• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    Cakes skrev 2013-10-11 20:48:15 följande:
    För övrigt, är det någon som har hjärtklappning typ som symtom. Känner mig emellanåt som om jag druckit fem redbull eller något sådant?! 

Åh, redbull. Va gott! =) Med vodka i! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • strumpan123
    Cakes skrev 2013-10-11 20:48:15 följande:
    Precis, kunde man inte väntat. När jag plussade på BIM-1 så köpte jag ett digitalt men sa, nu ska jag inte testa med detta förrän det gått en vecka. Haha, det tog en dag. 

Nej nu bestämde jag mig för att inte oroa mig och testa i morgon bitti, det får bli bra! :)

För övrigt, är det någon som har hjärtklappning typ som symtom. Känner mig emellanåt som om jag druckit fem redbull eller något sådant?! 
    Ja det låter bra =)

Om jag blir irriterad och arg får jag sjuk hjärtklappning nu men har känt av att min puls är högre ofta  utan att jag anstränger mig
  • kakabus
    Tizi skrev 2013-10-11 20:37:25 följande:
    Oj vad ni skriver!! Kul!

Har oxå funderat om vi ska kolla kön denna gång. Jag har provat på både och men nu tänker jag på syskonen, att det kanske är lättare för dom att förstå om man pratar om lillebror eller lillasyster. Det blir dock inte en titt på kön för syftet att kunna köpa "rätt" färg på kläder o vagn osv för jag köper det jag tycker är snyggt och då blir det säkerligen även rosa grejer även om det är en grabb!

Ja rosa till pojkar funkar absolut men kanske inte klänning
  • EQ85
    Cakes skrev 2013-10-11 20:36:22 följande:
    Nej, blöder inte. Och har samma symtom som vanligt, det vill säga mår illa och fryser. Bara lite mer ont i dag. Ja, alltså det visade ju klart positivt efter bara några sekunder, men för några dagar sedan var teststecket starkare än kontrollstrecket. Hade dock inte druckit onormalt mycket, ett glas till maten bara. 

Hm, får testa i morgonbitti igen och se hur det visar. Åh, varför skulle jag testa för?! 

har för mig att vid/efter v7 så sjunker hcg igen. ska se om jag hittar infon..
  • frokenlyckan
    Cakes skrev 2013-10-11 20:36:22 följande:
    Nej, blöder inte. Och har samma symtom som vanligt, det vill säga mår illa och fryser. Bara lite mer ont i dag. Ja, alltså det visade ju klart positivt efter bara några sekunder, men för några dagar sedan var teststecket starkare än kontrollstrecket. Hade dock inte druckit onormalt mycket, ett glas till maten bara. 
    strumpan123 skrev 2013-10-11 20:33:20 följande:jag kan få svagare ibland men då har jag druckit mycket de senaste 2 timmarna ca.
    Brukade få svagare på morgonen för att jag hade druckit mer innan jag gick och la mig så jag brukar försöka att inte dricka då mkt de 2 sista timmarna på jobbet och testa när jag kommer hem  
    Hm, får testa i morgonbitti igen och se hur det visar. Åh, varför skulle jag testa för?! 

Jag testade mig nu ikväll, bara för att jämfört med mitt första graviditet så hade ja miljoner med symptom vid det här laget så ville bara tjecka läget även om det togs i ons. Men det kan ju vara som min man sa att min kropp känner igen det här sen tidigare graviditet. Och därmed inte blir lika mkt symptom. Men visst är det grymt starkt:)
  • Cakes
    strumpan123 skrev 2013-10-11 20:52:20 följande:
    Ja det låter bra =)

Om jag blir irriterad och arg får jag sjuk hjärtklappning nu men har känt av att min puls är högre ofta  utan att jag anstränger mig
    Precis, så känner jag med. Jag "sprang" till bussen i morse... jag höll på att döööö! Och ja, idag har jag varit irriterad. Det förklarar säkert hjärtklappningen :)
    LokesMammi skrev 2013-10-11 20:51:30 följande:

Åh, redbull. Va gott! =) Med vodka i! =)
    Haha, håll dig från vodkan bara ;)
  • Cakes
    EQ85 skrev 2013-10-11 21:00:06 följande:
    Cakes:

jodå stämde ungefär, v9-12 så är det som högst i ett intervall om 25 700 – 288 000
    i v 7-8 7 650 – 229 000
    kolla här

plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tab...
    Ah men då är det nog så, hoppas jag! Alltså jag har tagit typ nio test, haha. Alla har blivit starkare efter vardag, det var bara nu det var lite vajsing. Jag återkopplar imorgn :)
  • frokenlyckan

Du oroar dig för mkt. Ta det lugnt o slappna av. (Jag är sån själv) tagit säkert 10 test hittils även om det onödigt men det är kul

• Cakes
    frokenlyckan skrev 2013-10-11 21:01:25 följande:
    Jag testade mig nu ikväll, bara för att jämfört med mitt första graviditet så hade ja miljoner med symptom vid det här laget så ville bara tjecka läget även om det togs i ons. Men det kan ju vara som min man sa att min kropp känner igen det här sen tidigare graviditet. Och därmed inte blir lika mkt symptom. Men visst är det grymt starkt:)
    Ja, och tack! Detta var lugnare... i jämförelse med detta var mitt också jättestarkt :)