Frakt på tradera!
Tycker du att det är ok att börja tjafsa om 12kr i frakt efter avslutad auktion.
Alltså, tjafsa innebär att man inte accepterar ett nej på frågan om man kan sänka frakt 12kr.
Tycker du att det är ok att börja tjafsa om 12kr i frakt efter avslutad auktion.
Alltså, tjafsa innebär att man inte accepterar ett nej på frågan om man kan sänka frakt 12kr.
Är man osäker på fraktkostnaden är det ju bara att fråga vad paketet eller varan väger.
.
Jag har aldrig handlat på tradera, men en hel del på ebay. På ebay har jag ganska ofta efter ett köp av flera saker från en och samma shop bett om "combined postage" och oftast har jag fått ner t.ex. 3 x postavgiften till 1x postavgiften. En gång har jag fått ett nej på det och då accepterade jag nejet på en gång. Dvs. Man kan ju fråga utan att börja tjafsa tänker jag, så jag tycker det saknas ett alternativ i din fråga.
Jag har valt som säljare att sätta ut Skicka lätt (Posten) och Schenker som fraktsätt eftersom jag vill ge både mig och min köpare den extra säkerheten som det innebär.
Jag skulle aldrig börja tjafsa om 12 kr.