• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Lillium

Rosii: säkert ligamenten, känner också av det redan tecken på att det händer något så det känns ju bra iaf. Om 3 dagar så är jag i 5+2 som jag var i när jag fick mfl förra månaden. Vill komma förbi det känner jag.

Grattis till alla som plussade nyligen!

Son född okt-11bf juni-13
  • Phlippan87
    rosii skrev 2013-10-03 07:41:11 följande:

Det känns nästan inte helt rättvist att ha ont så tidigt. Nu har jag bara ont om jag rört mig över det vanliga.

När jag hostar så sliter det, antar det är ligament? Haha lite nojigt är det :)
    nej, var ju mindre kul när mitt jobb dessutom innebar mycket trappor och nonstop gående... Misstänker dock att det var för att jag fick barnen så tätt (17 månader mellan)
    Tizi skrev 2013-10-03 06:59:35 följande:
    Jag är livrädd för mf just för att jag aldrig har fått nått mf. Känns som att det liksom är "min tur" att få det nu för det! Nej usch bort med dom tankarna! Jag hade dock blödningar med dottern till och från ända till v 22 så jag är orolig för det med varje gång man går på toa!
    usch, sådär känner jag också... har varit gravid 2 ggr, båda har gått vägen. Nu har jag blivit gravid på första försöket 2 ggr så varför skulle inte jag få otur också snart?
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • EQ85

Min foglossning kändes som hugg vid skinkan och sen blev det värre sen.

I andra grav började d v 10.

Phlippan87 skrev 2013-10-03 08:14:52 följande:
    nej, var ju mindre kul när mitt jobb dessutom innebar mycket trappor och nonstop gående... Misstänker dock att det var för att jag fick barnen så tätt (17 månader mellan)usch, sådär känner jag också... har varit gravid 2 ggr, båda har gått vägen. Nu har jag blivit gravid på första försöket 2 ggr så varför skulle inte jag få otur också snart?

• strumpan123

jag har jättemycket hugg vid rumpan till och från nu och hade några starka stick i ljumsken så jag åmade mig innan jag testade positivt

Men är det inte för tidigt för foglossning så här på en gång? Är ju bara i v5 

• rosii

Ja förstog att det var ligament, skönt att få de "bekräftat" :) förstår att det är en milstolpe för dig lillium, håller tummarna!

• EMTP
    Tizi skrev 2013-10-03 06:59:35 följande:
    Jag är livrädd för mf just för att jag aldrig har fått nått mf. Känns som att det liksom är "min tur" att få det nu för det! Nej usch bort med dom tankarna! Jag hade dock blödningar med dottern till och från ända till v 22 så jag är orolig för det med varje gång man går på toa!

Så tänker jag också. Rent statistiskt borde det väl vara jag som drabbas nu, jag som fött två levande, friska barn men aldrig haft något missfall. Iofs såg de en "tidigt avstannad tvillinggraviditet" när jag väntade yngsta sonen så jag kanske kan få "räkna in det" och slippa missfall...

Sedan tänker jag att 1 av 4 som kommer in och föder barn har varit med om ett missfall. 3 har det alltså inte. Kanske kan jag få klara mig ändå...
  • EMTP
    Phlippan87 skrev 2013-10-03 08:14:52 följande:
    usch, sådär känner jag också... har varit gravid 2 ggr, båda har gått vägen. Nu har jag blivit gravid på första försöket 2 ggr så varför skulle inte jag få otur också snart?
     Samma här. Har också blivit gravid på första försöket de senaste två gångerna (första tog 6 månader).
  • Zwoom

Vaken sen 3:45 och är trött men kan inte vila/sova...
    Känner mig andfådd till och från och ja den jädra ångesten (Rädsla för mf) kommer...

• kakabus

Hoppar in här om det går bra

Plussade igår med tredje barnet, bf 4/6. Har en son på 5 och flicka på 3. Vi bor utanför östersund i jämtland.

Denna grav var oplanerad så det är ff lite chockartat

Vart bor ni andra? Och grattis alla!

• Phlippan87
    kakabus skrev 2013-10-03 12:13:16 följande:
    Hoppar in här om det går bra
    Plussade igår med tredje barnet, bf 4/6. Har en son på 5 och flicka på 3. Vi bor utanför östersund i jämtland.
    Denna grav var oplanerad så det är ff lite chockartat

Vart bor ni andra? Och grattis alla!
    Grattis!
    Bor i "metropolen" Rimbo, knappt 2 mil från Norrtälje  
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
Svar på tråden Bf Juni 2014