• Som snö

Frakt på tradera!

Tycker du att det är ok att börja tjafsa om 12kr i frakt efter avslutad auktion.
    Alltså, tjafsa innebär att man inte accepterar ett nej på frågan om man kan sänka frakt 12kr.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Frakt på tradera!
  • Zappy
    Som snö skrev 2013-09-22 18:21:56 följande:
    Nej. Det måste du inte. Det är totalsumma som ska stå. Traderas regler var på uppe här tidigare.

Ok har för mig att det varit så förut. Men många skriver vad de tar ut för avgifter som är inbakat ifraktpriset och det är bättre för då kan man välja om det är något man vill betala extra för. Sen får man inte lägga ut vara på lågt pris och orimligt högt porto.
  • Zappy
    Som snö skrev 2013-09-22 18:26:02 följande:
    Aha.

Otur.

Nåja. Jag nöjet mig med att för tillfället 182 mot 11 förstår som jag.

Nu förstår jag inte igen. Hahaha... Men det är inte otur, det är roande. Tack för samtalet.
  • L i n n
    Zappy skrev 2013-09-22 18:37:25 följande:

Ok har för mig att det varit så förut. Men många skriver vad de tar ut för avgifter som är inbakat ifraktpriset och det är bättre för då kan man välja om det är något man vill betala extra för. Sen får man inte lägga ut vara på lågt pris och orimligt högt porto.
    Det får man visst det!

Jag får lägga en vara på utrop 1 kr och ha vilken frakt jag vill.

Du behöver inte buda om du inte vill köpa med den frakten.
  • Som snö
    Zappy skrev 2013-09-22 18:39:14 följande:

Nu förstår jag inte igen. Hahaha... Men det är inte otur, det är roande. Tack för samtalet.
    Bra! Jag vill ju att du är ledsen för att du är dum. Det kan ju inte du hjälpa!
  • Som snö
    Som snö skrev 2013-09-22 18:49:08 följande:
    Vill ju INTE!
  • nozpa
    Thotis90 skrev 2013-09-21 19:20:47 följande:
    Om man inte godkänner fraktkostnaden behöver man inte buda. Det hade varit skillnad om man betalat den angivna fraktkostnaden och så hade frakten i slutändan blivit billigare, men man inte fått tillbaka dem pengarna. Det har hänt mig många gånger. Det handlar visserligen inte om många kronor, men rätt skall vara rätt tycker jag. 

Har precis börjat sälja på tradera, och ibland diffar det med frakten. Mailar alltid personen och ber om kontonr för att skicka tbx mellanskillnaden. Ingen har velat ha tillbaks pengarna. Men jag kan tänka mig att det blivit liv i luckan om jag inte erbjudit det iaf. Har aldrig handlat om mer än 6 kr. Men ändå. :P
  • Solrosens

?
  • Zappy

Från Tradera:

Exempel

Följande är exempel på otillåtna debiteringar på Tradera:Säljaren debiterar 5% av det vinnande budet som fraktkostnadSäljaren lägger på 3% eller 5 kr som en extra avgift vid betalning via Payson eller PayPal 

Säljaren lägger ut en auktion med lågt försäljningspris men med en orimligt hög fraktkostnad

Säljaren sätter 0 kr i frakt i ruten för fraktavgift men skriver "frakten räknas ut i efterhand" eller en annan summa i objektsbeskrivningen.

• Zappy

Vill du att jag är ledsen? *gapskrattar* Tack för roande läsning^^ Skulle ju kunna säga detsamma men det gör jag inte.
  • Som snö
    Zappy skrev 2013-09-22 19:22:27 följande:

Vill du att jag är ledsen? *gapskrattar* Tack för roande läsning^^ Skulle ju kunna säga detsamma men det gör jag inte.
    La jag till ett "inte" i inlägget efter eller gjorde jag det inte?
Svar på tråden Frakt på tradera!