BF Maj 2014
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Jag är helt sjukt svullen och jag är i v 5! Igår åt jag bara sallad fram tills middagsdags och såg ändå ut som en jäkla spärrballong. Jag har gått ner 25 kilo under våren och magen är vanligtvis platt så folk kommer börja ana...
Jag gick över 17 dagar med min son och blev till slut igångsatt. Efter 33 timmar ploppade han ut med hälp av sugklocka. Allt gick verkligen jättetrögt. Fick värkstimulerande dropp och hade jävulusiska värkar från kl. 19- 02 utan att något hände. Läkaren valde tll slut att avbryta. Då fick jag epidural så jag kunde vila kroppen. Dagen efter fortsatte vi och jag började öppna mig. Jag var bedövad och kunde sitta på en pilatesboll och läsa tidningar medan kroppen jobbade för fullt med hjälp av droppet. Då jag inte kände någon smärta var jag lugn, närvarande och förväntansfull. Fick dock tyvärr aldrig några krystvärkar och de värkar jag fick med hjälp av droppet började avta. Sugklocka var det bästa alternativet och jag hade turen att få en läkare som var otroligt duktig på detta och det tog max 15 minuter från det att hon kom in. Fick några bristningar och några stygn. Trots sådan utdragen förlossningen var det ändå en mycket positiv upplevelse för mig, då jag var så medveten och närvarande mentalt om allt som hände.
Whiiii...idag ska jag på inskrivningssamtal på MVC. Det ska bli kul :) Ha en bra dag alla :)
Jag är i vecka 8 och mötet idag är ett kombinerat hälsosamtal och inskrivningssamtal. Förra gången gick jag på två olika.
Jag fick ute nån första tid hos bm förens den 14/10 o då är jag i v11, känns sååå långt bort.
Lite olika förlossningar :) va skoj att läsa.. jag är livrädd för kejsarsnitt för har 2 vänner som har fortfarande väldigt ont i magen efter det. Blir de kallt så värker det rejält i ärret. Har ni eller har haft sådana problem ni som gjort kejsarsnitt?? jag önskar att denna förloasning ska ta iaf 3 timmar haha. För nu med tösen så var det väldigt läskigt . Hade lustgas under förlossningen. När hon kom så fick jag hålla henne en kort stund sedan skickades hon över till sambon och så kom det bm som stod o drog i båda mina armar och satte 2 olika dropp och så hörde jag att jag blödde och så bad dom mig ta lustgasen igen o då lät alla som robotar haha vart lite läskigt men efteråt så var allt ändå okej och kändes bra :). Är illamående hela tiden. Och hungrif. Äter o mår illa igen haha. Och svullen e jag :O hoppas de stannar av lite så vi kan dölja de ett tag ^^. Har ni några bra tips för illamåendet??
Kopiera o skriv i er om ni vill ;) Bf -lista ---------- 6/5 Naniismamma - 3e barnet
Bf -lista ----------
6/5 Naniismamma - 3e barnet
25/5 tobiq - 3e barnet
6/5 Naniismamma - 3e barnet
13/5 Lenafena - 2e barnet
25/5 tobiq - 3e barnet