• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • tobiq

Jag är helt sjukt svullen och jag är i v 5! Igår åt jag bara sallad fram tills middagsdags och såg ändå ut som en jäkla spärrballong. Jag har gått ner 25 kilo under våren och magen är vanligtvis platt så folk kommer börja ana...

• tobiq
    BeatrixKiddo skrev 2013-09-17 08:34:53 följande:

Jag gick över 17 dagar med min son och blev till slut igångsatt. Efter 33 timmar ploppade han ut med hälp av sugklocka. Allt gick verkligen jättetrögt. Fick värkstimulerande dropp och hade jävulusiska värkar  från kl. 19- 02 utan att något hände. Läkaren valde tll slut att avbryta. Då fick jag epidural  så jag kunde vila kroppen. Dagen efter fortsatte vi och jag började öppna mig. Jag var bedövad och kunde sitta på en pilatesboll och läsa tidningar medan kroppen jobbade för fullt med hjälp av droppet. Då jag inte kände någon smärta var jag lugn, närvarande och förväntansfull. Fick dock tyvärr aldrig några krystvärkar och de värkar jag fick med hjälp av droppet började avta. Sugklocka var det bästa alternativet och jag hade turen att få en läkare som var otroligt duktig på detta och det tog max 15 minuter från det att hon kom in. Fick några bristningar och några stygn. Trots sådan utdragen förlossningen var det ändå en mycket positiv upplevelse för mig, då jag var så medveten och närvarande mentalt om allt som hände. 

Whiiii...idag ska jag på inskrivningssamtal på MVC. Det ska bli kul :) Ha en bra dag alla :)  

Vilken vecka är du i? Jag pratade med BM nu och fick en tid 30 sep, då har jag precis gått in i vecka 7! Det känns ju jättetidigt? Jag tror att vi varit där i v 9-10 med stora tjejerna?

Jag skulle få göra ett ul/vul iaf, klarar aldrig att vänta till v 20!
  • BeatrixKiddo

Jag är i vecka 8 och mötet idag är ett kombinerat hälsosamtal och inskrivningssamtal. Förra gången gick jag på två olika.

• Längtan till dig
    tobiq skrev 2013-09-16 09:03:53 följande:
    Men jag kan lugna ändå att kroppen läker otroligt bra OM man skulle spricka! Jag sprack som sagt från hål till hål så att säga, det var ren "tur" att ringmuskeln klarade sig för det var väldigt nära en sfinkter ruptur. Men jag läkte så jäkla bra! Ont de första två dagarna kanske som de flesta men det återhämtade sig otroligt bra ändå.

Jag är nervös för att få en långdragen förlossning som med första, det var inte roligt. Andra förlossningen var ju i världsklass så den blir svår att toppa.
    Sen är jag rädd för snitt också, det skulle kännas väldigt snopet att inte få föda vaginalt när man redan "offrat" underlivet två gånger:)
    Jo, men man har ju hört om de som inte läker lika bra :/ men det ordnar sig, kroppen är bra på det viset :)
  • sissi81
    tobiq skrev 2013-09-17 09:35:21 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag pratade med BM nu och fick en tid 30 sep, då har jag precis gått in i vecka 7! Det känns ju jättetidigt? Jag tror att vi varit där i v 9-10 med stora tjejerna?
    Jag skulle få göra ett ul/vul iaf, klarar aldrig att vänta till v 20!

Jag ska också på inskrivning den 30:e. Men då har jag gått in i min 9:e vecka.
  • sowe81

Jag fick ute nån första tid hos bm förens den 14/10 o då är jag i v11, känns sååå långt bort.

• Naniismamma

Lite olika förlossningar :) va skoj att läsa.. jag är livrädd för kejsarsnitt för har 2 vänner som har fortfarande väldigt ont i magen efter det. Blir de kallt så värker det rejält i ärret. Har ni eller har haft sådana problem ni som gjort kejsarsnitt?? jag önskar att denna förloasning ska ta iaf 3 timmar haha. För nu med tösen så var det väldigt läskigt . Hade lustgas under förlossningen. När hon kom så fick jag hålla henne en kort stund sedan skickades hon över till sambon och så kom det bm som stod o drog i båda mina armar och satte 2 olika dropp och så hörde jag att jag blödde och så bad dom mig ta lustgasen igen o då lät alla som robotar haha vart lite läskigt men efteråt så var allt ändå okej och kändes bra :). Är illamående hela tiden. Och hungrif. Äter o mår illa igen haha. Och svullen e jag :O hoppas de stannar av lite så vi kan dölja de ett tag ^^. Har ni några bra tips för illamåendet??

• tobiq

Bf -lista  ---------- 
    6/5 Naniismamma - 3e barnet
    25/5 tobiq - 3e barnet

Moa-08 Svea-10
  • Lenafena

6/5 Naniismamma - 3e barnet

13/5 Lenafena - 2e barnet

25/5 tobiq - 3e barnet

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
Svar på tråden BF Maj 2014