BF Maj 2014
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Vad många vi är nu! Finns ingen lista, vill någon göra en?
Från första värk till att han kom ut tog det 24 h för mig. Från det jag var fullt öppen tog det 5 h, de timmarna var jobbiga. Jag var så himla trött och hungrig samt dåligt värkarbete . Med dropp och hjälp av en sugklocka som släppte två ggr så kom han av sig självt till slut. Fick två stygn i baken pga av uttänjning, de hade jag gärna sluppit. Jag badade och använde lustgas!
1:an tog 16 h med ganska intensiva och regelbundna värkar från start. i v 39+4
2:an tog det knappt 4 h från första rejäla värken. vattnet gick 2 dagar innan. född i v 40+6
Jag är otroligt nöjd med mina förlossningar och tycker det är en så häftig upplevelse och skulle inte vilja föda med kejsarsnitt. (fast jag inte provat) :)
Min största skräck är att bli snittad! Skulle inte kännas på riktigt lixom. Min första kom 9 dagar före BF, tog 7,5 h allt som allt. Andra kom 2 dagar före BF tog 16 timmar. Så jag är lite kärringen mot strömmen! Får se hur det blir denna gång! Mår illa som satan iaf klarar inte ens av att jobba :(
Halloj! Ansluter mig också till denna tråd!
I lördags plussade jag äntligen efter nästan 2 års försök! Är i vecka 6 och ska på inskrivning den 18 oktober. Om allt går som det ska är detta vårat andra barn som beräknas komma den 18 maj 2014. Har en dotter på 4 år :)
Denna graviditet verkar bli väldigt olik min första, med denna fick jag symtomer väldigt tidigt (1 vecka innan mensen skulle kommit). Jag har t.ex. fått extremt dålig hy, har hemskt ont i brösten (liksom på utsidan, upp till armhålorna) och halsbränna. Min första graviditet märkte jag knappt av att jag var gravid förutom magen!
Kram på er! /S
Halloj! Ansluter mig också till denna tråd!
I lördags plussade jag äntligen efter nästan 2 års försök! Är i vecka 6 och ska på inskrivning den 18 oktober. Om allt går som det ska är detta vårat andra barn som beräknas komma den 18 maj 2014. Har en dotter på 4 år :)
Denna graviditet verkar bli väldigt olik min första, med denna fick jag symtomer väldigt tidigt (1 vecka innan mensen skulle kommit). Jag har t.ex. fått extremt dålig hy, har hemskt ont i brösten (liksom på utsidan, upp till armhålorna) och halsbränna. Min första graviditet märkte jag knappt av att jag var gravid förutom magen!
Kram på er! /S
Jag känner mig också väldigt svullen, brösten känns enorma redan Grattis till alla plus :)
Här är man liiite öm i brösten ibland, kom mjölk ur tutten i förrgår, trött, drar i magen, svullen som sjutton, inte så jätte trött o kissnödig än dock.. alla symptom förutom dragen i magen kom igår ;)
Min mage är jättesvullen, typ som i v 15-16 förra grav. Byxorna är redan svåra att sitta i. Blir tajts o kjol nu
i övrigt inga symtom. Mjölk kunde jag klämma fram redan innan grav, slutade amma i mars/april typ
Ringde bm o ska dit 14/10. Så nu får tiden dit gärna gå fooort!!!!
Jag gick över 17 dagar med min son och blev till slut igångsatt. Efter 33 timmar ploppade han ut med hälp av sugklocka. Allt gick verkligen jättetrögt. Fick värkstimulerande dropp och hade jävulusiska värkar från kl. 19- 02 utan att något hände. Läkaren valde tll slut att avbryta. Då fick jag epidural så jag kunde vila kroppen. Dagen efter fortsatte vi och jag började öppna mig. Jag var bedövad och kunde sitta på en pilatesboll och läsa tidningar medan kroppen jobbade för fullt med hjälp av droppet. Då jag inte kände någon smärta var jag lugn, närvarande och förväntansfull. Fick dock tyvärr aldrig några krystvärkar och de värkar jag fick med hjälp av droppet började avta. Sugklocka var det bästa alternativet och jag hade turen att få en läkare som var otroligt duktig på detta och det tog max 15 minuter från det att hon kom in. Fick några bristningar och några stygn. Trots sådan utdragen förlossningen var det ändå en mycket positiv upplevelse för mig, då jag var så medveten och närvarande mentalt om allt som hände.
Whiiii...idag ska jag på inskrivningssamtal på MVC. Det ska bli kul :) Ha en bra dag alla :)
Jag måste bara skriva att jag har blivit jättesvullen redan :( Känner mig som värsta balongen. Förra gången gick jag upp 34 kilo och hade 6 kg kvar att gå ner när jag blev gravid igen nu. Har redan lagt på mig fast jag inte har ändrat matvanor alls. Kanske äter jag tom mindre eftersom jag mår så illa hela tiden. Sist var ca 20 kilo vätska som försvann nästan direkt men vill inte samla på mig så mycket denna gång. Har ni några tips?