• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EMTP

Jag kommer få göra ett VUL därför att jag är så sjukt hispig/orolig/nojjig helt enkelt.

• Angeliica

Jag kommer att få göra ett vul för att jag hade ett missfall i v 10 för 2 månader sedan, vilket gör att jag är sjukt orolig.

• Phlippan87
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-03 14:58:21 följande:
    Jag har precis flyttat till Östervåla, är från Gävle. :) Tycker det är sjukt synd att det inte finns mvc här i byn! Jag måste åka till Uppsala och hittar skitdåligt där.. buss funkar nog inte eftersom att jag kommer förmodligen kräkas en del snart :P
    Har kollar på en privat mottagning i uppsala som heter hjärtat.. verkar jättemysigt :)  
    vi har precis fått en ny, kombinerad mvc och bvc-mottagning här jättefräscha lokaler och jag träffade bm för 2 veckor sedan och hon var jättetrevlig så jag hoppas det funkar lika bra som det känns
    lillastorafamiljen skrev 2013-10-03 15:09:49 följande:
    Nu har jag fått min inskrivningstid till bm. Om 2,5 vecka. Ska bli riktigt roligt! Börjar kännas mer på riktigt då. Hur kommer det sig att ni är många som ska göra vul? Har aldrig hört det tidigare.
    jag ska dit i november... 
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Zwoom

Jag måste göra VUL/UL varannan till vartredje vecka pga 3 tidiga MF och två sena MF där barnen dött sent i magen så detta är en graviditet som kommer kollas ofta och mycket så denna bebisen OM det går hela vägen kommer bli en filmstjärna

My family makes me the happiest mom / wife
  • rosii

Några dagar sen plusset. Berättat åt mamma & min bästa vän. Mamma hade redan anat nått, hur vette fasen hon är typ synsk haha. Svärisarna är up next! :)

• rosii
    mammamumin skrev 2013-10-03 15:14:44 följande:
    Hej, jag hänger med i denna tråden. Jag är gravid med BF 09/06 :) såå sjukt glad När kommer ni berätta för folk?? Tycker det är så svårt att avgöra, jag vill berätta för alla direkt. Medan min man tycker vi ska Vänta tills typ v12. Det är ju en evighet dit. Plus att jag typ måste berättapå jobbet nästa vecka, för här i tyskland får man inte jobba natt när man är gravid.

Varför får man inte jobba natt som gravid? Jag själv jobbar 100% natt & det funkar bra. Skulle aldrig vilja gå dagtid.
  • mammamumin

I tyskland har de ett extremt (på vissa håll lite överdrivet) arbetsskydd för gravida. Jag får inte jobba natt inte operera, inte jobba på akuten inte hanskas med blod eller med multiresistenta bakterier. Jag kommer nog dessutom få arbetsförbud om några veckor eftersom jag hade havandeskapsförgiftning i min första graviditet.

• rosii

Aha okej, har man "lättare" att få havandeskapsförgiftning om man haft det tidigare? Hade det sist, även om det var lindrigare så var det inte kul. Jo, det låter väldigt överdrivet haha :) själv jobbar jag med hot & våld, kommet med tiden då magen börjar synas att kräva omplacering. Annars kommer våldet riktas mot magen speciellt.

• Sofaaj

Herregud vad svullen jag är idag! Känns som att det ser ut som att jag e typ i 5:e månaden (har inte sett mig i spegel idag:p) Men är väldigt glad att jag inte mår illa eller har andra krämpor.. Än, för jag vet ju att det kommer komma:)

Svar på tråden Bf Juni 2014