• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EQ85

Hej tjejer. Här e ssjukstuga. Storasyster blev sjuk i lör kväll o börjar nu bli bättre. Utslag o feber. VC sa höstblåsor fastän hon hade d i juni.

Nu blev lillan sjuk i tis kväll. Feber o nu utslag men hon skriker förfärligt, jag ska till VC med henne idag för hon har skrikit hela natten. Nu kved hon o grät i sömnen. Storasyster har vaknat men d e på tok för tidigt att gå upp nu.

I natt när hag tröstade lillan så satt hon mot mig, mot bröstkorgen. O så fick hon ont och hoppade tilla rakt på min mage.. Det högg till lite. Ingen fara väl? Bara ligamenten??

• EQ85
    bonden skrev 2013-10-02 22:27:23 följande:
    Jag är också svullen på kvällarna och har en liten lätt molvärk fortfarande även om jag tycker det är lite mindre nu mot senaste dagarna. Mår annars som vanligt men stressar med att förbereda med mitt jobb osv för jag räknar med att totaldäcka ett par månader minst. Sist gick illamåendet aldrig över även om kräkningarna blev lite mer sällan på slutet. Hoppas verkligen slippa en sån graviditet igen. Fick dessutom hepatos (förhöjda gallsyror) och fick gå på massa extra kontroller, äta medicin, oroa mig och klia mig blodig på nätterna. Min bild av att vara gravid (typ strålande och med en liten bula på magen) ändrades ganska mycket :)

Min första grav hade jag enorm foglossning. Och lite problem m åderbråck på ben.

Andra garv hade jag enormt sjuka.problem m åderbråcken. Mina olika läkare blev förfärade.. De är nästan borta nu men jag vet att jag kommer lida sen. Får gå i stödstrumpor hela graviditeten. men det är värt det tillslut, även om.man kommer gråta bara man ska på toa.

Vi får kämpa på
  • strumpan123
    EQ85 skrev 2013-10-03 05:52:52 följande:
    Hej tjejer. Här e ssjukstuga. Storasyster blev sjuk i lör kväll o börjar nu bli bättre. Utslag o feber. VC sa höstblåsor fastän hon hade d i juni.
    Nu blev lillan sjuk i tis kväll. Feber o nu utslag men hon skriker förfärligt, jag ska till VC med henne idag för hon har skrikit hela natten. Nu kved hon o grät i sömnen. Storasyster har vaknat men d e på tok för tidigt att gå upp nu.

I natt när hag tröstade lillan så satt hon mot mig, mot bröstkorgen. O så fick hon ont och hoppade tilla rakt på min mage.. Det högg till lite. Ingen fara väl? Bara ligamenten??
    Oj krya på er där hemma.
    Tror inte det är någon fara med magen, liten ligger ju ganska långt ner nu och väldigt inbäddad :)

Jag vände mig om fort i soffan jag somnade på för att schasa bort katten från mitt glas och då högg det till för mig så jag tror och hoppas att det bara är ligament. 
  • strumpan123

Hade igår innan jag somnade som knivar som åkte in i höft, under rumpan? svårt att förklara och där rumpan börjar. Känner av lite i höften nu också men ytterst lite.

Inte är väl det foglossning? Redan menar jag? eller är det bara normala smärtor vid graviditet?
    Vet att jag hört det förr iaf, haft det förr fast i mindre smärta 

• lillastorafamiljen

Inte bara jag som vaknar tidigt...

Vaknade med ett riktigt magknip, men rökte att gå på toa så var det borta.

Men visst blir man orolig.

Ni som har ont i brösten, har ni ont hela tiden eller kommer det o går??

• strumpan123
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-03 06:41:44 följande:
    Inte bara jag som vaknar tidigt...
    Vaknade med ett riktigt magknip, men rökte att gå på toa så var det borta.
    Men visst blir man orolig.
    Ni som har ont i brösten, har ni ont hela tiden eller kommer det o går??
    Ja nu börjar nojjorna igen :P
    det i brösten kommer och går för mig 
  • Tizi

Jag är livrädd för mf just för att jag aldrig har fått nått mf. Känns som att det liksom är "min tur" att få det nu för det! Nej usch bort med dom tankarna! Jag hade dock blödningar med dottern till och från ända till v 22 så jag är orolig för det med varje gång man går på toa!

• rosii
    Phlippan87 skrev 2013-10-02 22:59:49 följande:
    fick foglossning i v. 11 med förra, hoppas det inte blir riktigt så jäkligt nu. Och alltid problem med ischiasnerven när jag är gravid

Det känns nästan inte helt rättvist att ha ont så tidigt. Nu har jag bara ont om jag rört mig över det vanliga.

När jag hostar så sliter det, antar det är ligament? Haha lite nojigt är det :)
Svar på tråden Bf Juni 2014