• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • sissi81
    emmita skrev 2013-09-15 16:01:53 följande:
    Hoppar in här:) väntar vårt andra barn i slutet av maj, plussade i fredags :)

Grattis, va roligt
  • sissi81
    Lenafena skrev 2013-09-15 16:02:29 följande:
    Glömde ju skriva att jag gärna tar snitt igen

Jag födde naturligt första gången o snittade andra. En studerande barnmorska upptäckte säte. Jag fick välja om jag ville föda naturligt eller snitta.

Skulle jag få välja så skulle jag snitta igen.....helt klart  
  • Svinfantast

Jag hakar på tråden, BF 20 maj med fjärde barnet. Gjorde en gastric bypass i maj i år. Efter flertal missfall förra hösten fanns barnlängtan ff kvar, vips så vart vi gravida på andra försöket.

• tobiq

Min första tjej föddes på BF+14 och det tog totalt 42 timmar från första värk, då är man inte så kaxig;) Den förlossningen var en riktig skräckupplevelse och jag sprack hela vägen...

Lillan föddes BF+6, helt utan bedövning och på en krystvärk. Från allra första känning tog det kanske 5 timmar, men det var bara de två sista värkarna som gjorde ONT, öppnade mig då från 6 cm till 10. Hade vi väntat med att åka in vilket vi mkt väl kunde ha gjort så hade vi aldrig hunnit in, har ca 4 mil till förlossningen.

Trean ska ju vara lurig sägs det?

• Svinfantast

1:an född i v 39+2. Började med värkar. 12 timmars förlossning. Epidural och lustgas.
    2:an född i v 39+5. Började med värkar. 5 timmars förlossning. Bad och lustgas.
    3:an född i v 39+4. Började med värkar. 4 timmars förlossning.

Alla pojkar i åldrarna 1,6 och 8 nu:)
    Och jag säger bara nej tack till epidural, tycker man känner sig konstig dagarna efteråt.

• sowe81
    Längtan till dig skrev 2013-09-15 17:13:30 följande:
    Det lät ju himla lyx faktiskt :P
    Ja lite faktiskt. Hade tens-apparat hemma som var jättebra. Endast lustgas på fl.

När jag läser om alla dessa långdragna förlossningar sånt att spricka massor känner jag mig så lyckligt lottad. Men man vet ju inte om man kan få det så två ggr. Men hoppas iaf!
  • Längtan till dig
    sowe81 skrev 2013-09-15 22:32:58 följande:
    Ja lite faktiskt. Hade tens-apparat hemma som var jättebra. Endast lustgas på fl.

När jag läser om alla dessa långdragna förlossningar sånt att spricka massor känner jag mig så lyckligt lottad. Men man vet ju inte om man kan få det så två ggr. Men hoppas iaf!
    Jo spricka är min värsta mardröm...men det ska nog gå bra!
  • Lindhaz

Min förlossning började med ont i ryggen kl 11.00'.... Värkar från 13.00... Åkte in vid 15 (var öppen 3 cm på morgonen hos bm)..... 17.00 lustgas....21.00 epidural..00.30 fullt öppen.....dottern född 03.52 med klocka!!! Allt gick bra vi var båda lite extra trötta och sprack inte speciellt mkt, trots klocka :) så nöjd, trots lång förlossning :D så är inte speciellt rädd för att den andre FL ska gå speciellt fort! :P hon föddes på dag 40+6 :)

• tobiq
    Längtan till dig skrev 2013-09-15 22:42:05 följande:
    Jo spricka är min värsta mardröm...men det ska nog gå bra!
    Men jag kan lugna ändå att kroppen läker otroligt bra OM man skulle spricka! Jag sprack som sagt från hål till hål så att säga, det var ren "tur" att ringmuskeln klarade sig för det var väldigt nära en sfinkter ruptur. Men jag läkte så jäkla bra! Ont de första två dagarna kanske som de flesta men det återhämtade sig otroligt bra ändå.

Jag är nervös för att få en långdragen förlossning som med första, det var inte roligt. Andra förlossningen var ju i världsklass så den blir svår att toppa.

Sen är jag rädd för snitt också, det skulle kännas väldigt snopet att inte få föda vaginalt när man redan "offrat" underlivet två gånger:)
Svar på tråden BF Maj 2014