• Som snö

Frakt på tradera!

Tycker du att det är ok att börja tjafsa om 12kr i frakt efter avslutad auktion.
    Alltså, tjafsa innebär att man inte accepterar ett nej på frågan om man kan sänka frakt 12kr.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frakt på tradera!
  • Zappy

Är man osäker på fraktkostnaden är det ju bara att fråga vad paketet eller varan väger.

• viseversa
    Zappy skrev 2013-09-22 08:07:06 följande:
    Är man osäker på fraktkostnaden är det ju bara att fråga vad paketet eller varan väger.
    Ja eller strunta i att buda för att slippa tjafs. Vilket är det jag gör. orkar inte tjafsa om frakten. vuill någon buda på en jacka där frakten går på 150kr så varsågod men jag gör det inte. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Zappy
    viseversa skrev 2013-09-22 08:12:11 följande:
    Ja eller strunta i att buda för att slippa tjafs. Vilket är det jag gör. orkar inte tjafsa om frakten. vuill någon buda på en jacka där frakten går på 150kr så varsågod men jag gör det inte. 

Jag tycker inte att det är tjafsigt att ställa enkla frågor. Det gör man ju ofta i butiker med. Däremot kan man få svar som är tjafsiga och då köperman ju inte.
  • viseversa
    Zappy skrev 2013-09-22 08:15:04 följande:

Jag tycker inte att det är tjafsigt att ställa enkla frågor. Det gör man ju ofta i butiker med. Däremot kan man få svar som är tjafsiga och då köperman ju inte.
    Men jag orkar inte ens engagera mig. Då kollar jag hellre efter en annan jacka. SÅ viktigt är det inte för mig. Köper för mycket kläder ändå till mina ungar att det inte är LIVSNÖDVÄNDIGT med en till jacka=). Köper kläder jag tcker är snygga. Dom har nog två jackor var vid detta tillfälle om inte ännu flerSkäms
    Instagram...LOVALOVISA
  • Som snö
    Swagger skrev 2013-09-22 05:59:31 följande:

Jag har aldrig handlat på tradera, men en hel del på ebay. På ebay har jag ganska ofta efter ett köp av flera saker från en och samma shop bett om "combined postage" och oftast har jag fått ner t.ex. 3 x postavgiften till 1x postavgiften. En gång har jag fått ett nej på det och då accepterade jag nejet på en gång. Dvs. Man kan ju fråga utan att börja tjafsa tänker jag, så jag tycker det saknas ett alternativ i din fråga.

Nej!!!

Det saknas inget allternativ!!!

Läser du, om du kan det, så står det i frågeställningen att det Inte är att tjafsa att fråga, och acceptera ett nej.
  • Zappy
    Som snö skrev 2013-09-22 08:50:37 följande:
    Nej!!!

Det saknas inget allternativ!!!

Läser du, om du kan det, så står det i frågeställningen att det Inte är att tjafsa att fråga, och acceptera ett nej.

Oj nu ser det verkligen ut som du skriker.
  • lightfish

Jag har valt som säljare att sätta ut Skicka lätt (Posten) och Schenker som fraktsätt eftersom jag vill ge både mig och min köpare den extra säkerheten som det innebär.

• Som snö
    Zappy skrev 2013-09-22 09:15:14 följande:

Oj nu ser det verkligen ut som du skriker.
    Inget emot vad det lät!
  • Zappy
    Som snö skrev 2013-09-22 10:43:34 följande:
    Inget emot vad det lät!
    Okej..?
Svar på tråden Frakt på tradera!