• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    Phlippan87 skrev 2013-10-02 21:01:06 följande:
    jag fick gå tidigt med andra också... och misstänker jag får gå tidigt nu med eftersom et är ny ort och ny mvc

Jaha! Ja här är det samma ort men ny bm!
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Phlippan87
    LokesMammi skrev 2013-10-02 21:10:27 följande:

Jaha! Ja här är det samma ort men ny bm!
    varierar säkert från bm till bm också...
    Är ju som sagt lite kul eftersom jag var där den 17e september och tog ut spiralen. Hade äl samma dag eller dagen efter och hon sa, baserat på att jag berättade att månaden vår yngsta blev till hade vi sex en enda gång, att hon trodde vi skulle ses snart igen. Troligen att vi skulle lyckas nästa månad men eventuellt hinna redan till denna, oavsett trodde hon det skulle gå väldigt fort 
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Miss M

Här är molvärk i magen och bröst. Mådde väldigt illa fram till efter v22 så håller tummarna för att slippa det denna graviditet. Börjar nytt jobb nästa vecka. ..dels vill jag inte gå runt och må illa bland nytt folk och dels undrar jag vad dom kommer tycka om nyheten?

• mammasusan

Min tjänst löper ut i dec om jag inte får fast, jobbar för en som är tjänstledig för annat arbete nu. Om jag berättar för min närmsta kollega som även är arbetslagsledare, inte kan väl hon isf "tipsa" chefen att jag är gravid? Skulle vilja sjukskriva mig ett tag, men de påverkar ju iaf inte graviditeten att vara på jobbet så då kan jag lika gärna vara där. Blir bara mer jobb annars då jag är lärare.

• LokesMammi

Fy va jag är trött på kvällarna. Varje kväll sitter jag i soffan med datan i knät o huvudet mot soffan o slumrar till! Vill ligga ner men vågar inte ha datan på magen!  :/

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Phlippan87
    Miss M skrev 2013-10-02 21:19:58 följande:
    Här är molvärk i magen och bröst. Mådde väldigt illa fram till efter v22 så håller tummarna för att slippa det denna graviditet. Börjar nytt jobb nästa vecka. ..dels vill jag inte gå runt och må illa bland nytt folk och dels undrar jag vad dom kommer tycka om nyheten?
    mammasusan skrev 2013-10-02 21:26:21 följande:
    Min tjänst löper ut i dec om jag inte får fast, jobbar för en som är tjänstledig för annat arbete nu. Om jag berättar för min närmsta kollega som även är arbetslagsledare, inte kan väl hon isf "tipsa" chefen att jag är gravid? Skulle vilja sjukskriva mig ett tag, men de påverkar ju iaf inte graviditeten att vara på jobbet så då kan jag lika gärna vara där. Blir bara mer jobb annars då jag är lärare.
    tack och lov pluggar jag på universitetet nu. Men jag fruktar foglossningen, om den nu kommer denna gången med... blir intressant att berätta för chefen på jobbet jag är tjänstledig från dock, fick tjänsten medan jag var sjukskriven och började sedan plugga direkt efter sjukskrivningen

• mammasusan
    Phlippan87 skrev 2013-10-02 21:32:21 följande:
    mammasusan skrev 2013-10-02 21:26:21 följande:
    tack och lov pluggar jag på universitetet nu. Men jag fruktar foglossningen, om den nu kommer denna gången med... blir intressant att berätta för chefen på jobbet jag är tjänstledig från dock, fick tjänsten medan jag var sjukskriven och började sedan plugga direkt efter sjukskrivningen

Ja var tjänstledig 5 år från min förra tjänst (föräldraledig först sedan för studier) innan jag slutligen ist sa upp mig då de ej kunde erbjuda mig ett jag vill ha.
  • mammasusan

Är ni svullna om magen? Min är ganska platt på morgonen men ju längre dagen går desto större blir jag, lär inte få att dölja länge till....tycker redan kollegor sneglar....

• Phlippan87
    mammasusan skrev 2013-10-02 21:44:34 följande:

Ja var tjänstledig 5 år från min förra tjänst (föräldraledig först sedan för studier) innan jag slutligen ist sa upp mig då de ej kunde erbjuda mig ett jag vill ha.
    har tjänstledighet beviljat i 5 år för studier, fördelen med att jag läser fristående kurser nu är att jag då, nästa höst, kan läsa på distans och vara hemma med bebis samtidigt så jag inte "förlorar tid". Är anställd på en skola, men kommunen är arbetsgivare, så tanken är att jag efter studierna ska kunna få en annan tjänst som lärare istället för lokalvårdare/ekonomibiträde
  • bonden

Jag är också svullen på kvällarna och har en liten lätt molvärk fortfarande även om jag tycker det är lite mindre nu mot senaste dagarna. Mår annars som vanligt men stressar med att förbereda med mitt jobb osv för jag räknar med att totaldäcka ett par månader minst. Sist gick illamåendet aldrig över även om kräkningarna blev lite mer sällan på slutet. Hoppas verkligen slippa en sån graviditet igen. Fick dessutom hepatos (förhöjda gallsyror) och fick gå på massa extra kontroller, äta medicin, oroa mig och klia mig blodig på nätterna. Min bild av att vara gravid (typ strålande och med en liten bula på magen) ändrades ganska mycket :)

Svar på tråden Bf Juni 2014