BF Maj 2014
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Hur lång/kort tid tog era förra förlossningar? med Naomi min snart 5 åring tog de totalt 6 timmar från första värken. med Phoebe tog det 1 timma o 20 minuter från första värken. Kom in på morgonen för o kolla om de hade kommit igång för trodde vattnet gick lite på natten innan. Kl 8 var jag inte öppen nått. Kl 9.05 var jag öppen 2cm sedan kollade dom igen 9.20 för då började värkarna. Då var jag öppen 6 cm haha. Är livrädd att denna förlossning ska gå ännu fortare... hur känner ni inför nästa/första förlossning??
Vattnet gick lördag morgon men inga värkar förrän kvällen då vi åkte in. Nästa dag hade jag inte öppnat mig mer än 3-4 cm och jag var 16 (!) dagar över bf så de satte igång mig. Men lilleman låg fel så han kunde inte komma ut, så varje gång de höjde droppet sjönk hans hjärtljud, så det blev akut snitt istället . 02.40 föddes han! Ett perfekt snitt, inga problem efteråt.
Hej! Väntar fyran den 11 maj!
Jag är totalt vettskrämd för allt som kan hända och hur ont det kommer att göra! :S Men jag vet ju om att all smärta i världen är värd, då slutresultatet är något vi väntat på länge!
Hoppar in här:) väntar vårt andra barn i slutet av maj, plussade i fredags :)
Glömde ju skriva att jag gärna tar snitt igen ![]()
Födde också med snitt och har inte haft några som helst problem. Blir antagligen snitt igen, och vet inte riktigt vad jag tycker om det, vill på något sätt vara med om en vanlig förlossning
Ser inte fram emot förlossningen, har haft långa förlossningar och dåliga krystvärkar med alla tre. Första var snitt pga att hon inte åkte ner i kanalen. Dom andra vaginala, så jag har hellre vaginala förlossningar.
Ligger i sängen nu och är så trött men imorgon åker barnen till sin pappa så kan man vila när man vill :)
Typ 24h från första värken, typ 22 på kvällen, sov hela natten med 2-3 värkar bara, det började egentligen inte på riktigt förens vid 17. Åkte in 21.15, var öppen 7cm o de tog vattnet o hon är född 22.26, bara 5 krystvärkar. Hoppas på en lika smidig förlossning denna gång.