Frakt på tradera!
Tycker du att det är ok att börja tjafsa om 12kr i frakt efter avslutad auktion.
Alltså, tjafsa innebär att man inte accepterar ett nej på frågan om man kan sänka frakt 12kr.
Tycker du att det är ok att börja tjafsa om 12kr i frakt efter avslutad auktion.
Alltså, tjafsa innebär att man inte accepterar ett nej på frågan om man kan sänka frakt 12kr.
Det som står i annonsen är ju det som gäller. Helt frivilligt att buda.
Jag hade inte ens tagit diskussionen med ett sådant pucko.
I mina ögon är det så att en fraktkostnad är satt och man har ingen rätt att diskutera den, speciellt inte efter avslutad auktion.
Man har accepterat frakten igenom att man budade på varan :)
Om man inte godkänner fraktkostnaden behöver man inte buda. Det hade varit skillnad om man betalat den angivna fraktkostnaden och så hade frakten i slutändan blivit billigare, men man inte fått tillbaka dem pengarna. Det har hänt mig många gånger. Det handlar visserligen inte om många kronor, men rätt skall vara rätt tycker jag.
Jag blev blåst på frakten för ett tag sedan.
Köpte 2 klänningar av en säljare
Frakten på klänning 1 vart 54 kr och på klänning 2 vart 65 kr betalade vad hon krävde i frakt
När klänningarna sedan kom låg de i samma paket och frakten var på 44 kr. Skrev och frågasatte det hela hur hon kan säga att det blev så dyr frakt. Svaret jag fick var att jag fick klänningarna så himla billigt så hon tog ut lite extra i frakt i stället?!?
Mejlade tradera och de sa mer eller mindre att om en säljare ville blåsa köparen på frakten så var det mellan oss.
Jag hade inte börjat tjafsa men har varit med om folk som inte insett att posten tar en avgift på 12 kr när det man skickar är tjockare än 3 cm och som ifrågasätter varför frakten kostar som den gör. Missar man att frankera rätt får man betala de 12 kr det kostar + 25 kr till i avgift.
Men om jag vill att säljaren skickar en vara till mig utan något porto alls så är de väl inte säljarens problem?