 
  • Längtan till dig
    tobiq skrev 2013-09-14 20:05:46 följande:
    Klart plus! Grattis!! :D
Svar på tråden BF Maj 2014