• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    Cakes skrev 2013-10-11 21:02:45 följande:
    Haha, håll dig från vodkan bara ;)

Ja, jag vet! Är så sugen på vin! =) hehe Vill ha det man inte får! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Frozen

Vi kollade könet på första och kommer nog göra det nu med, vi är bara så nyfikna helt enkelt  

Jag har verkligen börjat må mer och mer illa, inte så att jag kräks men som att gå runt riktigt bakfull hela tiden typ. Idag har jag vart ute mycket och det har känts bättre men så fort jag satte mig i bilen kom det tillbaka, trots att det var jag själv som körde. Jag klarade dock att träffa min mamma idag utan att avslöja något, och det är inte lätt att må illa och dessutom försöka dölja det. På jobbet är det enklare då jag har kontorsjobb och inte springer runt och anstränger mig fysiskt. 

Cakes skrev 2013-10-11 20:17:09 följande:
    Hej, 

En fråga...

Om man är i början av v. 6 och tar ett gravtest på kvällen, då man kissat typ 1,5 timme tidigare. Kan detta vara anledningen till att stecket blev lite svagare än för några dagar sedan med morgonurinen? Så är det ju i början, at det är bättre med morgonurin... men spelar det någon roll i v. 6? Eller är det något som inte stämmer... har haft ont i magen idag så blir lite orolig.

Hoppas ni förstår min fråga, känner att formuleringen blev lite halvdan :) 
    Jag tror helt klart det beror på att du tog testet kvällstid och nyligen hade kissat. Jag fick ganska svaga test hela tiden fram till jag testade igen i slutet på v6, med morgonurin. 
  • Cakes

Ja, ni har nog rätt. Får ta och lugna ner mig ;) 

Försökte få upp bilder på testet, men det gick sådär så jag la ner det.

Jag försöker också hålla mig från att berätta varje gång jag pratar med min mamma. Supersvårt. Är rädd för att skrika ut det när jag träffar henne!  

• strumpan123

mina bröst är lite mer ömma idag tror jag och jag har gått med något slags obehag som många andra nämner här, inte illamående med nästintill halva dagen har det kommit och gått. =) 

Och min mage! Jag är överviktig så jag har bristningar sen förut men senaste veckan har det kommit jättemycket nya illröda bristningar.
    Är det min svullenhet som gör det kanske :P Bättre att få bristningar när bebismagen kommer! 

• strumpan123

väntar på att tuttisarna ska växa också :P Sist även fast jag fick mf så fick jag två storlekar större bröst på bara några veckor

• Cakes

Kan säkert ha med svullnaden att göra! Jag är också svullen, och igår frågade faktiskt en kollega om jag var gravid. Fick ljuga och säga nej för jag vill ju hellre berätta för någon nära vän eller familj först. Men ja, svullen är jag ju så frågan var ju inte helt obefogad ;)

• strumpan123

hehe ja, jag ser bara mer fet ut än vanligt vilket inte är så kul :P och kommer nog göra ända tills en stor bebismage kommer.
    På kvällen är magen hemsk, ser ut att vara 8 månader gravid redan då :P
    Men även på dagarna så sitter jackan tight nu och byxorna fungerar knappt att ha på sig och jag har inte gått upp i vikt så det känns jättekonstigt :P 

• kakabus

EQ85 Den tabellen var lugnande för mig att läsa där står ju att man i v 5+ kan ha lika lite hcg som i vecka 3+ och det är helt normalt! Sdå kan jag släppa att det digitala cb fortfarande visade 1-2 trots att jag är i v 5+ (eg 6+ men det tror jag inte själv) och verkligen strunta i att testa igen! Nu tjejer tar vi och slappnar av, vi ÄR gravida

• Cakes

Förstår det! 

Ja, det här med graviditet är en hel vetenskap. Jag tror för övrigt att min käre man har smittats av några graviditetshormoner. Han somnade förut vid halv sju och sover fortfarande, haha!